Ik moet wel zeggen dat ik het confronterend begin te vinden dat Massa elke keer moet benadrukken dat het een kamerTJE is. Mijn hele woning (studio) is letterlijk even groot als haar extra kamertje…
Een bv inschrijven heb je wel flink wat kapitaal voor nodig + volgens mij betaal je ook veel meer belasting en dingetjes dan wanneer je zzp’er bent. Het zou me iig niks verbazen als mascha haar gloss-imperium niet alleen online maar ook op zakelijk gebied is gaan minimaliseren. Of is dat niet zo makkelijk om van bv terug te gaan naar eenmanszaak?
Oh en ik heb drie keer teruggespoeld bij het stukje waarin ze begon over de vraag uit de titel. Ze zei: “en dan nu dé vraag der vragen: is dit jullie tijdelijke huis of jullie devwuvffe.” meid soms mag je best ademhalen tijdens het praten
Nee je mag het startkapitaal van een bv zelf bepalen dus ook 0,1 cent. Je bent alleen kosten kwijt aan het oprichten etc.
Veel geld valt wel mee, +/- 850 euro voor de notaris, 100 euro startkapitaal en inschrijvingsgeld bij de kvk dus voor rond de 1000 euro ben je wel klaar. Was “vroeger” anders maar tegenwoordig heb je de flex bv.
Nee joh een kvk inschrijving is maar 250 euro en als je niets verdient betaal je ook geen belasting. Je betaalt vennootschapsbelasting ipv inkomstenbelasting maar die is juist lager. (Even het korte verhaal.)
Het verschil met een eenmanszaak is alleen dat je asministratief meer verplichtingen hebt maar dat is ook allemaal niet zo veel werk als het klinkt.
Ze staat in de kvk dus als je echt nieuwsgierig bent kun je haar jaarrekening denk ik wel inzien.
(Maar nogmaals ik denk dat ze wel rijk is.)
Ik irriteer me zo erg aan massa d’r “zoals jullie weten”. Zou ze zelf doorhebben dat ze geen nieuwe kijkers meer krijgt?
Maar je moet jezelf wel een gebruikelijk loon van €45.000 of meer betalen, of op zijn minst over dat bedrag loonheffing afdragen aan de belastingdienst. En jaarlijks je cijfers laten opmaken door een accountant. Je hoeft zeker geen miljoen te verdienen om een BV lonend te laten zijn ten opzichte van een eenmanszaak, maar er gaat wel nog iets meer geld uit dan alleen de oprichtingskosten.
Volgens mij heeft Mascha 2 bv’s, beautygloss bv en dat is een dochterbedrijf van gloss media bv.
En in mijn zoektocht daarnaar kwam ik op een ander forum waar staat dat dr verlovingsring 16,7K is.
“Goedzo” zegt ie PT-er bij Mascha’s squat…
Ze denkt, ik laat op insta wel even zien dat ik wel kan squatten.
Ik dacht al dat het aan mij lag. Bij dit stukje kreeg ik spontaan pijn aan mn knieën
Lekker ass to the grass
Ze eten wel vaak diepvries brocolli en zoete aardappel of gebakken aardappel met een “vega ding”
Heel hoog gras daar dan in Amsterdam!
KamerTJE he
Hoe kunnen ze zo leven, is vast een kwelling voor ze.
Huh ik sport af en toe in m’n woonkamer en het is echt niet dat mijn bank naar zweet ruikt hoor. Snap niet dat dit zo raar is.
Misschien was het wel heel slecht weer?
Ze zegt gewoon dat het te koud is om buiten te sporten en nu dus binnen sporten.