Beutyblogtopic XL #3

Het is eigenlijk gewoon heel vervelend dat mensen zich bij dit soort dingen gediscrimineerd voelen… dat betekend dat mensen zich nog steeds benadeeld voelen met een “ andere” huidskleur.

Terwijl in mijn ogen we allemaal mensen zijn, met verschillende kleuren huid maar allemaal dezelfde kleur bloed. En ja, er zijn verschillende rassen, maar dat heb je in de dierenwereld ook… de ene hond is de andere hond niet…maar toch allemaal honden.

Ik vind het erg dat er zoiets bestaat als discriminatie, dat mensen zich zo voelen…
en ik merk dat hoe meer aandacht er aan gegeven wordt hoe meer mensen zich anders gaan voelen.

In principe is de “ski kwestie” een verwijzing naar een te lang in de zon gelegen skiër ( in mijn ogen) en als er geen racisme Zou bestaan zou niemand er zich vervelend bij voelen.

Juist doordat discriminatie bestaat worden mensen heel snel getriggerd door dit soort dingen ( zwarte Piet etc)

Het is een beetje moeilijk uit te leggen wat ik bedoel…
Het komt er op neer dat discriminatie niet zou moeten bestaan, waardoor er ook geen aanstoot meer wordt gegeven aan dit soort dingen

5 likes

Maasa moet vandaag weer even benadrukken dat ze afval scheiden. Okay gurl we get it.

4 likes

Edit: ik heb mijn reactie verplaatst naar het White privilege topic :slight_smile:

3 likes

Maar mag je als wit persoon dan wel zeggen dat het dat wel is?
Vraag ik me oprecht af namelijk want soms als ik iemand aanspreek op racistisch gedrag als wit mens denk ik: komt dat wel goed over/mag ik daar wel wat van zeggen. Terwijl ik aan de andere kant ook graag wil opkomen voor anderen.

1 like

Ik denk dat het vooral vreemd wordt als iemand met een donkere huidskleur wordt aangesproken door een wit iemand wat hij/zij racistisch zou moeten vinden. Tenminste, dan voel ik me ongemakkelijk, ook als het niet tegen mij wordt gezegd.

Overigens, om het toch ontopic te laten zijn, ik vatte die ski post eigenlijk niet op als blackface. Maar ik probeer altijd wel te bedenken waarom anderen er moeite mee kunnen hebben i.p.v. te roepen; je mag niks meer zeggen. Dan doel ik niet op iemand hier in het topic trouwens.

5 likes

Willen we er nog verder over discussiëren? Want dan is het handig om de discussie nu te verplaatsen, denk ik. En uiteraard niet omdat @Glaceon ons dat zo uiterst vriendelijk verzocht. Dat mag de volgende keer wel iets aardiger als het om zo’n beladen onderwerp gaat waar respectvol over wordt gediscussieerd.

14 likes

Kunnen we het even over die bruidsjurken video van Serena hebben?
Echt niet te doen! Ze staat heel de tijd voorover gebukt omdat de opstelling slecht is. Je ziet nooit de hele jurk of van veraf. Het geluid is schel en ze nam ook niet even de moeite om dat hol eerst op te ruimen.

18 likes

Dat er nog niks over is geschreven kan kloppen, want de officiële lancering is pas woensdag! En deze lijn schijnen ze groots aan te gaan pakken met campagnes met bloggers/vloggers en een samenwerking met Linda Meiden volgens mij.

4 likes

Zo heb ik een vriendin die in plaats van blush, rouge zegt. Klinkt frans maar is volgens mij meer zo’n woord van vroeger? “Een beetje rouge en wat onjeklonje”.

19 likes

Zooo irritant niet eens de moeite gedaan om even outfitfilmpjes te maken zoals bv Bonnie doet. Echt ff hup hup snel opgenomen. Je zag de jurken niet eens… en wat gaat ze ermee doen? Weggooien?

1 like

Omg dat roze heeft een effect op mij… Ik wil alles proberen :grimacing:

Nee joh, waarschijnlijk verkopen voor minimaal de originele prijs :joy:

Het glossier effect

1 like

Het enige dat ik ervan kan vinden is alles wat in de google resultaten komt, maar het staat niet op de Hema website, dan krijg ik een 404. Kun jij alles zien? Ben vet benieuwd!

Ik had ook eigenlijk gehoopt dat Hema met deze collectie Glossier of MILK na zou doen qua producten, maar toen ik de lijst met producten zag kreeg ik dat idee niet echt :cry: Maar de verpakkingen zijn wel heel mooi vind ik! Ik zie nu net dat de verpakking van de face gloss in a tube wel erg lijkt op de balm dot com van Glossier haha.

Volgens hun is de lijn in ieder geval gericht op generatie Z.

@sjem Als je bij Google Afbeeldingen zoekt op Hema bae kan je al wat foto’s zien!

2 likes

Haha dit is letterlijk Glossier, die vormgeving. Maar je hoort mij niet klagen als het fijn spul is. Sowieso dierproefvrij.

Ja de pagina’s zijn volgens mij weer offline gehaald maar via google afbeeldingen kan je al wel wat bekijken :smile:

Zouden jullie geïnteresseerd zijn in een (geschreven) review?

  • ik zou 'm lezen!
  • ik heb interesse, maar zou waarschijnlijk toch niet lezen
  • nee boeit nie

0 stemmers

Hoezo heb je tijd om een poll te maken. Beter vraag je samples aan.

17 likes

Haha ja ben ik wel met je eens hoor! Maar ik bedoelde vooral qua wat voor producten het precies zijn. Als Hema nou die lipgloss van Glossier had bijvoorbeeld was ik heel blij geweest, maar volgens mij zit dat er niet tussen. Of een balm dot com dupe.

Zoveel stelt die balmdotcom niet voor volgens mij. Vooral veel hype.

3 likes