Beutyblogtopic XL #5

Helemaal mee eens. Dit zegt ze er zelf over.

Ik ben van mening dat je evenveel kcal moet eten ten opzichte van je verbruik. Maakt niet uit welke producten je je kcal haalt, want je lichaam herkent niet het verschil tussen een kcal uit fruit of uit een big Mac.
Vegan vind ik ook niet per definitie gezond.

8 likes

Gepinde bericht van Mascha:
Het woord ‘calorieĂ«n’ en nog een paar soortgelijke woorden zijn vanaf nu geblokt op Vloggloss. De comments onder mijn vlog is geen plek waar dit thema wordt besproken! X

;’’’’)

EDIT: ben nu sowieso de comments aan het doorlezen en jeetje, ze reageert echt behoorlijk gepikeerd ja.

8 likes

Arme jij bedoel je! Wat een nachtmerrie

Ik vind het wel goed dat Mascha voorzichtig is met comments rond calorieen ivm mensen met eetstoornis, maar ze is wel heel erg defensief. Ze zou die comment hierboven ook gewoon kunnen afsluiten na die zin over eetstoornissen, ipv daarna te beginnen met ‘misschien kan je beter focussen op jezelf’, vind ik altijd zo’n passief-agressieve dooddoener.

23 likes

Ik denk ook wel dat het schadelijk zou kunnen zijn, maar ik denk ook dat ze zelf niet handig is door zo fel/gepikeerd te reageren op commentaar.

Haha volgens mij steekt ze gewoon dr kop in het zand zodat ze lekker kan doorvretten.

Bezorgd om eetstoornissen SURE JAN

40 likes

agree. zeker als ik zie hoe makkelijk mensen alles kunnen optellen, ik zie het sommige van mijn collega’s ook doen, gewoon uit hun hoofd. beetje te obsessed.

10 likes

Ze is altijd aan het “gezond eten”, afvallen en veel sporten, maar calorieĂ«n mogen niet benoemd worden. Ik denk dan: lekker bezig meid!

2 likes

Dit is niet oke en maakt me echt bang. Wees blij dat er nog vrouwen zijn die dit durven/willen eten.

5 likes

Ben ik het wel mee eens, maar ze zet het toch online en dan vind ik dat je er ook mee om moet gaan als je er reacties op krijgt. De hele vlog draait om dat recept (ook de titel geloof ik). Dus in mijn ogen gaat het niet helemaal op: wel willen laten zien maar geen commentaar willen

10 likes

Mascha zegt in een vlog dat ze gezond eet/drinkt. Nu wordt er in een topic waar dit soort vlogs besproken worden, aangetoond dat dat helemaal niet zo gezond is. Wat is daar mis mee? Hoezo ‘bemoeien’ mensen zich nu ergens mee? Ze deelt dit toch zelf :blush: Kennis over voeding is heel belangrijk! Dat is namelijk iets wat we de hele dag door doen. De illusie dat smoothies en sapjes gezond zijn (voor iedere dag) mag van mij best verbannen worden. Het zijn suiker- en caloriebommetjes.
Dat gezegd hebbende; Mascha is geen diëtist en heeft nooit iets over voeding gestudeerd. Het is ook naïef om alles van een vlogger aan te nemen en mensen behoren zelf ook na te denken.
Ik zou alleen willen dat ze dit soort eten/drinken niet als ‘gezond’ zou bestempelen
 Dat is het gewoon niet
[Hoi nog 1 jaartje en ik ben afgestudeerd diëtist]

Disclaimer: ik kijk nooit vloggloss, dus ik ga uit van wat mensen hier zeggen. Als Mascha nooit gezegd heeft dat zo’n smoothiebowl gezond is, dan is bovenstaande bericht meer een algemene ergernis van mij en niet zo zeer gericht op Mascha!

31 likes

Bah, dit haat ik zo om te lezen. Sommige van mijn collega’s noemen mij en andere collega’s die op dit moment gezond eten en van een flink aantal voedingsmiddelen de kcal weten, ook “obsessed”. Waarom kan dit wel gezegd worden over mensen die zich een tijd focussen op gezond leven, zich inlezen, het interessant vinden om met voeding bezig te zijn en het beste uit hun voeding te halen, maar als je dergelijke opmerkingen zou maken over mensen die ongezond eten en hele dagen troep eten, is dat niet okĂ©?
Iemand obsessed noemen omdat ze ergens kennis van hebben, in dit geval voeding en de daarbij horende kcal, vind ik net zo min kunnen als obese mensen aanspreken op hun eetgedrag.

28 likes

Had Jennie from the blog ook niet zo’n ontbijt laatst (zei ze zelf op instagram)? (https://www.jenniefromtheblog.com/fluffy-havermout/) Ik heb hier echt 0,0 oordeel over, leef en laat leven vind ik, maar wel grappig dat dit nu weer terug komt!

Ik ontbijt meestal met 1 snee geroosterd volkorenbrood met een plak kaas.Volgens de hippe lijnzaadquinoahavermoutcollega’s is dit ook heel erg slecht.
Maar ja ik vind het lekker en ik leef nog steeds.

9 likes

Ik ben het oneens met je edit. Ik weet het zelf natuurlijk niet, omdat ik geen man ben, maar ik kan me goed voorstellen dat je als jongen/man tegenwoordig veel druk voelt om gespierd te zijn. Evenals slanke vrouwen in de media, zie je ook heel veel uitzonderlijk gespierde mannen. In tv series zijn 17 jarige jongens (gespeeld door mannen van 25 die ook al gespierder zijn dan de doorsnee 25 jarige) allemaal extreem gespierd en als ze ‘normaal’ zijn, zijn ze skinny. Ik denk zeker dat dat wel invloed heeft op jonge jongens.

6 likes

Op werk kreeg ik een keer commentaar op mijn bakje friet als lunch (okĂ© dat is wel echt ongezond :stuck_out_tongue: ). Dat was ook niet leuk en laat me gewoon genieten van m’n patat. :expressionless:

16 likes

Die zijn stiekem jaloers en die hadden ook wel trek in de FEBO.

6 likes

Ik was vooral verbaasd dat Mascha yoghurt met eiwitpoeder erdoor chocolademousse noemt. Het was echt zo lekker luchtig doordat ze het met een garde (zo heet dat, Mascha) had geklopt. Ik zag gewoon yoghurt met eiwitpoeder erdoor.

3 likes

Snap dat het gevoelig ligt, maar ik ben mega naïef en denk bij zo’n smoothiebowl ook dat dat dan heel gezond is om elke dag te eten.

Dus op zich wel goede informatie om te hebben!

17 likes

Ik vind die poeders en Shakes vies smaken.
Rare overheersende chemische nasmaak.
Eet dan een beetje echte chocomousse. Ik eet gewoon alles en als je het niet dagelijks eet of een hele bak leeg eet valt het echt wel mee hoor.

1 like