Ja maar hoe weten we anders of de roze highlighter beter knispert dan de lila?!
Worden jullie kastjes ook altijd vies van zelfbruiner? Vraag me echt af hoe je dit zo krijgt, wat doe je er dan mee?
Ik vond het vooral bijzonder dat ze het ging schoonmaken met keukenrol
de kast kon ook wel een kleurtje gebruiken
Met vieze vingers aanraken
Hoezo? Gebruik ik ook vaak
Haha ik pak dat alleen als ik even snel iets viezigs weg wil vegen ofzo. Maar als ik echt kastjes schoon ga maken pak ik gewoon een schoonmaakdoekje
En ook: ‘Ga naar Terschelling (…)’.
Want dat kan op andere eilanden niet?
ah, de imperfectie van het ondermaanse… eindelijk, een goed gespreksonderwerp.
Daar hebben ze vast geen gezelligheidsprikkels.
Gezelligheidsprikkels
Is dit een grap? Lijkt wel of een FF’er dit erbij heeft geschreven
Ik heb totaal niet de expertise om dit te zeggen, maar vind dat HSP zo’n bullshit
oeh ja het schurkt echt tegen parodie aan dit.
Daar hebben ze wel tiramisu als het slecht weer is!!
Maar kan je dan niet tegen drukte of ben je hoogsensitief? Ik kan ook niet tegen drukte en kan niet zomaar naar lowlands of pinkpop. Op Woo Hah moest ik huilen. Maar ik kan andere prikkels wel prima verdragen…
Wat een gezeur zeg. Ga gewoon 1x per week je boodschappen doen en ga 's ochtends vroeg na je zweverige miracle-morning-yoga-sessie zodat je helemaal zen boodschappen kunt doen vlak na openingstijd. Heb je daarna de hele week de tijd om al je prikkels van de supermarkt te verwerken en weer kwijt te raken.
Op Terschelling kun je denk ik niet eens online boodschappen doen?
Ik ook, en ik zou mezelf onder de noemer kunnen plaatsen. Maar ik voel niet echt de behoefte om een deel van mijn persoonlijkheidskenmerken in een hokje te plaatsen en me daar speciaal om te gaan voelen.
Ik hou niet van harde geluiden en ook niet van spruitjes. Genoeg andere mensen die het met me eens zijn. No big deal.
Dit bedoel ik. Ik erken prima dat er een groep mensen is die lastiger tegen drukte kan, daar niet gelukkig van wordt en wie het energie kost en geen energie geeft. Maar het label HSP vind ik best extreem. Ook omdat ik denk: je kan ook gewoon erkennen dat je sommige dingen niet fijn vindt en dus niet moet doen, zonder dat dat een label en hele levenswijze hoeft te zijn. Inclusief idiote tips als: ga naar terschelling. (Edit: ik was laatst toevallig op Terschelling in een van de restaurantjes die Cynthia altijd hyped. Het was er druk, de koffie was vies en de akoestiek om van te huilen.)
Dubbele edit: mijn frustratie komt ook vooral voort uit dat het helemaal niet zo leuk is om daadwerkelijk een psychische diagnose te hebben of te moeten hebben om de juiste zorg te krijgen. Maar zolang als het niet officieel is, is het een soort van hip om iets te hebben en uren te praten over hoe het is om ‘dat’ te hebben.
Oh jazeker wel:
" Kom je nou laat aan met de boot en wil je toch boodschappen in je huisje? De Coop in Midsland bezorgt in je vakantiehuisje voordat je zelf aankomt. Ideaal, zo heb je in ieder geval de basics in huis. Je kan het online bestellen."
Bron: reisgids Terschelling