Het komt altijd op hetzelfde neer, de ene helft vindt het vies en de andere helft niet.
Groetjes iemand die lepeltje lepeltje slaapt met d’r hond.
Het komt altijd op hetzelfde neer, de ene helft vindt het vies en de andere helft niet.
Groetjes iemand die lepeltje lepeltje slaapt met d’r hond.
googelt Airedale Terriër
Leuke hond!!
Het ligt ook wel aan het seizoen, mijn kat verhaart nu nauwelijks. Dat gezegd te hebben, is hij het hele jaar welkom in mn bed behalve als ik slaap.
Ik denk echt niet dat Groningen-stad een of ander gehucht is hoor, maar dat laatste dacht ik altijd wel. Al mijn vrienden/kennissen die in Groningen hebben gestudeerd wonen nu in Amsterdam. Zij zeggen altijd: Je hebt er locals (die er dus echt opgegroeid zijn) en studenten.
Wel jammer voor mij want ik vond het altijd leuk om naar ze toe te gaan in Groningen.
Haha noh ik maak die grapjes graag maar nu twijfel ik of mensen dan denken dat ik het echt meen. Is niet zo. Ik kom zelf oorspronkelijk uit Brabant dus dat is juist de grap ook.
Gaat lekker met het upload schema van Serena. 1 (spon) artikeltje per week. Haar zusjes deden het een stuk beter maar plaatsen de laatste tijd ook een stuk minder.
Folkingestraat? Leuke straat om te wonen wel! Ik kom!
Mensen zijn soms echt wel een beetje ‘wereldvreemd’ over andere steden en dorpen (ik soms zelf ook hoor.) Achteraf had ik het ook super leuk gevonden om in Gronigen te studeren denk ik, maar ik ‘durfde’ niet omdat ik uit Brabant kom en toen nog het beeld in mijn hoofd had dat je als student ieder weekend naar je ouders moet. (Boy was I wrong, want ik ben meteen bij een vereniging gegaan en had daar daardoor niet eens tijd voor, haha.)
Mensen denken trouwens ook altijd dat ik koeien heb gehad enzo terwijl ik gewoon uit een van de top 20 grootste steden van Nederland kom.
Waar komen die mensen zelf vandaan die denken dat mensen uit groningen, achterhoek en brabant (op jullie voorbeelden gebaseerd) van een andere planeet komen?
Amsterdam.
Dat zijn toch gewoon allemaal grapjes? Zo praten ik en mn vriendinnen ook over andere vriendinnen die uit het Westland komen.
Lol, dat was ook mijn eerste gedachte.
Haha ik wilde net hetzelfde typen.
Hahaha nou als iemand uit (omgeving) Nijmegen kan ik je vertellen dat wij die opmerkingen net zo hard terugkrijgen van randstedelingen
Nijmegen wordt omringt door boerendorpen, ik hoor dat daar echt weinig?
Ik vraag me toch af hoe dat dan precies zit, wat zit erachter dat die mensen dat dus soms écht zo denken. Ik ben zelf opgegroeid in omgeving Amsterdam en heb een jaar of 7 daar ook gewoond, maar heb nooit deze aannames gehad over andere delen van het land.
Over mijn eigen ‘afkomst’ kreeg ik dan wel weer veel commentaar, veelal van mensen uit bv Brabant en Wageningen omgeving, maar nooit echt van mensen uit bv Amsterdam, Utrecht en Den Haag.
Ja, dat zal zeker wel een groot onderdeel zijn van het probleem! Zodra er ook programma’s als gooische meisjes en gooische vrouwen op tv kwam hadden mensen inderdaad nóg debielere aannames ja🤣
Arrogant heeft zeker een speciaal plekje gekregen ja , meest gehoorde is toch wel dom denk ik
Dat er verschillen zijn tussen mensen uit bepaalde regio’s heeft eigenlijk alleen maar zn charme toch? En is waarschijnlijk ook helemaal niet zo raar. Het is denk ik meer hoe men er tegenaan kijkt en ermee omgaat en of je ervoor openstaat om zelf je conclusies te trekken over mensen die ergens anders vandaan komen
Ik kom zelf ook uit Groningen, maar vind dat je Groningen hiermee wel heel erg ophemelt hoor haha. Er is genoeg werk, maar ook weer niet ‘superveel’ ofzo. En dat kroegen geen sluitingstijd hebben is ook niet helemaal waar, misschien voor jou als nachtburgemeester niet maar ik word bij het Feest, &zo, Twister etc. gewoon om 5 uur uitgezwaaid hoor
Ik vind het ook een beetje naar/onnodig om anderen te bestempelen als ‘omhoog gevallen gratenkutten’. Groningen is hartstikke leuk en heeft ook echt wel haar eigen charme, maar dat zullen andere steden op hun eigen manier ook weer hebben. Het één is niet ‘beter’ dan het ander, het is gewoon maar net wat je aanspreekt.