Beutyblogtopic XL #3

Er zijn inmiddels al een paar rassen genoemd, maar er zijn er nog een heleboel meer! Bij sommige rassen worden de haren gauw erg lang als je de hond niet regelmatig naar de trimsalon brengt, dus dan moet je wel af en toe doen. Kost ook geld, maar ja. Ik kende iemand die 40 euro per hondje rekende dus dat viel nog mee (ik wist zeker dat dieren in goede handen waren bij deze persoon dus dan is het voor mij al gauw goed). Ik heb geen ervaring met honden die geplukt moeten worden trouwens!

De Obama’s hebben een Portugese waterhond, dat is geloof ik de meest veilige hond wat betreft allergieën. Je kunt volgens mij allergisch zijn voor huid(schilfers) of voor haren, of allebei, en de meesten hebben vooral problemen met die haren. Die mensen hebben meer keus.

Lekker offtopic: ik ben niet allergisch hoor haha! Ik haaaat (dieren)haren :sweat_smile:

Ohhh hahaha nou dan is het makkelijk, dan neem je gewoon een ras dat niet verhaart

Dat is natuurlijk wel een heerlijk gevoel, lijkt me vreselijk om je de hele dag bekeken te voelen of het gevoel te hebben dat mensen al snel iets raar of gek vinden. Maarja mensen die het nodig vinden om een opmerking te maken als je ook maar iets afwijkt van de norm kan je eigenlijk overal wel vinden, ook in de randstad :smirk:

Lekker niks van aantrekken

2 likes

Zoals zo vaak weet je het heel beknopt en mooi te verwoorden, precies wat ik probeerde te zeggen.

1 like

Maar dat zegt nog steeds niets toch? Daar tegenover staan mensen uit de achterhoek die wel open minded en ontwikkeld zijn en tegelijkertijd mensen uit de omgeving randstad die voldoen aan het plaatje dat jij schetst. Niemand zegt dat er niemand bestaat zoals jouw beschrijving, maar je hebt door het hele land wel dat soort mensen.

19 likes

Haha ik kom oorspronkelijk uit zuid-Limburg maar woon ruim 15 jaar in Brabant. Als ik naar familie ga in Zuid-Limburg vinden ze dat al te ‘bekakt’ Nederlands spreek :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Tuurlijk zijn die vooroordelen niet op lucht gebaseerd maar dan nog: ik verbaas me er over dat veel jonge Nederlanders meer van Laos, Bali en Cambodja hebben gezien dan van de rest van Nederland.

37 likes

Dit besefte ik me een paar jaar terug ook. Ik ging vroeger met m’n ouders met de auto op vakantie, heel België, Duitsland en een flink deel van het Oostblok gezien maar in Nederland zijn we alleen op de schiereilanden geweest op vakantie en 1x een weekje in Drenthe. Zo zonde! Maar eerlijk is eerlijk: ik kom zelf ook nooit op het idee om een keertje ergens in nl een dagje weg te gaan.

2 likes

Tuurlijk, maar veel mensen gaan er prat op dat ze veel reizen. Ik vind je echter nog steeds behoorlijk wereldvreemd als je zulke vooroordelen over de rest van Nederland hebt. Hoeveel je ook hebt gebackpackt door de rest van de wereld. Dat bedoel ik meer te zeggen.

9 likes

Ik ga voor Zuid-Beveland hoor!

1 like

Bali voor een groot deel omdat ik in Beveland opgegroeid ben

3 likes

Dit stuk was zooo cringy, dat ze zich nog inhield en dat de ander het al hard vond, hahahaha, waarom denkt ze dat ze ons zo voor de gek kan houden, we hebben allemaal op tv gezien dat ze er nou niet bepaald goed in was

1 like

Ik las even dat je 58% spiermassa had :scream:

2 likes

Netjes!!! Ik schrok van die 58 hahaha, ik vroeg me af of dat bestond

1 like

Shit. Ik kan niet wachten :heart_eyes::heart_eyes: aftellen is begonnen hoor.

Maar even eerlijk, van de mensen die ze hebben geïnterviewd in het eerste filmpje, komt er maar een paar daadwerkelijk uit de Achterhoek (ik zag ook H.alle voorbij komen) :sweat_smile: Zo krijg je wel de stempel. De Friezen en Brabanders zijn eigenlijk de ergsten en vertekenen het beeld volledig.

Ben trouwens wel benieuwd wie hier waar uit de Achterhoek komen.

2 likes

Niet echt gerelateerd aan beauty en ook niet aan provincies/regio’s maarrr

Landen, inwoners en media

… ik zat laatst te denken dat ik ook een gek beeld heb van bepaalde landen door de media en dan specifiek als het gaat om ‘aso’s’ of ‘tokkies’. In mijn beleving heb je die alleen in Engeland, Amerika en Nederland en bestaan ze verder nergens. Japanse tokkies? Nooit van gehoord. Noorse tokkies? Onmogelijk.

24 likes

Chinese tokkies, absolute worst haha

4 likes

O ja die wel!

India…

2 likes