Beutyblogtopic XL #4

Duurdere vliegtickets / persoonlijke verantwoordelijkheid

Over het duurder maken van vliegtickets en de persoonlijke verantwoordelijkheid van mensen daarin: ik denk dat dit altijd hand in hand gaat (moet gaan). We leven in een democratie, we kiezen zelf welke mensen we de taak geven van het maken van de wetten. Bovendien zijn politieke partijen niks meer dan groepen mensen met gelijksoortige ideeën over de maatschappij. En je zult altijd mensen vinden die geen ene fuck om het milieu geven, hier op het forum, in de maatschappij als geheel, maar in de politiek vindt je dus ook hele partijen (en geen kleine ook) die er vrij weinig om geven.

Ik hoor zo vaak dat mensen als excuus voor extreem vervuilend gedrag zeggen dat de politiek eerst maar eens in actie moet komen en dat het bijvoorbeeld niet eerlijk is dat grote bedrijven niet aangepakt worden. Maarja, als je zelf vervolgens vrolijk op de partijen blijft stemmen die duurzaamheid niet bepaald hoog op het programma hebben staan (en dat zijn er nogal een boel) gaat er natuurlijk nooit verandering komen. Dan krijg je een mooie vicieuze cirkel: milieuvervuilend gedrag wordt niet significant duurder gemaakt, grote bedrijven kunnen nog steeds hun gang gaan en jij hebt weer je excuus om het er lekker van te nemen. Gewoon lekker je oogkleppen op, niet nadenken over het voortbestaan van de aarde als veilige leefomgeving van de mens, laat staan kritisch kijken naar jouw eigen verantwoordelijkheid hierin.

15 likes

Ik zit niet echt te wachten op wat voor ondergoed ze draagt.

Het was zo’n ontzettend onzinverhaal. Waarom voel je de behoefte om te delen dat de string die je al sinds je 13e draagt ineens niet meer zo lekker zit en een andere string wel. :sob:

1 like

Oh zo. Ja begrijpelijk! Ik vind het juist wel grappig. Zo is ze toch nog een beetje de vriendin die tegen je praat. (Maar misschien praat ook niet iedereen met vriendinnen hierover.)

Ze heeft als ik het artikel goed begrijp ook nog niet één boek volledig geluisterd.
Wel een goede manier om je output te verdubbelen, net zoals laatst met die herbruikbare wattenschijfjes.
Eerst een aparte post met “ik heb herbruikbare wattenschijfjes gekocht, ik vertel over een tijdje wat ik ervan vind” en dan een paar weken later “dit vind ik ervan”.
Nog wat promo’s voor je planners, structuurjunkiecursussen en instagramcursussen die aan de man gebracht moeten worden erbij, tussendoor wat posts van Emmy, hier en daar een navelstaarderig lijstje /stukje over jezelf, en elke week je ‘dagboek’ en tadaa: je volledige blog is gevuld.

Ik vind het fijn dat er in ieder geval iemand is die nog steeds blogt maar inhoudelijk was het vroeger toch wel iets meer? Of was het toen ook al zo maar had ik dat niet door. Ik begin me af te vragen of en wanneer ze volledig de wijnkant kiest en ook stopt met bloggen…

7 likes

Alles valt uit elkaar hoor :sunglasses:
Of Alvast even indekken dat er veel geconsumeerd gaat worden in Murrica

6 likes

Victoria Secret, there she comes :scream_cat:

2 likes

Ik kijk niet zo vaak meer vlogs, maar Murica vlogs vind ik soms wel leuk.
MAAR OMG hoe kun je fulltime vlogger zijn en nog steeds filmen alsof je bibbert? Dit zie je toch terug?! Werd oprecht duizelig van de beelden van 7.14

1 like

Lekker sober ook weer. Business class naar Las Vegas.

5 likes

Werd ook misselijk er van, autoziekte en vlogglossziekte, ugh.

2 likes

Waarom blijf ik het gevoel houden dat die sportfragmenten van Mascha niet “kloppen” qua houding etc?
Ben wel weer jaloers dat ze in Amerika zijn. Ooit ga ik ook uren shoppen :relieved:

Omdat ze vaak niet kloppen. Blijf het bizar vinden dat hier en personal trainer bij betrokken is.

3 likes

Taco Bell is dus alles met druiperige kaas.
Het zal misschien best lekker zijn, maar op video ziet het er niet zo uit.:nauseated_face:

1 like

Fastfood ziet er toch altijd lelijk uit? :sweat_smile:

Ik hou van vies fastfood eten maar Taco Bell vond ik echt zo’n tegenvaller.

2 likes

De crunchwrap supreme is het enige dat telt bij de Taco Bell <3

3 likes

Ik zou ook wel naar de VS willen gaan om al dat verschillende fastfood en de verschillende frisdranken te proberen. :flushed:

21 likes

Ik ook!

Ik kijk echt met verbazing en tóch blijf ik kijk. Soort ramptoerisme: ‘zo ben ik in ieder geval niet!’.

3 likes

Ze kan ook over haar beelden gewoon even een stabilizer gooien. Kost een beetje tijd om te processen, maar maakt het kijken zooooo veel fijner.

3 likes

Niemand:
Mas gillend: KAASSCHAAF OVER JE BLOTE OOGBAL, OVER JE OOGBAL OVER JE OOGBAL KAASCCHAAF

5_uur_rondlopen_in_Walmart_Vloggloss_1584

62 likes