Beutyblogtopic XL #3

Als ze vloeiend Engels kan, waarom dan zeggen dat ze echt trots is op haarzelf en ‘dat doe ik toch maar ff hè, in het Engels!’ na een simpel gesprekje. Ook benadrukken dat de man/jongen op het einde zei ‘you are very pretty’…

2 likes

Precies dit. Als je zo goed vloeiend engels kan, zou je niet onzeker moeten zijn en moeten kunnen praten. Totaal niet relevant dat ze zulk commentaar kreeg van die jongen ook.

Plus vind haar argument “Als expert engels praten met kinderen en in het echte leven” precies wijzen op het feit waar ik me druk om maak: hoezo kan ze het wel kinderen leren maar niet het zomaar praten? Sorry maar echt ik snap dit totaal niet.

4 likes

Ik snap wel wat ze bedoelt, als iemand zomaar in het Engels tegen mij begint te praten klap ik eerst ook helemaal dicht.

23 likes

Sowieso ligt het er denk ik ook aan wie er Engels tegen je praat (althans bij mij wel). Als ik iemand wat slechter kan verstaan, door bijvoorbeeld een accent, dan kom ik soms zelf ook slechter uit mijn woorden. Denk omdat ik bang ben dat ik de persoon misschien verkeerd begrijp.

3 likes

Dit breekt mijn hart

11 likes

Maar ben je dan trots als je iemand de weg hebt gewezen in het Engels?

Maar om het met je +10000 volgers te gaan delen… :thinking:

3 likes

Dat heb ik niet gezegd, het lijkt me gewoon één van die vele dingen die je net zo goed aan je vriend/vriendin/moeder/kat kwijt kan. Als b/vlogger kan je best verwachten dat jezelf publiekelijk een schouderklopje geven voor wat veel mensen als vanzelfsprekend zien kritiek zal opleveren.

1 like

Maar gaan we nou een hele avond over iets discussiëren waar veel mensen last van hebben? We gaan hier toch niet over uitkomen. Een groot deel van de mensen slaat dicht als iemand opeens iets in een andere taal vraagt een ander deel van de mensen niet. Niks mis mee toch?

2 likes

Na also /duitsemodusuit

2 likes

Mijn probleem met Lotte is enkel dat ze in Woerden woont, dat zou niemand moeten willen.

58 likes

:handshake:

3 likes

Zou ze het dan ook met Nederlands hebben in de supermarkt? Als ze tweetalig is opgevoed heeft ze dus twee moedertalen en zou de faalangst toch opspelen bij elke moedertaal.

@HvO Ja, daar hebben jullie gelijk in. Dacht eraan omdat ze het had over in Duitsland in Duitse supermarkt. Maar Nederlands zou inderdaad dominant zijn.

Ik schrik echt een beetje van het hele black face gebeuren als reactie op die foto. Ik ken die hele vriendin niet, maar iedereen ziet dat ze gewoon bedoeld dat ze te lang in de zon heeft gestaan tijdens de wintersport… Het heeft helemaal niets te maken met discriminatie. Ja het is iets donkerder dan de realiteit maar dan alsnog heeft het niets te maken met discriminatie. Ik snap echt wel dat het heel gevoelig ligt, maar dit is gewoon zoeken naar dingen? Stel dat ik vind dat ik echt een keer te lang in de zon heb gelegen en zeg dat ik te bruin ben geworden, is dat dan ook een belediging?

57 likes

Gisteren zag ik een nieuw make-upmerk bij Hema: b.a.e. Ik ging Googelen in de hoop dat er bloggers reviews hadden geschreven maar ik vond helaas niks. Een paar jaar terug kon je er vanuit gaan dat een van de grote bloggers nieuwe make-up (ook nieuwe collecties/producten van make-up dat verkocht wordt in drogisterijen) getest had. Ik mis die tijd.

45 likes

Ik reageer een beetje laat, maar ik wilde je toch nog even bedanken voor deze super heldere uitleg! Ik begrijp de blackface-discussie nu 100000x beter en je hebt mijn kijk erop echt veranderd.

6 likes

Ik kwam Lotte vandaag tegen in de stad

Tot zover mijn Lotte bijdrage

6 likes

Heb je even hello gezegd

20 likes

No

4 likes