Samenvatting
IUit de Italiaanse krant. Ik vind het een beetje vervelend dat je er zomaar vanuit gaat dat ik ‘stereotypeer’ want dat doe ik niet, maar goed ik kan het ook niet linken of zo want ik heb dat niet uitgekipt en opgeslagen.
Dat in Nederland meer wordt gedronken betekent niet per se dat er ook meer problemen mee zijn. Er wordt daar nog steeds ‘normaler’ gedaan over drinken onder de 16 waardoor ongeveer 60% van de mensen van 11 of ouder al eens heeft gedronken. Ze noemden toen Nederland zelfs als voorbeeld omdat wij hier in een paar jaar een hele erge cultuuromslag in hebben gemaakt. (Ouders die het eerst allemaal goed vonden versus ouders die nu pas vinden dat je vanaf je 18e mag drinken.)
Nogmaals ik vind het niet zo leuk dat je zegt dat ik sterotypeer. Ik kom al 12 jaar in Italië dus hoewel ik geen Italiaan ben, vertel ik ook geen dingen ‘omdat ik een keer een Italiaan op televiesie heb gezien.’ Ik zal het artikel straks proberen te zoeken maar de meeste dingen die jij aanhaalt zijn ook vanuit je eigen ervaring.