Beutyblogtopic XL #5

Dit is echt irritant want het gaat voorbij aan het punt dat wordt gemaakt, nl. dat het gewoon jammer is (maar inderdaad niet verboden of wat dan ook) dat bereik belangrijker is dan de kwaliteit van het product.

21 likes

Ik zag (109) staan achter de topictitel en verwachtte een rel, maar helaas :frowning_face:

19 likes

Bij dit soort dingen denk ik altijd ‘joh genoeg mensen die dat leuk vinden’. Nmsmvpe zegmaar.

Ik denk ook dat sommigen het concept ‘ebook’ overschatten. Een documentje van 10 pagina’s met een leuke vormgeving kun je al een ebook noemen hĂ©. Het zijn basically gewoon wat blog artikeltjes samen gevoegd en dan noem je dat een ebook.
Het gaat maar over baksels, niet over hoe je een raket in elkaar moet zetten. Het is niet alsof je daar heel erg niet goed in kunt zijn.

Als zij nou 10 leuke manieren hebben om dr. Oetker bakspul op te leuken met lindtballen en dat verkopen ze voor €10,-, nou ja. Dat zullen een hoop dames vast enig vinden :sweat_smile:

16 likes

Ik ben het met je eens. Een beetje bescheidenheid zou niet misstaan.

1 like

Ik vind de vlogs van Josh V wel leuk trouwens. Misschien ook omdat het meer herkenbaar is (elke dag naar werk/koken/familie/verplichtingen), bij mascha is het beetje lang leven de lol.

6 likes

Nee, het komt niet echt op hetzelfde neer. Jij doet in je posts net alsof mensen hier vinden dat enkel professionals over een onderwerp mogen schrijven. Terwijl er juist door verschillende mensen waaronder ook @Eddie is gezegd dat het alleen leuk zou zijn als iemand daadwerkelijk wat kennis (op welke manier dan ook vergaard, zelfstudie/autodidact ook prima) van of passie voor (of in ieder geval een klein beetje oprechte interesse in) het onderwerp zou hebben waarover wordt geschreven. Ik vind het zelf gewoon jammer dat, inderdaad, de kwaliteit met name bij producten van influencers ondergeschikt lijkt aan het aantal volgers dat iemand heeft.

Ik vind zelf niet dat mensen hierin een bepaalde verantwoordelijkheid moeten nemen overigens, maar wel gewoon jammer dat het zo werkt. Dat er zo weinig verband bestaat tussen kwaliteit en (commercieel) succes. Lijkt me vrij ontmoedigend als je zelf wel ontzettend veel tijd en moeite in een bepaald product stopt maar minder volgers hebt en daardoor minder succes. En ook jammer dat dit klaarblijkelijk niet echt aanzet tot producten waarin wat moeite en liefde wordt gestopt. Maar mensen willen graag een originele Wilentien.pdf dus ja, dit is nu eenmaal hoe het werkt. Maar wel gewoon jammer.

13 likes

Ik vind Josh dr vlogs ook leuk, maar vind Mascha toch herkenbaarder met dr “ik weet niet wat ik aan het doen ben, ik doe maar wat.” Josh is voor mij te perfect en alles is altijd maar “goedemorgen zonder zorgen”. Ze werkt kei hard, dat wel, maar voor mijn gevoel zijn dingen haar ook aan komen waaien doordat ze rijke ouders heeft.

2 likes

Ja over dat rijke ouders denk ik ook wel dat het haar leven een stuk makkelijker heeft gemaakt. Toch kan ik mij niet echt vinden in Mascha ondanks dat ze niet met een gouden lepel is opgevoed omdat ik der zo disconnected vind met de werkelijkheid.
Soms vertelt Josh weleens over die slaap problemen en dat Nick niet uit bed gaat voor de baby enz, is toch wat echter vind ik. Ze zegt zelf ook wel dat ze meer een doener is en ook wel problemen en zorgen heeft maar meer focust op hoe kan ze dat oplossen ipv er alleen maar over te klagen (iets wat Mascha doet).

2 likes

Dat doen wel meer vaders niet. Simpelweg omdat de moeder borstvoeding geeft of omdat de man minder snel reageert op geluidjes van de baby of het kind. Dan kan je hem wel wakker maken en horen hoe hij aanrommelt of het gewoon zelf doen
 Dat scheelt een hoop onnodige frustratie.

