Beutyblogtopic XL #5

Zelfde “coole” element dat eeuwige spelletje met Gregor met dat Lego poppetje. Eerst was het nog wel grappig maar nu begint het irritant te worden :joy:

Ja dat spoel ik altijd door

Ik snap het ergens wel want bijv bij een programma als man bijt hond of gtst gaan ze ook niet het nieuws behandelen, dat past niet in het programma. Wss denken vloggers ook zo, ze willen amusement bieden en als je het nieuws wil lezen/horen dan zijn daar andere bronnen voor zoals bijv pauw of gewoon het nos journaal.

Plus het feit dat de vlog’s een week achter lopen, wat heb je dan nog toe te voegen aan actueel nieuws?

Ik snap dit ook sowieso niet, Gregor edit de video en ziet de verstopplek dan toch direct op video? :woman_facepalming:

Ja, maar dat is pas een week later. Dus de kans is groot dat je hem al eerder vindt.

De content van Mascha is vaak zo inhoudsloos, ze heeft best wat ruimte om het over maatschappelijke onderwerpen te hebben. Bijvoorbeeld de gaypride blunder. Ze had dat onderwerp achteraf makkelijk in een vlog kunnen aansnijden.
Ze hoeft het echt niet te hebben over of ze op GroenLinks of de PVV stemt.

Er zijn honderden onderwerpen die ze in haar vlog kan verwerken zonder belerend te zijn of welke direct een nare discussie opleveren.

Als ze bijvoorbeeld toch naar de glasbak moet, kan ze het net zo goed even hebben over afval scheiden. Als ze haar make-up doneert kan ze best eens vertellen waarom ze dat, waar het precies heen gaat en waarom dat belangrijk voor haar is.

Ik zeg maar wat.

20 likes

Maar misschien interesseren die dingen haar ook gewoon niet.

1 like

Wat ik natuurlijk bedoel is dat ze door alledaagse dingetjes/bezigheden genoeg onderwerpen heeft om iets dieper op in te gaan.
Veel verder dan fluffly squizy minty, shoppen en sushi kauwen komt ze nu niet.
Het mag dan content zijn waar de gemiddelde 12 jarige hard op gaat, maar je wil je op een gegeven moment toch ook een heel klein beetje ontwikkelen?

3 likes

Ik verwacht niet van vloggers dat ze bovenop het nieuws zitten, maar ik vind het bijvoorbeeld wel heel leuk wanneer bijv. Bonnie in de verkiezingsperiode aandacht besteed aan het belang van stemmen of dat ze laat zien hoe je batterijen kunt recyclen bij de supermarkt enz. Dat geeft wel echt meer diepgang aan een vlog en persoon.

14 likes

Ik snap ergens wel dat veel influencers zich niet over dat soort dingen uitlaten want je krijgt er hoe dan ook ook wel weer commentaar op. En als ze iets tegenstrijdigs doen krijgen ze nog meer commentaar. Zou daar zelf ook niet zoveel zin in hebben.

7 likes

Van mij hoeft Mascha niet heel politiek te worden maar het zou gewoon leuk zijn als ze iets doet en dat ook laat zien. Ze filmt vaak thuis of in de auto, maar bijvoorbeeld sporten of een meeting vlogt ze niet. (Snap ik ook wel maar er moet toch wel iets op te vinden zijn, als je het vergelijkt met bijv. Josh.)
Ook filmt ze alles heel snel. Op vakantie of buiten in Amsterdam ofzo zou ze gemakkelijk wat rustigere sfeerbeelden kunnen maken.

4 likes

Ik kijk daarom liever vlogs van mensen die niet dagelijks vloggen. Die steken er veel meer moeite in, wel met sfeerbeelden enzo en stralen uit dat ze het wel leuk vinden om te doen. Bij Mascha heb ik meer het idee dat ze het ondertussen zelf ook een moetje vindt.

2 likes

Ja ze kan toch gewoon in een meeting zichzelf filmen dat ze aantekeningen maakt of dingen aanwijst op een laptop ofzo, je hoeft niet meteen zichtbaar te maken wát je dan bespreekt. Zou het ook leuk vinden om te zien dat ze dus iets bespreekt en dan bijv het scherm/de aantekeningen recent blurt. Al geloof ik bijna niet meer dat ze ergens anders mee bezig is dan die minty fluffy squishy planning.

5 likes

Hahah Nikkie gaat ook echt gewoon ermee in de zee terwijl ze filmt

21 likes

Mascha maakt alleen filmpjes voor beautygloss en vlogs waarin ze dingen doet die ze sowieso moet doen, zoals ontbijten, opmaken, soms sporten etc. Of voor beautygloss perspakketjes openmaken, opruimen, get ready with me. Ja zal vast wel iets extra werk zijn omdat je alles goed moet vastleggen ipv wanneer je het zonder camera doet maar het is nu niet dat ze er zoveel moeite insteekt. Vb dat filmpje van die perspakketen heb ik na 2 minuten uitgezet omdat je niets echt duidelijk kon zien.
Maar ze maakt nooit nog filmpjes van dingen die ze ‘extra’ doet en ze doet niet eens de moeite om stabiele vlogbeelden te krijgen of bij de overgang tussen shots het geluid aan te passen. En dat terwijl ze met 2 die filmpjes bewerken…

30 likes

Denken jullie dat Mascha weer een secret project gaat doen aangezien ze opeens weer elke dag iets aan sport doet?? Dat ze daar probeert strakker of fitter voor te worden?

Lastig te zeggen, maar ik vind niet echt dat we daar te veel over moeten speculeren. Misschien heeft ze op dit moment gewoon weer zin om te sporten. Heb ik ook in vlagen

1 like

mmm voor zover ik het gezien heb doet ze toch nog gewoon heel soms met tess sporten thuis en gaat ze nu wat vaker de deur uit voor een yogaklasje? Yoga is natuurlijk heel fijn en ontspannend (vooral de yin yoga waar massa het specifiek over had een paar keer) maar ik denk niet dat je daarvan snel strak wordt. Ze gaat natuurlijk wel naar bodyfix, maar misschien dat ze dat gepland ivm blote benen/armen weer van de zomer? Dat doen veel mensen die naar bodyfix gaan, bv vanaf april/mei weer iedere week gaan om alles strak te hebben voor de zomer.

1 like

Wat?? Komt hij nou alweer met dezelfde video ná Nikkie? Ik gun hem geen views meer na het hele Tati debacle (haar ook niet), dus kan het niet checken