Beutyblogtopic XL #5

En haar man onderhouden! Of heeft hij ook 5 banen? :sweat_smile:

2 likes

Je kon hem inhuren toch?:crazy_face:

3 likes

Nee nee, hier doe ik even mijn plasje over.
Het heet niet W(ettelijke)A(ansprakelinkheidsverzekering) omdat het wettelijk verplicht is. Het heet zo omdat het schades dekt waarvoor je wettelijk gezien aansprakelijk bent. Schade na onrechtmatige daad, om precies te zijn (art 6:162 BW)

De WA verzekering voor de auto is ook nog eens wettelijk verplicht omdat rijden zonder verzekering Ʃnorm onverantwoord is.
De WA verzekering AVP (particulieren) of AVB (bedrijven) is niet altijd verplicht, maar ook dat zou wel eens gewenst kunnen zijn.

2 likes

Het zijn schrale tijden…

Geen idee.
Hij heeft een mancave kanaal, maar dan zonder mancave.
Hij heeft wel een eigen badkamer…

3 likes

Badcave dan?

14 likes

Skeer toch? Ben best modern!

10 likes

Of karig? Ik weet de ballen van moderne straattaal :upside_down_face:

Hahahahaha ik zit zo hard te lachen

1 like

Moderne prostitutie dit.

Ja maar je bent wettelijk verplicht om een aansprakelijkheidsverzekering voor de auto te hebben, je bent gewoon strafbaar als je niet minstens de wa hebt. Dat geldt voor een avp niet dus die kun je dan ook niet wa noemen. Ben het met je eens dat het voor particulieren ook best verplicht zou mogen zijn.

12 likes

GELLI BAFF

gast, serieus?

6 likes

LRxugmH6BnAEE
Ik word altijd zo naar van die thumbnail. Komt denk ik door z’n onzichtbare nek

36 likes

Uh, Foef is makelaar hoor! hji werkt voor zich zelf!

1 like

Nee, echt niettt :crazy_face:

De WA verzekering heet niet volledig de ā€˜wettelijk verplichte aansprakelijkheidsverzekering’.

WA, AVP en AVB zijn gewoon benamingen. De WA is dan ook nog eens wettelijk verplicht, maar dat leid je niet af uit de naam.

Ik hoop op zelfspot😭

1 like

Jawel? Haha ik snap je niet. Het heet Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering dus hoezo leid je dat niet af uit de naam?

Voor sommige dingen in het leven ben je wettelijk aansprakelijk. Dus aansprakelijk volgens de wet.
Voor andere dingen ben je aansprakelijk op grond van overeenkomst. Dat is dus aansprakelijkheid op basis van wederzijdse afspraken.

De WA verzekering vergoed alleen schades waarvoor de verzekerde op basis van de wet aansprakelijk is. De WA verzekeraar vergoed geen schades waarvoor de verzekerde nav een contract (=overeenkomt) aansprakelijk is.

Dus; als ik perongeluk een pot verf op de auto van de buurvrouw laat vallen, ben ik daar op basis van de wet aansprakelijk voor. Dus mijn avp verzekeraar zal uitkeren.
Als ik perongeluk de auto van mijn buurvouw aanrijd zal mijn WA (auto) verzekering uitkeren.
Als ik heb afgesproken dat ik bij iemand kom housesitten, en er wordt tóch ingebroken en de bewoner stelt mij dan aansprakelijk voor de schade, want dat hebben we nu eenmaal afgesproken (=overeenkomst) dan wordt dat NIET vergoed. (Want is niet wettelijke aansprakelijkheid)

Waarom valt autoschade niet gewoon onder de avp-verzekering? Goede vraag!!! :grin:
De avp verzekering sluit autoschade uit. Autoschade komt relatief vaak voor, dus hoog risico, en bijna altijd hoge kosten voor de schade. De premie van een avp verzekering is te laag om alle autoschades in NL te kunnen dekken. Daarom is de autoverzekering met hogere premie in het leven geroepen.
(Ik kom uit het bruisende verzekeringswereldje)

19 likes