Beutyblogtopic XL #3

Ja precies, ik ook. Daar ligt dus de grens. De ene is een redelijke benadering van de waarheid waar we dus niet allemaal zo hysterisch over hoeven te doen (want huidskleur is niks om hysterisch over te doen) en de ander is een karikatuur. Waar ik dus wel hysterisch over doe want dat gaat over de grens.

13 likes

Nee bij racisme gaat het juist helemaal niet per se om de intentie (omg ik schreef eerst intantie) maar juist om hoe het uitpakt. Mensen die verkleed gaan als Indiaan of hun favoriete donkere rapper hebben hier vaak ook geen slechte bedoelingen bij, maar het kan gewoon niet.

Los van of dit wel of niet kan, want ik denk dat dit een typisch grensgeval is waar je over kunt discussiëren (en waarvan het ook goed is dat we er over kunnen discussiëren) maar de intentie is juist niet het enige wat telt.

23 likes

Ik zit hier niet te verkondigen dat zij een vuile racist is met haar zwart geverfde gezicht hé. Ik zeg alleen dat het black face is. Of ze het zo bedoeld heeft en of het eigenlijk een skiër moet zijn zal allemaal wel. Feit blijft dat ze iemands huidskleur nadoet als grapje. Het is onhandig en ik snap eigenlijk echt niet dat mensen dit nog doen. Waarom.

24 likes

Daarom zeg ik “Los van of dit wel of niet kan, want ik denk dat dit een typisch grensgeval is waar je over kunt discussiëren (en waarvan het ook goed is dat we er over kunnen discussiëren) maar de intentie is juist niet het enige wat telt.”

Maar dat het niet racistisch is omdat iemand het niet zo bedoelt heeft is in ieder geval geen goed argument.

10 likes

Vind het ook een grensgeval, kan me heel goed voorstellen dat je hier boos van wordt, maar ook dat je er 0 probleem in ziet.

Denk dat we het er in ieder geval over eens zijn dat de uitvoering behoorlijk slecht is (iig niet realistisch).

4 likes

Ik zou me er persoonlijk in ieder geval in deze tijd niet meer aan wagen, al is het alleen al omdat je niet het onderwerp wil zijn van zo’n discussie. Hoewel ik de look van Xelly dus wel geslaagd vind.

5 likes

Mijn eerste gedachte was dat het gewoon een uitvergroting was van skiërs die te lang in de zon hebben gezeten. Dat het met huidskleur/blackface te maken zou kunnen hebben is echt geen moment in me opgekomen en ik snap ook niet zo goed hoe je dat zo kan opvatten. Maar meningen verschillen inderdaad, misschien naïef.

6 likes

En bedankt, ik nu ook :joy:

4 likes

Ik Skileraar van Bovengemiddeld.

3 likes

Zowel xelly als vriendin hadden wij mij betreft meer oranje (stereotype lange zonnenbank) onderlegd kleurtje kunnen gebruiken voor een fout thema feestje. :kissing_smiling_eyes:

3 likes

Is wel serieus dirty

5 likes

Zoals ik al een aantal keer hierboven heb gezegd is het een idioot kleurverschil. Dit is niet mogelijk door tien dagen in de zon in Tirol. En je witte gezicht zo bruin verven is, in mijn ogen, black face. Het is een andere huidskleur gebruiken als grapje, als accessoire voor je outfit. Haha kijk mij eens bruin zijn terwijl je dan voorbij gaat aan mensen die die kleur daadwerkelijk hebben en er nadeel van ondervinden. Ik ben het eens met de mensen hierboven die zeggen dat het een grensgeval is maar voor mij persoonlijk vind ik dit te ver gaan. Ik snap het ook gewoon niet, waarom het zo onhandig aanpakken. Denk even na.

@HvO Je hoeft je er niet mee te bemoeien? Ik mag best even douchen en ontbijten of niet.

23 likes

Maar waarom zou het verkleden als je favoriete rapper voor een feestje dan ook black face zijn? Misschien een domme vraag, maar ik zie het als een probleem als je bv een bepaalde etnische groep belachelijk maakt of, zoals zwarte piet, die in feite als een soort van slaaf gezien wordt. Op het moment dat jij als je favoriete rapper verkleed gaat doe je dat toch juist als een soort “eerbetoon”? (Oprechte vraag)

1 like

Iemand zich al gewaagd aan de video van Marc na over "naar peepshow gaan met vrienden " waarbij ze kijkt of ze iemand in iemand anders neus ziet pulken en het vervolgens ziet opvreten? (Ja Weet wel wat een peepshow is verder haha). Is t allemaal heftig heftig of doet ze er al cool over of het haar niks doet omdat ze zoooooo Burny is?

Edit: mascha, niet Marc hahah

5 likes

‘we mogen tegenwoordig ook niks meer zeggen en doen’ :nauseated_face: :face_vomiting:

26 likes

Je ziet niks en zegt alleen dat het heftig was, de vlog was heel saai in ieder geval.

2 likes

Ik zie ook echt niet in waarom ik me wel als Britney mag verkleden maar niet als Beyonce

6 likes

Je kunt je ook als Beyonce verkleden. Maar je hoeft niet haar huidkleur na te bootsen. Jij kunt de kleur er weer af halen, iemand die donker is en nadeel ondervindt van zijn nadeel heeft die luxe niet. Door het nabootsen van die huidskleur neem je dat probleem niet serieus. Los van of je wel of niet een verkeerde intentie hebt

26 likes

Ik kan niet precies uitleggen waarom ik het niet vind kunnen. Maar ter illustratie: Ik ben zelf donker en maak deel uit van een grote vriendengroep. We deden daar op een begeven moment een spiegeldiner, waarbij iedereen verkleed gaat als een ander. Dan mag je van mij prima eigenschappen uitvergroten, maar als een van mijn vriendinnen bedacht had dat het leuk was om voor de vorm ook haar gezicht te sminken, had het feestje voor mijn part over geweest. Dat soort uiterlijke kenmerken zijn in mijn ogen geen leuke verkleeditems. Ik leef elke dag met mijn huidskleur en de daaraanvastzittende voordelen en nadelen. Net zoals je bij een voller meisje niet extra kleren onder jouw kleding stopt om het zo realistisch mogelijk te maken.

53 likes

Dit vind ik zo naar om te lezen. Dat er anno 2019 nog steeds zo wordt gediscrimineerd dat mensen het gevoel hebben dat ze met hun huidskleur moeten leven.

Ik haat deze maatschappij zo erg

7 likes