Ben soms wel bang dat bij jonge tieners er mischien een druk achter zat. Mischien omdat ik me niet kan voorstellen dat je er klaar voor bent/zin in hebt op je 12de. Had meiden in de klas toen ik vroeg waarom ze zo vroeg seks hadden ze zijden ja we hadden al een tijdje een relatie etc. Klonk namelijk niet als een reden maar meer alsof mensen denken dat het dan hoort ofso. Maarja uit eindelijk als je er geen spijt van hebt is het goed lijkt me.
Ja! Had mezelf eigenlijk MevrouwKattenMand moeten noemenš
Haha same, 22 maagd en nooit echt een vriend gehad. Komt allemaal wel, geniet gewoon van nu probeer ik ook te doen
12 is ook erg jong hoor. Denk ook dat seks niet het probleem is maar alles seksualiseren in de media meer doet met hoe mensen zichzelf zien. Dat de leeftijd van seks omhoog ging zou volgens sommige hier aan liggen omdat ze denken dat al die perfecte lichamen online mensen juist meer nerveus maakt om hun eigen niet zo gladde lichaam te laten zien. Idk vind al die theorieƫn wel interesant.
Maar de vraag die je daarbij moet stellen is of jongeren tegenwoordig die nood voelen om zich sexy te kleden (wat ik heel erg zou vinden) of dat ze zich net als voorgaande generaties gewoon ontwikkelen. Sexyer kleden, flirten en zwoele blikken horen daar ook een beetje bij. Net als de terugkerende bezorgdheid van volwassenen.
Natuurlijk zijn er de uitzonderingen en risicogroepen, maar over het algemeen zie je dat jongeren relatief robuust zijn en dat de invloed van media relatief klein is en bijna wegvalt wanneer je omgevingsfactoren mee gaat wegen.
Dit gevoel had ik toen ik jong was al. Best slecht eigenlijk, uit eindelijk heeft iedereen zijn eigen tempo met dingen.
Ik ook⦠Het hielp niet mee dat ik een vriendin had die voldeed aan alle hierboven beschreven kenmerken. Ik liep als een onzichtbare naast haar terwijl zij onophoudelijk veel aandacht kreeg. Maar daar zaten ook wel echt gekke types tussen terwijl ze pas 12/13 was. Idiote periode was dat.
Of wat er nog komen gaat? Wat zouden ze nu nog kunnen verzinnen?
Maar lucky we, wij hebben nog een draaitelefoon thuis. Altijd verrassing wie belt Hahah (en je schrikt je rot)
Het schijnt o.a. door netflix te komen. Jongeren vervelen zich niet meer.
(Geen idee of dit echt zo is of een grap.)
Iemand heeft hier (of op egf, weet niet meer) een studie gedeeld, en Netflix zat er echt voor iets tussen. Beetje jammer dat ik me verder niks meer van die studie herinner haha
Ik voel me echt onwijs judged door alles hierboven. Ik was 13 toen ik voor het eerst seks had, het was met wederzijdse instemming, het was lekker en we hebben het daarna nog heel veel vaker gedaan. Sommige meiden zijn er nu eenmaal eerder aan toe dan anderen. Ik vond het allemaal heel spannend en was supernieuwsgierig op die leeftijd, anderen niet. Allebei prima.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik vond dat er iets teveel gedaan werd alsof het onmogelijk was dat een 13-jarige vrijwillig ervoor kiest seks te hebben en dat leuk te vinden en dat trok ik me aan. Er zijn ook 13-jarigen die er wel plezier aan beleven, net zoals er zijn die het misschien om de verkeerde redenen doen. Dat eerste is prima, dat tweede is zorgwekkend.
Ik vind dit wel een interessante discussie. Want ik kan me voorstellen dat het bijv voor veel 18 jarigen (en ouder) die nog geen seks hebben gehad, terwijl leeftijdsgenoten dit al wel hebben gedaan, het veel sneller kan voelen alsof het hoort en je je opgejaagd kan voelen. Als je de gemiddelde leeftijd waarop jongeren tegenwoordig voor het eerst seks hebben erbij neemt, en je er dus vanuit gaat dat 13 jarigen (over het algemeen) minder met seks bezig zijn, vraag ik me af of pubers op die leeftijd eerder aan seks doen omdat ādat dat zo hoortā of dat dat wellicht toch een grotere rol gaat spelen naarmate je ouder wordt.
Bali was niet zo goed voor Mashas abonnee-aantal. Ook al doet ze de vlogs er natuurlijk ābijā. Meestal zijn die buitenland vlogs wel populair dacht ik.
Ik ben daar denk ik te jong voor haha, want ik ken niemand die daar op zat
Bijna onder de 300k, dat zal wel naar voor haar zijn. Was ze ooit veel hoger?
Vloggen is toch niet meer iets wat ze āerbijā doet maar het is echt haar āhoofdā baan?
Ach, het zal haar denk ik weinig interesseren hoeveel abonneeās ze heeft. Als ze maar kan doen wat ze leuk vindt!
Weet iemand wat haar toppunt was? Heeft ze ooit de 500.000 gehaald?
zelf zegt ze geloof ik dat het vloggen erbij is en dat haar hoofd baan oa de planners zijn.
Meent ze dat? Ik kan me haast niet voorstellen dat ze daar nog erg veel mee verdient. De vorige keer toen die dingen bij de Etos te koop waren, werden ze al snel afgeprijs omdat ze niet verkochten?
Op zich wel een goede zet om je te richten op merchandise als hoofdinkomen. Ze ziet ook wel dat ze al jaren niet meer echt groeit met vloggen.
Ik heb even snel een blik geworpen op haar views maar haar piek was echt in het begin met structureel 100-150 k views. Iets wat ze nu alleen sporadisch haalt. Haar dieptepunt is nu met rond de 30 - 60 k views gemiddeld.