Beutyblogtopic XL #2

Samenvatting

IUit de Italiaanse krant. Ik vind het een beetje vervelend dat je er zomaar vanuit gaat dat ik ‘stereotypeer’ want dat doe ik niet, maar goed ik kan het ook niet linken of zo want ik heb dat niet uitgekipt en opgeslagen.
Dat in Nederland meer wordt gedronken betekent niet per se dat er ook meer problemen mee zijn. Er wordt daar nog steeds ‘normaler’ gedaan over drinken onder de 16 waardoor ongeveer 60% van de mensen van 11 of ouder al eens heeft gedronken. Ze noemden toen Nederland zelfs als voorbeeld omdat wij hier in een paar jaar een hele erge cultuuromslag in hebben gemaakt. (Ouders die het eerst allemaal goed vonden versus ouders die nu pas vinden dat je vanaf je 18e mag drinken.)
Nogmaals ik vind het niet zo leuk dat je zegt dat ik sterotypeer. Ik kom al 12 jaar in Italië dus hoewel ik geen Italiaan ben, vertel ik ook geen dingen ‘omdat ik een keer een Italiaan op televiesie heb gezien.’ Ik zal het artikel straks proberen te zoeken maar de meeste dingen die jij aanhaalt zijn ook vanuit je eigen ervaring.

3 likes

Goed … mensen die reageren op youtubekanalen zijn ook niet altijd de leuksten. En kan me indenken dat als je de comments leest als influencer dat je denkt “rot effe lekker op”of “ kijk lekker niet”
Maar er op happen is dom. Zelfs trollen zijn haar broodwinning. Ze kijken zelfs haar videos, ook al spoelen ze door omdat ze vinden dat ze te lang praat.
Trouwens… diegene die de opmerking maakte begon netjes met sorry, vervolgens zijn/haar irritatie/mening. De kritiek was denkelijk opbouwend bedoeld maar kwam misschien niet prettig over.
Dan is het wijselijk om het te negeren, of er een positieve zwaai aan te geven.
De laatste tijd vind ik zelf VeraCamilla steeds zwakker worden met haar content. Meer in de zin van het materialistische en de overkill aan “bodypositivity”. Het lijkt meer of ze zichzelf ermee probeert te overtuigen dan haar kijkers, maar dat is mijn mening en gevoel hierover.

4 likes

Jammer dat je het persoonlijk opvat, dat ik het heb over stereotypes, want zo bedoel ik het natuurlijk niet. Daarom vraag ik immers ook om data! Wat ik zeg is dat er bepaalde stereotypes zijn die ik vervelend vind. Ik herinner me een artikel in de krant vorig jaar die het had over de problemen die jij aankaart als groot ding op het journaal en heb er natuurlijk ook naar gezocht (naar officiële bronnen - overigens herinnerde ik me iets over een groeiend probleem, niet over een groter probleem dan in andere landen), maar heb het nergens weten te achterhalen, wat mijns inzien toch wel wijst op gebrek aan data! Ik heb uiteraard wel een rondje gegoogled voor ik ervan uitging dat het stereotypes waren, anders kwam ik ook niet op dat wiki-artikel uit. Dat leek me het makkelijkst te begrijpen en te delen, mede omdat het half 2 was toen ik mijn reactie tikte en het me sowieso niet zo relevant leek voor het topic.
Nogmaals, sorry als ik je gekwetst heb, dat was niet mijn bedoeling en natuurlijk ben ik geen alleskenner wat Italië betreft alleen omdat ik Italiaans ben en 11 jaar in Italië woon. Dat beweer ik ook niet. Maar misschien begrijp je zelf ook wel dat ik bepaalde opmerkingen en opvattingen waar ik zelf geen onderbouwing voor weet te vinden al jarenlang meekrijg en ik dat erg jammer vind.

7 likes
Samenvatting

Je hebt me niet gekwetst hoor! Maar dan weet je dat mijn opmerking in ieder geval niet uit de lucht gegrepen was, maar goed misschien ook niet waar want ik kan er inderdaad ook niks meer over vinden.
Het ging erover dat under-age drinking dus een groter probleem is geworden omdat ‘drinken om het dronken worden’ onder jongeren hip is geworden (afgekeken van Noord-Europa) en dat er steeds meer jonge mensen zich melden bij de AA en dan een klein stukje over hoe Nederland dat probleem inmiddels ‘getackled’ had.
Maar goed, geen data dus. Maar dan weet je iig dat ik het niet stereotyperend bedoelde.

