Beutyblogtopic XL #3

Nee, verboden.

(Er mag tegenwoordig ook niks meer.)

Nee sorry, grapje, maar ik denk dat je wel doelt op mijn post van net. Sowieso, mijn wil is geen wet natuurlijk, maar ik zie zelf regelmatig loze opmerkingen op het forum voorbijkomen die alleen maar gaan over of iemand wel of niet mooi is. En dat vind ik gewoon heel jammer, het voegt inhoudelijk zo weinig toe, het benadrukt de focus op schoonheid in onze maatschappij en mensen raken er onzeker van. Daarom reageer ik er vaak op.

2 likes

Aan het plaatje te zien kwam een seconde later het betweterige en wijsneuserige vingertje

22 likes

Hehhhhhh?!?!?!?!? :sob:

1 like

Dit heeft echt weer te maken met misinterpretatie. Ze zei het misschien niet heel duidelijk maar wat ze bedoelt is dat het licht in de badkamer op dat moment goed was vanwege het tijdstip en waar de zon dan staat.

:sweat:

1 like

Maar dit is wel het beautyblogtopic, meeste dingen die hier besproken (horen te) worden hebben in zekere zin iets met uiterlijke schoonheid te maken.

7 likes

Precies dit! Ik lees (influenced door FF meitjes) Nice Girls Don’t Get the Corner Office en daar staat ook in dat vrouwen vooral hard werken en mannen slim. Hard werken is niet per se goed of waardevol, slim werken wel.

8 likes

Nooit bij stil gestaan dat ze het misschien bedoelde als een gezegde ofzo, ik nam het altijd letterlijk (dus dat het volgens haar standaard uit elkaar valt). Zo zeg, mijn ogen zijn echt even geopend op de late maandagavond.

Edit: het is dus al meer dan 23 uur lang dinsdag, mss zegt dat ook al genoeg over mijn state of mind hahaha

13 likes

Woow en zoveel mensen hier gebruiken het dus ook als uitdrukking? Ik dacht ook dat ze weer eens overdreef. Oh de steel zal vast wiebelen “hij valt uit elkaar” :stuck_out_tongue:

1 like

Valt uit elkaar van ellende is toch een veel voorkomende uitspraak?

9 likes

Ik denk dat het ligt aan de manier waarop het wordt verwoord. Als je zegt dat jouw sneakers van ellende uit elkaar vallen snapt iedereen wel dat je het niet letterlijk meent en dat het om het spreekwoord gaat.
Maar Mascha zegt vaak iets van “Ik heb nieuwe sneakers nodig, deze vallen echt uit elkaar” en dat laatste vat ik dan wel een stuk letterlijker op. Dan zou ik op z’n minst verwachten dat er gaten in zitten ofzo.

14 likes

Die uitdrukking ken ik maar zij zegt het bij dingen waarvan ik denk: nou valt wel mee toch? Vaak gaat het om spullen die ze al lang heeft. Die zien er meestal nog goed uit maar zij vindt dus dat die uit elkaar vallen waar ik dan denk: oh, ziet er nog goed uit.
Misschien is bij haar oud= uit elkaar vallen = shoppen voor nieuwe meuk.

18 likes

Ik zeg het ook, maar wel vaak bij spullen die ook echt delen loslaten. :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik vind het een typisch Mascha-geval van recht lullen wat krom is

9 likes

Dit zeg ik ook! Maar maacha gebruikt het in dat geval verkeerd en gewoon te vaak. Als in: een schoen heeft een vlekje en valt bij haar dan uit elkaar (en dan moét ze nieuwe kopen). Of ze heeft 1 miljoen vs broeken die ze echt al jaaaaren heeft en 1 miljoen keer gedragen en ze vallen echt uit elkaar. Of een vlogcamera :woman_shrugging:

6 likes

Wij zeggen het hier ook, maar dan wel als het idd “versleten” is.
Niet als er een vlekje op zit ofzo.

Een shirt met gaten wat verwassen is en te klein
 dat valt uit elkaar.
Of een tafeltje waarvan de schroeven los zitten en wat nog net niet echt uit elkaar valt.

Het ligt aan de manier waarop je het gebruikt denk ik

3 likes

Maar Mascha reageert daaronder ook nog dat ze in een fase zit (mede door verhuizing) waardoor heel veel stuk gaat.

Het valt uit elkaar, helemaal prima. Maar heb het idee alsof bij haar nog nooit iets daadwerkelijk versleten weg is gegooid.

3 likes

Haha ik zeg dat ook: ‘het valt echt helemaal uit elkaar’, maar ik heb dan ook een lichte neiging tot overdrijven

1 like

Naja, blijkbaar zegt ze het niet verkeerd want bijna 60% van alle deelnemers aan de poll gebruikt het ook :smiley:

Haha nou wanneer ik gebruik het gebruik (en vele met mij denk ik) ik het als iets echt versleten is. Ik bedoel meer dat mascha het vaak ‘ten onrechte’ gebruikt als in; witte sneakers die er met een poetsbeurt nog prima uitzien vallen volgens masch uit elkaar en MOETEN vervangen worden.

5 likes

Ik mis Vera echt heel erg, was net op een website naar recepten met avocado (haha) aan het zoeken toen ik deze foto van Kate Hudson(?) in een banner zag:

05

Ik dacht oprecht heel even dat het Vera was, terug in mijn internetervaring. :sob::sob:

19 likes