Beutyblogtopic XL #4

image https://i.imgur.com/bDoV99t.jpg

46 likes

Hahahaha dit is life.

Hahaha ‘ik vroeg om een verdejo bij mijn California chicken roll en kreeg een rioja, CAN U IMAGINE? Hele maaltijd verpest’

13 likes

Dont @ me ik bestel altijd pruimenwijn bij de sumo en haal perzikwijn in de jumb, ik kan er ook niks aan doen dat Ik fancy ben.

7 likes

Ik weet er alles van dear.

2 likes

Is haar zus.

2 likes

Aaah geen idee, zelf niet gekeken maar zag dit toevallig voorbijkomen in de stories van Anna. :slight_smile:

1 like

Nou eerlijk: ik vind dat ook irritant. Ik vind dat je als je in de beniening werkt wel een beetje moet weten wat voor eten en drinken je serveert.
Ik drink ook graag sloeberwijntjes van de ah hoor, maar in een restaurant verwacht ik wel dat ze weten wat een chardonnay is en een beetje weten wat het verschil is tussen de wijnen en wat waar lekker bij smaakt.
Eigenlijk vind ik haar verhaal zo bizar dat het bijna ongeloofwaardig is.

(Ik zou er nooit zo grof over tweeten dat dan weer niet.)

*haha ik bedoel slobberwijntjes denk ik. Gewoon goedkope wijn die lekker wegdrinkt en overal prima bij smaakt.

5 likes

Oooh dat is waarom mijn broeken afzakkenafzakken. Mijn taille zit gewoon te laag :woman_facepalming:

6 likes

Ik vind het niet echt de schuld van die 16jarige meisjes en jongens dat ze niet alle wijnen uit hun hoofd kennen en dergelijke. Dat gebeurd nou eenmaal als de baas van een restaurant ervoor kiest 16jarigen aan te nemen die zelf nog niet eens mogen drinken en er helemaal geen verstand van hebben en het maar als bijbaantje naast hun school doen. En vaak is er in dit soort restaurant veel verloop en slechte inwerking.
Dan moet een restaurant er maar voor kiezen fatsoenlijk personeel aan te nemen en deze ook goed op te leiden en te behandelen (met fatsoenlijk salaris). Op werken in de bediening (en horeca in het algemeen) wordt echt neer gekeken en te makkelijk over gedacht, dat iedereen dat wel kan.

43 likes

Dit!! Heb wel eens in een restaurant gezeten waar de man aan het tafeltje naast ons allemaal details wilde weten over bepaalde wijnen. Op zich niet erg, maar je merkte dat het meisje van de bediening wel iets wist over de wijn maar niet geen verregaande details ofzo. Het leek ook echt alsof die man het helemaal tof vond dat ‘ie dan meer wist als dat meisje. Leuk voor je dat je veel weet over wijn maar ik vind dat je in zo’n situatie (bepaald geen luxe restaurant/jonge werknemers) je verwachtingen over de kennis van het personeel best mag bijstellen

16 likes

Nou ja je hoeft natuurlijk geen cursus gedaan te hebben of zelf wijn te drinken om te weten wat het verschil is tussen een chardonnay en een champignon. (Of uberhaupt om te weten welke wijnen er op de kaart staan en wat daar een beetje het verschil tussen is.) Maar daarom vind ik haar verhaal ook enigzinds ongeloofwaardig. Plus dat haar toon inderdaad mega aanmatigend is vanaf het begin. Misschien weet die serveerster het wel maar had ze gewoon geen zin meer om Cynth te helpen.

3 likes

Dat is toch net zo erg? In het echt vriendelijk/neutraal zijn en op internet lekker stoer gaan lopen doen.

1 like

Die tweet van Cynthia vind ik echt onaardig en respectloos. Ik heb zelf even als serveerster gewerkt in een ‘simpel’ restaurantje en het ergste eraan vond ik hoe mensen je behandelen, alleen maar omdat je in hun ogen ‘simpel’ werk doet. Ze praten tegen je alsof je dom bent en je voelt gewoon dat ze zich beter voelen dan jij, puur vanwege het werk dat je doet. En dat terwijl ik een hbo-studie heb afgerond en mezelf echt niet dom vind. (Hiermee wil ik niet zeggen dat je slim bent als je hbo hebt gedaan.)

Daarnaast heb ik in het algemeen een hekel aan mensen die zich overduidelijk slimmer/beter voelen dan een ander en dat zo laten merken.

42 likes

Ik ken dus iemand die ook zo doet tegen mensen in de horeca. ‘Klant is koning’ is echt zijn lijfregel.

Hij heeft ook de manager laten roepen in een McDonald’s omdat ie vond dat ie korting op iets moest krijgen. :rolleyes:

Heb er trouwens weleens iets van gezegd maar hij doet in het algemeen nogal uit de hoogte dus het is er niet uit te krijgen geloof ik. :’)

3 likes

Mensen die van te voren al weten wat ze precies gaan bestellen in een restaurant :sob::sob::sob::sob::sob: of altijd een vaste bestelling hebben.

Ik weet van te voren niet wat ik wil hoor, laat mij gewoon even rustig de kaart lezen en afwegen wat ik wil Op Dat Moment.

Sorry dit is wss een impopulaire mening, maar ik vind het zo sfeerloos als iemand me van te voren al vertelt dat ze het menu hebben geleerd, laat je verrassen dan.

9 likes

Hahaha dit ben ik echt. Opzoeken wat ik wil is juist voorpret :D. Meestal kan ik trouwens toch niet kiezen.

29 likes

Hier hetzelfde! Mensen die tegen me spraken alsof ik 2+2 niet kon optellen. Heerlijk om ze dan een sneer te kunnen geven als volgens hun iets met de bon niet klopte (en ze dat mij even haarfijn wilden vertellen of zelfs letterlijk zeiden ja je zal dit wel niet snappen blabla) en ze na mijn uitleg zielig afdropen. Kwam een keer een Troela op hoge poten de winkel binnen, roepend dat ze nog 20 euro van ons kreeg en we fouten hadden gemaakt met retour- & kortingsacties. Na het bestuderen van de bon zei ik heel rustig dat het idd fout was gegaan, maar wij nog 20 euro van haar kregen ipv zij van ons. HAHA. Trut. Toen klonk ze opeens poeslief en ach fouten konden gebeuren
 Pfffff.

21 likes

Ik word echt gek van dat stomme gegiechel van Lottttt.

Sorry, maar waarom moet je er dan toch bij zeggen dat je een universitair diploma hebt? :stuck_out_tongue:

23 likes