Beutyblogtopic XL #4

Huh maar die quote van Meghan Trainor is toch heel anders dan de quote uit het gifje?

Wat betreft het Meghan Trainor gedeelte ben ik het helemaal met je eens.

Maar de boodschap van de quote uit het gifje vind ik nog steeds relevant. Als vrouwen elkaar slet en hoer noemen legitimeren ze daarmee dat mannen dit ook doen. Uiteindelijk moet natuurlijk niemand elkaar slet en hoer noemen, ongeacht geslacht.

3 likes

In een ideale wereld legitimeer je het hiermee inderdaad niet en maakt iedereen zijn eigen keuze. Maar ben ook wel van het motto ‘practice what you preach’. Dus als vrouwen niet als slet bestempeld willen worden door hun gedrag of kledingkeuze is het voor mij een logisch stap dat vrouwen ermee beginnen door te stoppen om dit bij elkaar te doen. Daar gaat de quote uit de gif voor mijn gevoel ook over: stop met elkaar slet te noemen (en dan doen mannen dit hopelijk ook niet meer).

Ben het op zich met je eens dat het idealiter zo is dat iedereen, ongeacht geslacht, hiermee stopt. Maar denk dat het in de praktijk wel klopt dat vrouwen moeten stoppen met elkaar te slutshamen voordat mannen het doen.

5 likes

Je bent het daar ’ opzich ’ mee eens?!
Whut?

Ik vind dit echt veeel te grappig. Ik ging vroeger altijd m’n bed uit om te zeggen dat ik niet kon slapen zodat ik stiekem Rozengeur & Wodka Lime met mijn moeder mee kon kijken. Toen ik een keer vroeg of ze het op wilde nemen op een videoband had ze me door. Jammer. (Ik was ook echt 8 ofzo dus snap dat ze dat niet goed vond haha)

8 likes

Wat is hier gek aan?

2 likes

je moet ook niet iemand voor hoer uitmaken omdat ze een veter als jurk naar de kerk draagt

6 likes

Dat laatste is wel wat te simpel verwoord denk ik. Want ten eerste heeft iemand die zijn mening geeft altijd de keuze om dit wel of niet te doen, iemand die zich ‘iets aantrekt’ van de mening van een ander heeft die keuze niet altijd. Ten tweede creĂ«er je met sommige meningen (zoals: ‘Wat een slet!’) een onveilige maatschappij.

@Nachtburgemeester dus dit eigenlijk. Als ik vind dat iemand met zijn of haar opmerking een onveilige maatschappij voor anderen creëert dan zeg ik daar wat van. Ook al is het de 10e keer die dag. Maar goed, wel mee eens dat je dat eigenlijk niet op een belerende manier moet doen. (En dat probeer ik ook wel maar soms ben ik ook geïrriteerd.)

2 likes

Ik denk meer in de lijn van dat jonge meisjes dan zouden denken dat je sexy en geil MOET zijn om erbij te horen en dat dat de standaard wordt.

41 likes

Naast Gaby heb je nog 100000000 andere soort gelijke accounts op ig. Ik denk dat het weinig zin heeft om ig op 18+ te zetten.
Maar wat valt dan onder seks/naakt? Dan zijn alle bikini/lingerie foto’s of reclames ook voor ‘volwassenen’.

Ik vind dat seks niet ‘verstopt’ hoeft te worden, vind het ook geen probleem als jonge mensen eraan bloot worden gesteld maar ik maak me soms wel een beetje zorgen over de manier waarop er met seksualiteit omgegaan wordt. Denk dat dát wel schadelijk kan zijn voor jonge mensen.

11 likes

Ik vind vooral die paniek over naakt echt zo irritant. Naakt is heel normaal, wat maakt het nou uit of je een tepel, borst, schaamhaar of zelfs een piemel of vulva ziet, iedereen heeft toch wel eens naakte mensen gezien, zelfs al zijn het maar je ouders. Ik vind ook niet dat iedereen per se maar sexy en geil moet zijn hoor, en ben het met @Tennessee eens dat de manier waarop belangrijk is, maar ik vind dat puriteinse gedoe altijd zo bekrompen.

7 likes

Helemaal mee eens naakt is normaal, probleem vind ik dat de enige keer dat je naakt/halfnaakt ziet is op een sexuele manier. Nooit gewoon, altijd in een sexy pose. Snap dat sommige zeggen dat het te ver gaat op instagram en anderre sites omdat je er haast niet omheen kan en het dan lijkt alsof je zo hoort te doen om populair te worden. Idk zo voelt het soms

8 likes

Ik vind het dus wel echt een bijzondere ontwikkeling dat meisjes van 13 jaar tegenwoordig als kleine topmodellen zwoel in de camera kijken. Met smyzende ogen, korte broekjes en strakke croptops. Alsof ze Jordy uit 5 havo willen verleiden.

10 jaar geleden waren dat gewoon leuke spontane foto’s met lachende meisjes erop. Lelijk filter erover, peaceteken, hier en daar een kekke sticker van Picnic erop en een paar keer ‘XD’ of ‘wzntb’ erbij. Goede tijden waren dat.

58 likes

Dit.

Ik zag net een aflevering op youtube langskomen van van Bekend & Vermomd met Sophie Milzink. Dat moment dat je een 14 jarige jongen hoort zeggen dat Sophie iets meer mag gymmen om aan haar bil te werken en dat mannen vrouwen alleen maar willen om te neuken.

Dus.

13 likes

:flushed:

Gelukkig komt er nog een Curacao reisverslag van Cynthia. Was al bang dat ik editie 386 zou missen.

51 likes

Zullen we Een bingo maken?
Ontbijten bij karakter
Dagtrip naar klein curacao
slapen in het hotel van dr vrienden
Knip strand

27 likes

Iets met schattige zwerfhonden

2 likes

afbeelding

(Niet jij uiteraard)

13 likes