Beutyblogtopic XL #15

Natuurlijk! En als deze situatie zo zou doorgaan dan is dat vreselijk en heeft dat uiteraard effect op Mila en het hele gezin. Ik zeg nergens dat een zieke ouder geen effect op je heeft als je alles verder krijgt wat je hartje begeert, absoluut niet. Ik benoem alleen het ‘ik kon nooit mijn verjaardag vieren’ stuk dat ik overdreven vind want ze heeft net weken meegemaakt samen met haar ouders gevuld met activiteiten en ervaringen die menig kind niet ervaren, ook niet op een verjaardag (Disney etc) en dat wordt nu compleet uit verband gerukt, dus ik laat het hier verder ook bij.

36 likes

oh sorry totaal verkeerd gelezen

3 likes

Even los van Gregors situatie, denk ik dat Mascha vooral heel veel van haar eigen emoties op Mila projecteert in deze situatie.

32 likes

Het idee is volgens mij ook net een beetje dat je als ouder je kind niet teveel belast met volwassen zaken maarja hè.

2 likes

Maar als je nog midden in Gregors situatie zit, vind ik het niet heel gek dat je even wat minder kan relativeren. En Mila’s verjaardag is het eerste ‘evenement’ dat niet op de gebruikelijke manier gevierd kan worden. Lijkt me even slikken gewoon.

17 likes

Uiteraard maar als ik het goed begrijp kan Gregor op dit moment amper lopen en heeft hij zoveel pijn dat hij alleen maar in bed ligt. Dat krijgt een kind van 3 natuurlijk sowieso wel mee, want die begrijpt dat het niet normaal is dat papa de hele dag in bed ligt.
Echt een vreselijke situatie voor hun. Zeker omdat nog niet duidelijk is wat er aan gedaan kan worden en of het überhaupt nog beter wordt.

10 likes

Wanneer je veel stress ervaart is het behoorlijk lastig om te relativeren bovendien zie je gemiddeld 10 minuten van hun dag.

10 likes

Ik zeg ook niet dat ik het gek vind hoor. Maar het is natuurlijk ook iets wat Mascha doet buiten deze situatie om.

Er is zo’n term voor het toeschrijven van menselijke emoties en eigenschappen op dieren. - iets isme, ik ben het even kwijt. Zoiets doet Mascha ook bij Mila imo maar dan met volwassen emoties en eigenschappen op een kind.

Zij zegt zoo vaak dat Mila iets volwassens doet of denkt, terwijl het is een kind van 2, of 3 dan met die verjaardag.

7 likes

Ik bedoelde dit dus ook niet naar Gregor toe

2 likes

Wat heeft Gregor een heftig jaar, eerst zijn vader overleden en nu dit. Ik heb er echt wel mee te doen, dit wens je niemand toe

24 likes

Jawel de pijlstaartrog die Steve Irwin heeft vermoord wens ik dat wel toe

48 likes

Vind het gewoon één grote rotsituatie voor ze.

6 likes

welkom.

10 likes

u ok?

9 likes

Ga er maar aanstaan.

Een man die niet meer normaal kan functioneren. Een berg met onzekerheid. Spier en kracht verlies, medische onzekerheid en de zorg die op jou aan komt.

Daarnaast nog een peuter die aandacht nodig heeft, het huishouden wat moet draaien, je moet werken, zorgen en sociaal zijn.

Wanneer een leven is ingericht op twee krachten, maar wanneer er één kracht wegvalt en jij twee zorgen er bij krijgt. Nou, ik pas.

Nogmaals, ga er maar aanstaan.

25 likes

Het zijn ook altijd de nieuwe leden die hun eerste bericht in de influencertopics plaatsen, hè? :face_exhaling:

5 likes

Zo hallo, ding dong.
Je vergeet even dat gregor huisvader is, en dus heel veel doet in het huishouden en met Mila. Nu hij die zorg niet meer op zich kan nemen, snap ik wel dat dat een omschakeling is en dat dat pittig is. Daarbij is er (voor zover ik weet) nog totaal geen vooruitzicht op verbetering voor gregor. Dus als je dan spreekt over spieruitval, dan is dat vrij zorgelijk ja.
Dat laatste wat je zegt vind ik ook zo’n dooddoener. Echt zo’n “tel je zegeningen, want er zijn mensen die dood gaan” uitspraak. Waarom moet het op een weegschaal gelegd worden? Laat die vrouw gewoon even met rust joh.

Oh ja, welkom trouwens he :+1:t3:

5 likes

Ja echt aanwinsten voor het forum als geheel :clown_face:

15 likes

Ik zou denk ik ook een periode lang de hele dag huilen als mijn partner plots zo aan bed is gekluisterd en ik niet zou weten dat het nog goed kwam. Man wat vreselijk als je de liefde van je leven zo ziet lijden.

Echt nul inlevingsvermogen he @SRBMIWBSB . Byeeee

32 likes

En daarbij vind ik het, als ik me echt rot voel, soms al veel gevraagd om even op te staan en het raam open te zetten oid. Dus ja ik kan me goed voorstellen dat ze geen zin/ruimte/tijd had om meer te doen voor Mila’s verjaardag in deze omstandigheden

11 likes