Beutyblogtopic XL #3

Dit is zo ideaal. Ik heb altijd het idee dat er maar weinig bazen zijn die écht leidinggevende skills hebben. Als ik naar mezelf kijk en naar mijn omgeving is er bij iedereen gewoon te veel werk voor het aantal mensen dat er werkt maar nog zijn best veel mensen werkloos…
Nou ja, als ik de baas zou zijn zou het natuurlijk perfect zijn.

80 uur voor jezelf werken is het misschien wel meer waard want je mag het zelf houden?

1 like

Nou echt hoor, ik ken heel veel mensen die getrouwd zijn met hun werk en daar nauwelijks iets voor terug krijgen. Als in, een wezenlijk verschil in waardering of salaris of resultaten

Maar waarschijnlijk telt ze hier ook die miljoen stories op Instagram bij van tijdens het wandelen met Kees over wat ze die dag gaat doen en stories van mooie uitzichten op de tientallen reizen en weekendjes weg van d’r. Dat is heel vermoeiend en ook werk!

5 likes

Ik vind het een grote humble brag hahah. ‘Natuurlijk had de conductrice geen idee wie ik was’.

34 likes

Oke, wie van ons werkt er bij SMLY?

114 likes

Trouwens, wat heeft die buurvrouw nou eigenlijk met haar werk als blogger te maken?
Waarom staat dat verhaal tussen stukken over hoe bedrijven en journalisten haar -in haar ogen- onjuist behandelen? Dit is toch gewoon een privé ding?

3 likes

22 likes

Mijn vader (arts) krijgt vlucht en verblijfplaats. Mijn collega’s in onderzoek gebruiken het geld van de groep (het potje) voor vlucht en verblijfplaats.

Ik snap ook niet hoe een persoon 8(+) uur aan concentratie kan hebben, hoe dan.

3 likes

Ik denk dat Cynthia alles wat niet slapen is rekent tot haar werkweek: wijn proeven, wandelen en nadenken, uit eten gaan, plannen, de hond uitlaten en nadenken, wijnhuiswerk doen, spon bedelen, instastories maken, klagen, een stukkie tikken. Ja dan maak je al rap 80 uur

15 likes

Oke ik maak ook wel d/t fouten, maar bij de “ik vorm” gebeurt me dat nooit. Bij onze Cynthia meerdere keren in het artikel wel… echt om te huilen. En dan een stuk schrijven over dat men je niet serieus neemt… daarnaast is het hele stuk heel onsympathiek. Ik heb echt het idee dat ze geen idee heeft hoe slecht ze zichzelf neerzet met zulke artikelen en werkelijk alles wat ze op insta gooit.

Ik denk dat dit heel typerend is voor haar hele blog. Ze heeft gewoon niet het niveau om succesvol te worden. Als ze nou meer aandacht zou besteden aan schrijven en een mediatraining zou volgen i.p.v. wijn drinken en wandelen.

9 likes

Echt succesvol worden in het zakelijke leven is echt heel erg moeilijk. Je moet óf ontzettend goed moet zijn in iets (is ze niet per se), óf je moet veel geld hebben (ook niet het geval), óf je hebt een gunfactor. Helaas is ze zo onsympathiek als de pest.

Bij Mascha zijn de eerste 2 dingen ook niet per se aanwezig, maar ze heeft wél een gunfactor en is relatable en het is bewonderenswaardig hoe ver ze het puur daarmee schopt.

2 likes

Ik denk dat ze heel veel mazzel heeft gehad aan het begin. Ze was op het juiste moment op de juiste plek en leverde best hele leuke content. Toen het aanbod nog zo klein was heeft ze mensen aan zich gekoppeld en een sterke basis gecreëerd van volgers die haar een hoop vergeven. Ik bedoel, ik vind haar al jaren helemaal niet leuk meer en toch volg ik haar nog steeds. Ik ben ook maar gewoon blijven hangen.

Terwijl ik denk dat als ze nu in deze tijd was begonnen er geen haan naar haar had gekraaid

12 likes

Snel, verander continue in continu voordat Viooltjes het ziet haha

12 likes

Haha ik gil ze heeft het dus echt gedaan ook nog

2 likes

Heeft ze die hele structuur planner niet zodat je minder met werk bezig bent?

Ik lees nu net haar artikel en die spelfouten omg :sob: En dan gaat ze uitleggen dat ze écht niet gratis een lezing gaat geven, maar moet ze er natuurlijk wel weer ff bij zeggen dat ze verder ‘heul veel, bijna alles!!’, gratis doet. Ik vind het ook vreemd dat ze weer begint over dat verhaal met die buren. Dat weten we nu inmiddels wel. Lekker passief agressief nog even erover doorgaan.

Trouwens het is toch best normaal om een voorlichting of presentatie o.i.d. gratis te doen? Dan krijg je een bosje bloemen ofzo. Natuurlijk hoeft het niet altijd gratis en ik snap ook dat het bij haar misschien iets anders ligt, maar ik maak zo vaak mee dat iemand gewoon graag iets komt vertellen over zijn of haar vak en daar niet per se geld voor hoeft?

Edit: wacht, ze doet 30 uur over het voorbereiden van een presentatie???

2 likes

En dat elke presentatie opnieuw.

1 like

Ik zou influencers wel eens per 6 minuten tijd willen zien schrijven. Ik denk dat er een hoop ‘procrastination’ bij zit.

*eerlijk: ik kwam er zelf ook achter dat ik niet zo productief was als ik dacht toen ik dat voor het eerst moest gaan doen hoor.

Is ze nou trots dat ze het een half uur heeft laten staan, om te gniffelen?

7 likes