‘hoe hij aanrommelt’?

Mag toch hopen dat hij weet hoe hij zijn eigen kind moet verzorgen.

28 likes

Jongenssss Rodanya van Temptation is ook een Youtuberrrr nu. Ze meldt zich af van werk omdat ze voor haar vakantie nog zooooo veeeeeel moet doen & vervolgens zit ze op camera een halve beauty routine te doen. Ik zou haar echt direct ontslaan.

23 likes

De drempel bij influencers om iets uit te brengen is lager dan bij de gewone man. Daar waar een gewoon iemand, die wellicht veel kennis heeft over een onderwerp, in het begin te moeilijk denkt en dat het onhaalbaar is, denkt een influencer meteen: ‘leuk idee, doen we!’. Aan marketing hoeven ze niet zoveel te doen, een paar keer benoemen in een vlog en wat instaposts en je investering is al terugverdiend. Een Wil en Martine die af en toe een cake bakken hebben meer bekendheid dan een Patricia die al 20 jaar een Patisserie heeft en 200 verschillende cakes kan bakken, en zullen altijd sneller en meer verkopen.

Jammer en oneerlijk is het wel, dat voor influencers dit soort dingen komen ‘aanwaaien’, maar ik ben allang blij dat er een ebook komt en geen echt boek uitgebracht wordt. Zelfs het boek 12 maanden zwanger die door ervaringsdeskundigen is uitgebracht zou ik niet zo snel lezen, dan kies ik liever voor een boek van een professional.

Bij kookboeken denk ik ‘meid, gewoon doen’, inderdaad een ebook zodat ik het op m’n tablet kan openen en niet allerlei vlekken in mijn kookboek krijg.

4 likes

Zo bedoelde ik het niet
 Natuurlijk weten de meeste vaders dat wel, mag ik ook hopen. Fles klaarmaken, een kind voeden, troosten of aanrommelen, geef het beestje een naam. Maar goed. Prima. De meeste moeders zullen beamen dat ze denken het wat sneller of beter te kunnen en dat het dus onnodige frustratie scheelt als ze het zelf elke nacht doen. Genoeg die het ook om en om doen of waarbij de man juist de nachten voor zijn rekening neemt.

1 like

Wat ze dus zegt is dat hij heel vast slaapt en gewoon totaal niet wakker wordt.

Nou hier herken ik mezelf en m’n partner totaal niet in? Wij doen het echt om en om en nu ik hoog zwanger ben ga ik er zelfs nooit meer uit en doet hij alles.

3 likes

Ik snap wel wat je bedoelt, maar wat ik wel lastig vind is dat we het “mannen perspectief”, oftewel het “fake it till you make it” idee als uitgangspunt nemen. Waarom moeten we als vrouwen er naar streven om net zo te gaan bluffen als mannen en onszelf net als mannen expert gaan noemen terwijl we dat niet zijn? Je zou ook kunnen denken dat vrouwen er kritischer en neutraler in staan en zichzelf serieuzer nemen. Betekent niet dat je onnodig kritiek hoeft te hebben op elkaar, maar ik vind het helemaal geen goede ontwikkeling als we als vrouwen moeten streven naar wat de mannen doen. Misschien moeten de mannen de eisen juist wat hoger leggen!

Beetje generaliserend opgeschreven, maar hoop dat je snapt wat ik bedoel.

14 likes

Ik ben het wel deels met je eens. Josh haar leven is totaal niet relateble voor mij, maar het feit dat ze een leven heeft dat niet enkel draait om vloggen maakt haar wel een meer relatable vlogger. Ze vlogt gewoon haar leven en dat is boeiend om te zien, i.t.t. tot veel vloggers die naast het vloggen niets meer doen.

15 likes

Dat zeg ik toch ook? Ik benoem drie verschillende situaties maar antwoord vooral op de vraag waarom alleen Josh eruit gaat.

er staat ook “de meeste” en niet “alle”

2 likes

Same. Mijn man zegt dat ik hem gewoon mag wakker maken, maar als ik dan toch al wakker ben en hij slaapt, dan voelt dat ook zo stom dus ga ik er altijd uit.

3 likes