Ik vind het juist wel goed en verhelderend dat iemand eens de calorieën van zo’n ‘gezonde’ smoothiebowl heeft uitgeschreven.
Op het eerste oog zou ik (en met mij veel mensen) namelijk ook denken dat dit een gezond en verantwoord ontbijt is voor elke dag. Ik ben oprecht wel verbaasd dat hier zóveel kcal in zitten. Betekent niet dat je dit niet meer moet eten, maar is in mijn ogen wel goed om je van bewust te zijn.
Ik had hetzelfde met m’n lunch een tijdje terug, toen ik ging tellen bleek ik met m’n lunch van 2 pistoletjes met beleg makkelijk 750 kcal weg te eten. Ik had er ook echt niet bij stil gestaan maar vond het juist fijn dat ik het nu weet. Wil namelijk niet aankomen. Dit betekent niet dat ik dit nooit meer eet, maar wel dat als ik hiermee lunch ik me ervan bewust ben dat ik al een calorierijke lunch op heb. Bij sommige voedingsmiddelen (zoals een smoothiebowl of m’n pistoletjes) sta je daar nou eenmaal niet zo makkelijk bij stil als wanneer je een big mac menu hebt weggewerkt, waarvan algemeen bekend is dat dit veel kcal bevat.