1 like

Ik ben nu pas aan het bijlezen van het weekend en ik lees dit. Precies wat ik heb gedacht de afgelopen weken eigenlijk!

1 like

Dit is ook mijn nummer 1 irritatie bij YouTubers! Ik kom voor de review/videotitel en dan gaat het de eerste 5 minuten over allerlei onzin. Who cares?

9 likes

Ja alsof ze in een steunkousbubbel zit ofzoc

25 likes

Nou ja of ze echt zwaarder is geworden weet ik niet, maar ik vind haar kleding ook echt niks doen voor haar lichaam. Zij accentueert juist de dingen die de meeste mensen willen verdoezelen. Tuurlijk moet ze lekker dragen wat ze mooi vind en waar zij zich prettig in voelt, maar dat betekent dan soms wel dat je misschien dikker lijkt dan je in werkelijkheid bent.

Ik heb zelf maat 44/46 en als ik een shirtje in een ( toch al onflatteuze) broek doe ziet dat er gewoon niet zo mooi uit. Dan lijkt mijn buik 2x zo veel op te vallen dan wanneer ik een shirtje aan heb wat er mooi overheen valt…
Ook met die Primark jeans, het doet gewoon echt niks voor haar figuur, het ding lubbert aan alle kanten en dan gaat ze er een shirt in proppen waardoor het juist alles benadrukt wat je (Ik in ieder geval) niet wil laten zien.

6 likes

Ik vind het echt heftig hoe hier gepraat wordt over sommigen. Gisteren over Cynthia’s ‘‘alcoholprobleem’’, nu over Vera’s toenemende gewicht. Wie zijn jullie om daarover te oordelen?

Dit bovenstaande staat volledig los van een mening mogen hebben over alcoholgebruik en/of gezond leven. De ene persoon drinkt nou eenmaal meer dan de ander, en daar mag iedereen uiteraard een mening over hebben. Voor de een zal een wijntje erbij horen, anderen zullen nooit drinken. Waar het bij mij verkeerd schiet, is het invullen voor de ander. Het is niet zo dat Cynthia’s alcoholgebruik goedgepraat dient te worden, maar het koppelen aan alcoholverslaving gaat mijns inziens echt veel te ver. Hetzelfde geldt over de berichten over Vera’s gewicht. Natuurlijk kan je constateren dat dat volgens de richtlijnen te ‘‘hoog’’ zal zijn, maar om haar dan te adviseren om het zoveelste paar schoenen te laten staan om dan maar sportschoenen te kopen? Wow?! Leef en laat leven? Laat haar kleding dragen die ze mooi vindt? Laat anderen eten/drinken wat ze willen? Mensen die haar persoonlijk kennen en die zich zorgen maken, zullen dat vast wel kenbaar maken.

22 likes

Ik denk dat ze allebei hun eigen termen gebruiken en dat is prima.

3 likes

Omdat ze soms net buiten de reguliere maten valt en eigenlijk ook net niet binnen de plussize. Een beetje ertussenin dus :slight_smile:

Ze geven het allebei een andere naam ook denk ik. Maar Vera valt natuurlijk gewoon binnen de reguliere maten.

1 like

Hoe vind je die vinger dan?
29 likes

Vera lijkt wel bezig te zijn haar imago omgooien.

14 likes

Hahaha Vera is wel lekker bezig he. Wat een pro!

4 likes

Nou idd. Gaat ze nu op elk negatief comment zo grof reageren?

Ik vind één keer een ‘rot op’ als iemand iets heel gemeens zegt nog wel grappig. Maar om nou op een mening of kritiek van iemand een middelvinger te geven of half uit te schelden gaat wel redelijk ver…

18 likes

Natuurlijk, dat begrijp ik en ik vind dit topic meestal ook vermakelijk om te lezen, maar moet dat betekenen dat er geen grenzen zijn aan wat hier wordt gezegd?

2 likes

Misschien zit Vera niet heel lekker in d’r vel vanwege het overlijden van d’r opa? Heel apart dit wel.

4 likes

Het schijnt ook dat sommige/veel sommeliers een drankverslaving hebben. Opzich lijkt me dan best aannemelijk :joy:

Ik vind het wel verfrissend. Hoeveel shit krijgt ze wel niet per dag over zich heen en als ze daarop reageert heeft zij het gedaan. Voor deze drie reacties zijn er 232039123 negatieve comments op haar. Ik snap wel dat je het soms even helemaal gehad heb met de bigger person zijn.

5 likes