Dit onderschrift stond ook al onder die catwalkfoto van een maand terug. Blijkbaar verbaast ze zich er nog steeds overš
Hahahah, dat kader icm het onderschrift.
Volwassen kadertje hoor
Armoedig is het sowieso niet. Het OV is schijt duur
Was dit haar tramoutfit?
De parkeerkosten in 020 bezorgen mij stress.
Ja idk, dit zijn maschaās woorden, niet de mijne he
Love de tram maar misschien is dat omdat ik uit een derdewereldland* kom waar dat niet is #traumaforlife. Voor mij is het juist enorme luxe, dus ziedaar
*Grapje he, ik kom uit zeeland dusja
De meesten hier zullen denk ik zijn opgegroeid zonder tram, want ze rijden maar in 4 steden in Nederland! En als je jong bent zijn de dingen die je niet hebt altijd bijzonder. Ik wilde altijd bij vriendinnen thuis spelen, want zij hadden ander speelgoed. En een vriendin ging wel eens weg met de trein en dat wilde ik ook heel graag, want wij gingen altijd āsaaiā met de auto. Het gras was altijd groener haha
Als je haar al langer volgt weet je dat je ze de meeste dingen in insta zelf maakt, lekker realistisch.
Ik vind de manier waarop Mascha dit framed echt de reinste onzin. Kan me bijna niet voorstellen dat je als je in serieuze armoede bent opgegroeid, een tiental jaren later en ruim een miljoen euro later moeite hebt met de tram.
Ik denk stiekem dat Maschaās armoede vooral relatief was en zij zich spiegelt aan een hele andere groep dan de doorsnee Nederlander. Nasi moeten eten, verwend worden door vader, apple producten bezitten. Vervolgens behoorlijk jong veel verdienen, alles kunnen kopen wat je hartje begeert en alles krijgen en met je keurige outfit, gevulde maag, dure tasjes en sieraden op instagram zeggen dat je er moeite mee hebt om in de tram te reizen.
Vind het bijna een belediging naar mensen die oprecht last hebben van het opgroeien in armoede of nog steeds in die situatie zitten. Dat je je om de tram druk kan maken is in mijn ogen een luxe. Ik vond het never nooit niet leuk dat wij geen auto hadden, maar in de wereld van deurwaarders, niet mee op schoolreisjes, zorgen en angsten over of we wel in ons huis konden blijven wonen, hoe ik mijn studie ging betalen etc, was dat openbaar vervoer wel het laatste om je over druk te maken.
Vertelt ze over in haar draw my life geloof ik
Haha, ik zie de tram ook als een luxe, omdat die haltes op andere plekken staan dan bus- en metrohaltes en je dus op meerdere plekken kunt komen met het ov. Tram heeft oprecht veel voordelen ten opzichte van met de auto gaan (recht door het centrum, geen parkeerkosten). Daarnaast snap ik niet waarom ze er zoān big deal van maakt en het associeert met armoede, want een tram is toch geen eerste levensbehoefte? In principe kun je ook overleven als je geen geld over hebt voor de tram.
Nee maar wel in de bus! Als je een beetje lippenbalsem op je strippenkaart deed pakte de stempel niet en kon je het er zo weet afvegen. Voelde me echt rebels als het lukte.
Ik wou dat ik dit 20 jaar geleden had gelezen.
Ik snap Mascha wel, want dingen die je deed of liet omdat je arm was vergeet je niet, maar ergens vind ik het ook sneu dat ze nog steeds niet van die trauma is afgekomen en nu pas inziet dat ze het moet laten gaan. Beter laat dan nooit.
Wat een geduld moet ze hebben als ze in DH en AMS overal de auto voor pakte. Ik word al knettergek voor ik de straat ben uitgereden, laat staan 20 minuten lang in de grachtengordel op zoek naar een parkeerplek.
Zoetermeer heeft er ook 2. Maar dat is eigenlijk degene die ook in den haag rijdt, maar die rijdt ook bijna heel Zoetermeer door.
In de bus werkte dat beter dan in de metro helaas
Echt???
Weer wat geleerd vandaag.
Aādam, Rotterdam, Delft en Den Haag dus.
En ook door omringende plaatsen.
Haha ik moet het beter verwoorden, er zijn vier vervoerders en die zitten in 4 steden. De trams die in Delft rijden vallen onder Den Haag. Want HTM doet enkel regio Den Haag. Stad nummer 4 is Utrecht, maar zoals @Zemraluani al zei rijden ze daar niet door de binnenstad zoals bij de andere steden!
Amstelvinna heeft ook gewoon een tram hoor! Die gaat in de nabije toekomst zelfs helemaal naar Uithoorn.
Maar die valt inderdaad onder GVB. (Zie nu je andere post.)
Zullen we binnenkort een keertje tramrijden dan? Lekker een dagje naar Uithoorn!