Een ini-minie update van Vera.
Mascha zegt ook iets te vaak letterlijk, terwijl ze figuurlijk bedoelt. (Doen meer influenza’s.)
#UitElkaarVallen
Dat doen überhaupt veel mensen, niet alleen onze influencers, het is echt één van mijn grootste taalergernissen. Of moet ik zeggen: ‘Ik erger me letterlijk dood aan mensen die die fout maken.’?
En alles gaat als warme broodjes bij hun. Zo verslijten ze camera’s als warme broodjes.
Burn out toch wel. Ik had toch verwacht dat het minder heftig was. Naar voor vera. Ik merk ook dat ik haar content echt wel mis, kijk nu eigenlijk haast niets meer.
Zo hard werkt zij toch niet??? Die paar fotootjes en een tekstje erbij stelt toch niks voor joh. Laat dr maar eens voor een echte baas werken, dan weet ze pas wat werken is.
Ik zag deze taart nog op de insta van Majesteittaart en was al diep aan het nadenken erover; wie bestelt zo een taart, wat is de vulling, waarom een taart met je lievelingsmerken… blijkt het dus voor Vera te zijn
Hier heb ik me zo buitenproportioneel aan zitten ergeren tijdens het kijken van de vlogs.
Ja maar heb je in de vlog van vandaag gezien hoe ze met haar nieuwe camera omgaat. Ze heeft hem uitgepakt en bekeken, vervolgens zet ze hem weg en schuift hem van tafel alsof ze aan het sjoelen is en graait vervolgens hebberig door de rest van de doos. Dan snap ik dat die na een paar weken al ‘letterlijk’ uit elkaar valt.
“Bij mijn vorige microfoon moest er een dikke batterij in, dus als die leeg was was je de sjaak. Ja sorry voor al dit technische gepraat hoor, normaal gebruik ik mijn Sennheiser maar heb ook die ASMR mic, omg stel je voor dat je je ASMR mic op je vlogcamera kan monteren, ohhh.”
Jeetje Mas, al dit jargon. Ik snap echt niets van wat je nu zegt, was ik maar zo goed met camera’s en techniek!
Ach, het is logisch dat jij niet zoveel weet over camera’s. Mascha heeft er namelijk al heel veel gehad, want bij hun thuis gaan ze als warme broodjes. Ze vliegen door de straat, alles. Gelukkig zit er op haar nieuwe camera een audio-floef die vallen kan breken.
Hahaha wat. Mas vertelt dat ze betalen voor die gare overgangetjes in haar videos. Ze zien eruit als het equivalent van word art en dat standaard met een programma (uit 1998) worden geleverd.
Ik dacht echt dat dat gewoon foef was die een creatieve uitspatting had
En dan gaat ze daadwerkelijk iets technisch vertellen, dat ze door de lens op haar andere camera niet genoeg in beeld heeft. Zegt ze dat dat komt omdat het een 1.4 lens is. Dat is je diafragma muts, dat gaat om hoeveel er scherp is. De mm (50 vast) bepalen de hoek van je beeld. Hoe kun je al zo lang met zulke spullen werken en er nog steeds niks vanaf weten. Witbalans (rozebalans? Sorry “colour correcting”) gaat ook standaard mis. Ok laat maar, haar kwaliteit zegt genoeg
Ik vond de lens ook op de 50 mm lijken. Dat was ie niet. Heb het even terug gezocht omdat ze iets had over zoomen en ik dacht, heh, zoomen met een 50 mm?
Maar het was iets van een 14-40 mm ofzo. Zegt ze. Dus het kan natuurlijk altijd nog de 50 mm zijn en die 14-40 dat dat 1.4 en 4.0 is.
Misschien moeten we een cursus fotografie op de Volksuniversiteit voor haar sponnen.
Maar dit dus. Ook Mascha die haar afspraak filmt: twee keer haar wandelende benen, daarna 1/2 seconde een leeg kopje koffie en dan weer twee keer haar benen. Lieve Mas, prima hoor, maar doe alsjeblieft niet alsof jij (of Gregor) goed bent in editen plies.
Ja ze had het over de lens op haar slr, dat die “door de 1.4” alleen op grote afstand werkte. Maargoed, dat heeft dus echt niks met je beeldhoek te maken
Ik mis veer ook
Ik ben absoluut niet thuis in camera’s, audios en whatever.
Maar die microfoon, ik dacht die is voor speciale video’s ofzo, maar die pluis zit er standaard op???
Ik meen dit echt op een positieve manier: ik heb bewondering voor mas dat ze die camera overal bij pakt en vlogt op straat en dan nu ook nog met die dode cavia erop. Ik zou me echt te opgelaten voelen.
Cringe: toen ze die floef uit pakte en er ook meteen weer in moet knijpen. Massa, waarom moet je altijd overal in knijpen?