Ja, echt zo irritant! Ik heb een Spaanse collega en die gaat standaard naar de Eerste hulp van het ziekenhuis als haar kinderen koorts hebben. En dan klaagt iedereen als ze uren moeten wachten…
En inderdaad, antibiotica voor alles.
Ja, echt zo irritant! Ik heb een Spaanse collega en die gaat standaard naar de Eerste hulp van het ziekenhuis als haar kinderen koorts hebben. En dan klaagt iedereen als ze uren moeten wachten…
En inderdaad, antibiotica voor alles.
Mbt die injectie, I agree hoor.
Ik was in het buitenland op vakantie bij familie en had iets verkeerd gegeten/virusje oid. Maar ik heb een hele gevoelige maag/darmen, dus dat is bijna altijd in bepaalde landen (dit was zuid-amerika).
Enfin het was zondag en na een dag en nacht ziek op de wc, was de hele compound daar zo ongeveer in rep en roer alsof ik op sterven lag; de buurman haalde boodschappen, andere buren kwamen een vies kruidenmengsel tegen misselijkheid brengen, omdat het zondag was kwam de arts vanuit een andere stad, de wijkverpleegster moest haar vrije dag opofferen om te prikken, de ouders van mijn schoonzus moest op hun vrije dag naar de apotheek om de mediacatie te halen. Ik schaamde me dood maar na die prik in mn bil zo fit als een hoentje haha. Dus wel chill, maar schaam me nog steeds als ik eraan terugdenk. Wat crackers en ors en 2 dagen later was ik ook wel weer op de been hoor
Jaa, ik had een keer een paniekaanval in Zuid-Europa. Het was mijn eerste, dus ik belandde bij de huisartsenpost. Gaven ze me (zonder te weten van mijn medische geschiedenis oid) oxazepam! Toen ben ik erachter gekomen dat ik daarvan ga hallucineren
Ken ook iemand die daar na een val morfine kreeg als pijnstiller
Edit: ik heb zelf ook nog een keer in Rwanda in het ziekenhuis gelegen. Daar hebben ze ook flink veel medicatie in me gepompt. Dat was echt een intense ervaring
Wow, nogal een verschil, Zuid-Europa en Rwanda? Wat deed je in dat land?
Ik denk dat ik echt doodziek moet zijn wil ik een keer naar de huisarts gaan. Sommige mensen gaan echt voor elk dingetje langs. De laatste keer dat ik erheen moest was voor een tekenbeet (het was een grote rode vlek een paar dagen later), de keer ervoor kan ik me niet eens meer herinneren. Zal echt 10 jaar geleden zijn. Sommige mensen gaan ook naar de huisarts als ze pijn aan hun rug of knie hebben? Dan denk ik, ga naar de fysio?
Is je cavia ook dood ?
Mijne niet hoor, de jouwe wel dus? Ah gossie
Via de kerk mensen opgezocht!
Mascha leeft gewoon compleet in haar eigen wereld. Ze heeft ZO veel tijd over dat ze maar over dingen na blijft denken en denken… en steeds dingen doet om de tijd een beetje op te vullen (zie al haar korte bevliegingen en passies: sapjes maken, boksen, vegan eten). Ze weet gewoon niet meer hoe het er in het ‘echte leven’ aan toe gaat. Haar eigen bubbel, 24/7. Special snowflake, 24/7. Entitled, 24/7.
In de vlog van vandaag maakt Mascha lichte soep voor als je ziek bent. Maar zelf vind ik de soep niet bepaald “licht”, of ligt dat aan mij? Met een heel pak vermicelli en die deeg dingen die ze er nog indoet.
Super goor met die deeg schijven.
Super vervelend dat je dat had! Natuurlijk zijn ook niet alle huisartsbezoeken nutteloos. Wat ik bedoel is bijv. iemand blesseert een knie door het sporten en gaat dan naar de huisarts vind ik wel nutteloos want de huisarts verwijst je naar je fysio terwijl je daar ook direct heen kan. Dus in mijn persoonlijke situatie zou ik met een pijnlijke teen ook naar mijn fysio gaan en als hij me zou adviseren de huisarts er ook naar te laten kijken dan ga ik er wel heen.
Als dit een lichte soep is dan wil ik niet weten hoe een maaltijdsoep er bij haar uit ziet…
Maar alle supermarkten zien er ongeveer hetzelfde uit, lange gangen met eten. Maar echt geïnspireerd op walmart hoor!!!
Zo’n soort soep is ideaal als je weet dat je de komende dagen geen tijd hebt om te koken en geen magnetron maaltijden van de AH wil eten, maar als je ziek bent is dit toch teveel voor je maag om te verteren?
Hahaha ik ga echt stuk om die lichte soep van Mas
Leggen kippen trouwens geen eieren als het heel warm is??
Geen idee wat betreft de warmte en kippen, maar op de eerste dag vertellen ze dat de haan weg is omdat ie anders iedereen wakker maakt.
Nu leggen ze het ei terug zodat de kip weer kan broeden maar dat ei kan nooit bevrucht zijn toch?
Hahaha nee! Dat had ik nog niet eens opgemerkt.
Haha nou ik heb bijv. geen fysio (nog nooit nodig gehad) dus toen ik laatst 2 weken intense rugpijn had ben ik eerst naar de huisarts gegaan ja. Die zei toen: ‘blijven bewegen en als het na 2 maanden nog niet weg is, dan zou je naar de fysio kunnen gaan.’
En volgens mij is een groot deel van huisarts zijn ook het geruststellen van mensen haha maar dat zou @Krabsalade moeten bevestigen.
De scheidslijn tussen aandoenlijk en dom is dan ook niet heel groot.