Beutyblogtopic XL #3

Ik zag dat etos 50% korting heeft op (blaren)pleisters dus ik ga ze ook maar kopen morgen haha! Misschien post ik het resultaat in het TMI topic.

3 likes

Tenzij het aanzet tot haat, dan kun je er (gelukkig) voor vervolgd worden.

En sommige dingen worden weggezet als mening, terwijl er feiten tegenover staan. Blackface is racistisch, dat is geen mening. Dan kunnen mensen er wel tegenin gaan met ā€œmaar mijn mening is dat het niet zo isā€, maar zo werkt het gewoon niet. Vaststaande feiten hangen niet af van meningen.

5 likes

Haha ik ook!! Zie je daar :grin:

1 like

Plus als er maar genoeg mensen vinden dat iets geen racisme is dan wordt het de status quo/politiek. Meningen zijn niet ongevaarlijk.

@Eddie
Ik leer juist altijd veel van jouw uitgebreide posts

2 likes

Ik zou juist zeggen ja dat mag je vinden je mag ook vinden dat ik stink of dat mijn moeder stinkt, is verder niet aardig, humaan of respectvol maar ik ben blij dat ik in een land leef waar men de vrijheid heeft om dit te uiten. Daar kan daar namelijk altijd weer op gereageerd worden, en juist deze discussie van meningen waarin iedereen aan bod komt maken een democratie.
Discriminatie zou ik nooit bezigen of gebezigd zien worden maar ik denk niet dat je dat oplost door het uiten van bepaalde meningen te verbieden.

1 like

Mja een mening onderbouwen is vrij subjectief, want wie bepaalt dan of de onderbouwing valide is? Dat is toch ook een mening?

1 like

We zijn gewoon geinfluencent tot een debat over de grondwet.

Next level dit

36 likes

Lijkt me een leuke video maar ik gun haar gewoon de views niet eigenlijk

2 likes

Maar dat Blackface racisme is en daarmee en feit en geen mening klopt toch gewoon niet? Dat gras groen is, is een feit, omdat hier in het algemeen consensus over bestaat. Het hele punt is toch juist dat er op dit moment in de maatschappij toch geen consensus is over de vraag of dit racisme is.

2 likes

Misschien heb ik het verkeerd verwoord; ik zou willen dat donker of lichte huidskleur hetzelfde was als blond/donker haar of kleur ogen etc.
Ik woon inderdaad in een omgeving met (enkel) blanke mensen. Vandaar dat ik het ook ergens leerzaam vind om mee te doen in deze discussie. Ik wil geen onderscheid maken tussen huidskleur of achtergrond oid. Maar misschien heeft mijn omgeving toch wat invloed op mij.
Mensen in mijn omgeving zijn al snel wat beperkter in het denken, en hebben snel commentaar op alles wat ā€˜anders isā€™. Ik vind diversiteit juist mooi en goed, en hoop dat het ook hier steeds normaler wordt. De verschillende argumenten van deze discussie vind ik daarom interessant.
Sowieso hier op het forum wordt er veel dieper en op andere manieren naar dingen gekeken en verwoordt dan ik gewend ben en dat vind ik leerzaam.

4 likes

Blackface is racistisch. Wanneer iets blackface is, daar kun je nog over discussiƫren zoals hierboven gebeurde n.a.v. die IG stories.

19 likes

Dat er mensen zijn die het ontkennen maakt het niet minder waar.

1 like

Overigens denk ik (ter aanvulling op mijn vorige post) dat er over blackface in de klassieke zin van het woord hier op het (hoogopgeleide, links-georiƫnteerde, randstad) forum wel consensus over is. Maar ik vraag me af of dat er in de maatschappij (NL als geheel) is.

Daarnaast denk ik ook dat het bediscussieerbaar is wat er precies wel en niet onder blackface valt. Dat zie je al aan de foto van Xelly. Een deel schaart dit niet onder blackface, een deel alleen de vriendin van Xelly en een deel zowel Xelly als de vriendin.

1 like

Ik vind dit zelf ook racistisch. Maar ik vind dit nog steeds een mening, geen feit.

Hier heb ik laatst met klasgenoten een discussie over gehad, ik doe zelf ook de pabo (hbo inderdaad) en ik vind het gek dat studiegenoten geen Engels kunnen. Ik vind een verschil zitten in het praten, want daarbij moet je vaak nog die figuurlijke drempel over qua durven/lef/schaamte, en lezen/luisteren. Maar gewoon studiegenootjes die 0,0 Engels kunnen, niet eens een simpel tekstje kunnen lezen, maar vervolgens wel een groep 6/7/8 les staan te geven :unamused:ā€¦ hoe kan het dat in de maatschappij van nu terwijl je k8 deren Engels moet leren je zelf geen Engels kan, ik vind dat best slecht eerlijk gezegd :see_no_evil:

3 likes

Er komt echt wel iets meer bij kijken haha, de stof van groep 1 tm groep 8 heb ik weinig gekregen. Het is heel veel pedagogiek en didactiek (dus hoe leg ik het uit) en daarbij komt er nog veel meer. Zoals bijvoorbeeld hoe ga je met ouders/collegaā€™s om, hoe rapporteer ik? Hoe houdt ik een ontwikkeling bij? Welke acties om de ontwikkeling te stimuleren? En dit is alles echt in een notendop.
Eerlijk is eerlijk ik vind de pabo geen hele lastige studie, maar er komt wel echt veeel meer bij kijken dan ā€˜de stof kennen die groep 8 kentā€™

8 likes

De drempel over kan heel lastig zijn, maar het lijkt me dat je dat als leerkracht (die tot 8 maanden geleden les gaf) daar over heen bent toch gezien je anders niet kan praten gedurende een Engelse les?

Ik realiseer me dat ik opzich vrij makkelijk praten heb met een engelstalige master dus ik hoef zelf die drempel niet meer over, maar zij dus ook niet lijkt me.

Zou het iig niet chill vinden als zo iemand die geen engels spreekt, zoals jij noemt, mijn kind engels zou moeten leren.

Jaa nee klopt, ik ben eigenlijk ook van mening dat als je een paar jaar les hebt gegeven je het eigenlijk zeker ook moet kunnen praten. Maar ik vind het dus eigenlijk ook best slecht dat Lotte het als iets goed/knaps ziet dat ze dit heeft gedaan.

Strekking van het verhaal ik vind dat eigenlijk iedereen die op de pabo zit Engels zou moeten kunnen lezen/schrijven/begrijpen en praten

Daarom ben ik blij dat ik zelf dat probleem gelukkig niet heb en jullie kinderen later allemaal Engels kan leren :joy:

1 like

Ik vind het jammer dat ze de noodzaak voelt er zo uitgebreid op te reageren terwijl het hier een paar posts ging over haar Engels (waarin het ook alweer gerelativeerd werd) en verder over mensen hun eigen ervaringen met Engels en onderwijs.

Ik zou liever hebben dat ze meer uitgebreid zou reageren over die zonnebank spon, maar ik geloof niet dat ze daar zoveel aandacht aan besteedde behalve een paar keer zeggen dat het niet slecht is met zonnebrand en als je het niet vaak doet.

23 likes

Waar is de zwaaiende GIF?

6 likes