Het enige verschil is dat Jennie dus amandelmelk gebruikt in een veel kleinere hoeveelheid dan massa aan soya yoghurt, havermout wat minder kcal heeft dan granola (vaak) en kleinere hoeveelheden fruit/zaad/cacao/siroop dan massa. Scheelt al gauw 500 kcal als ik t zo inschat.
Dat niemand het heeft over haar boek!
Ze zit zo on-top of her game en ze is zo succesvol met haar kanalen vloggloss en beautygloss ( terwijl ze niet meer van de beautydingen is) en ze snapt het niet en ooooh my God!!!
Ok ā¦Mascha heeft met Max een boekje geschreven met hoe je onzin aan kijkers verkoopt ja? En hoe je met onzin die kijkers dingen laat kopen.
En hoe je met die onzin verkopen je brood verdient.
Want dat is het in feite.
Daarom is dit forum zo leuk. Wake up and smell the bullshit!
( gaat weer werken, zure kantoortruttenmodus weer uit)
neh, i took one for the team en ik heb met gespitste oren geluisterd. enige gezondheidsclaim achtige wat ze zegt is dat ze op deze manier veel fruit binnenkrijgt en dat lijnzaad goed voor de stoelgang is.
toen ging het weer over voor wie haar boek toch bestemd is en hoe supercool het wordt en hoe supercool haar loopbaan is.
Ze zat zichzelf zo lekker te self gloryfyen.
Kon het ff niet laten.
Omdat het gewoon fucking irritant is als je collegaās het tijdens iedere lunch over gezonde voeding, afvallen en kcal hebben. Heel goed dat je er veel van weet, maar daar iedere lunch mee bezig zijn en je collegaās die geen onderdeel zijn van de gezondheidsclub hier mee lastig vallen, vind ik behoorlijk obsessief.
(Ik zou het ook obsessief vinden als een collega het iedere lunch over treinen heeft maar dat bederft tenminste niet mijn eetlust.)
Het is voor mensen die heel gezond leven vaak heel moeilijk voor te stellen dat nier iedereen behoefte heeft aan een gezonde levensstijl of daar les over wil.
Mmmm net FEBO gebeld.
We gaan straks lekker aan de PATAT hier!
Ik vind het inderdaad obsessed als iemand uit zijn hoofd de calorieeen van mijn lunch weet op te tellen, van alle ingredienten en hoeveelheden. Daar heb ik het over, niet over mensen die gewoon gezond eten en daar mee bezig zijn.
Er is niks mis met calorieƫn tellen als je dat aankan en genoeg eet. Als je dat zonder problemen kan, blijf het doen. Zeker als het je helpt met een gebalanceerd dieet.
Maar (zoals hier, niet door jou) ongevraagd andermans calorieƫn tellen is echt een no-go tenzij je diƫtist bent en je gevraagd bent om te helpen. Sorry, maar dan moet je als persoon zo ver heen zijn dat je nu ook andere mensen bij gaat houden. Deed ik zelf eerst ook, maar toen besloot ik dat maar los te laten en alleen mijn eten te tracken.
Ik snap dat het werkt voor veel mensen, maar ik vind het zelf te gevaarlijk, omdat ik zelf heb gezien hoe dit in een eetstoornis is omgeslagen bij een vriendin. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen die calorieen telt een eetstoornis krijgt/heeft, maar wat wel zo is dat veel mensen met een eetstoornis intens met calorieen tellen bezig zijn.
Ja zeker vervelend als je collegaās er anderen āmee lastig vallenā.
Dat is een ander verhaal. Maar als ze dat niet doen en ājij er geen last van hebtā, vind ik het nog steeds onnodig en irritant om het obsessed te noemen.
Als iedereen zich nou eens minder met anderen bemoeit en elkaar in de waarde laat en onderwerpen op een normale vriendelijke manier ter sprake brengt, zou het allemaal veel leuker worden.
Maar waarom is dat obsessed? Vind dat zoān negatief woord.
Vind je iemand die alles weet van autoās ook geobsedeerd? Of veel weet van planten?
Ik heb vooral het geduld (en de tijd) niet om zoān uitgebreid ontbijt te maken.
Overnight oats als ik vroeg op moet, en anders crackers met pindakaas for life.
Oh en allejezus wat kost dat wel niet per dag?
Wat is men hier lichtgeraakt zeg⦠en ik vind het raar en ongepast om de forummer die de calorieĆ«n telde āver heenā te noemen. Ik vind het ook raar dat men hier ābangā van wordt.
Er is helemaal niets mis met kennis van eten, voedingswaarden en wat je lichaam nodig heeft. En daar mag okk best iets over gezegd worden, mijns inziens.
En stel nou dat de forummer dit toevallig allemaal weet omdat zij topsporter is en dagelijks moet bij-eten om aan haar calorie-intake te komen, hadden de critici dan nog hetzelfde gereageerd?
Edit ivm domme schrijffouten
Ik vind het juist wel goed en verhelderend dat iemand eens de calorieĆ«n van zoān āgezondeā smoothiebowl heeft uitgeschreven.
Op het eerste oog zou ik (en met mij veel mensen) namelijk ook denken dat dit een gezond en verantwoord ontbijt is voor elke dag. Ik ben oprecht wel verbaasd dat hier zóveel kcal in zitten. Betekent niet dat je dit niet meer moet eten, maar is in mijn ogen wel goed om je van bewust te zijn.
Ik had hetzelfde met mān lunch een tijdje terug, toen ik ging tellen bleek ik met mān lunch van 2 pistoletjes met beleg makkelijk 750 kcal weg te eten. Ik had er ook echt niet bij stil gestaan maar vond het juist fijn dat ik het nu weet. Wil namelijk niet aankomen. Dit betekent niet dat ik dit nooit meer eet, maar wel dat als ik hiermee lunch ik me ervan bewust ben dat ik al een calorierijke lunch op heb. Bij sommige voedingsmiddelen (zoals een smoothiebowl of mān pistoletjes) sta je daar nou eenmaal niet zo makkelijk bij stil als wanneer je een big mac menu hebt weggewerkt, waarvan algemeen bekend is dat dit veel kcal bevat.
We kunnen allemaal wel gepikeerd zitten zijn over iemand die op een forum calorieĆ«n telt van een ontbijt met genoeg inhoud voor 3 bootwerkers, maar ondertussen zitten haar puberale volgers wel al maanden aan dat ochtenddrankje van citroen en azijn, waar enkel je tanden gigantisch van wegrotten. En dat heeft ze toch echt vaak genoeg bestempeld als āzeauu healthyā.
Mag hopen dat haar volgers deze mogelijk nieuwe trend van het ultra ontbijt niet overnemen.
Vergeet de selderij niet.
Wat ze eet vind ik niet zo boeiend verder, maar ik heb na die troonrede van vanochtend over hoe speciaal het allemaal is wat zij doet, geklikt op ākanaal niet meer aanbevelenā. Blokkeren kan niet op YT toch? Ik kan beter een boek pakken of het journaal kijken in de ochtend. Dat is ook routine en wat minder zelfterging
Wat hebben jullie allemaal gekke lettertypes op YouTube haha
Hm ik ging checken en zie dan (NL versie) een uitleg dat je daarmee voorkomt dat de gebruiker op jouw videoās reageert. Kan alles ook nog zien. Maar goed, ik ben volwassen en zou het ook gewoon zonder dit middel moeten kunnen
Kanaal niet meer aanbevelen-optie gebruik ik trouwens ook heel vaak de laatste tijd want de aanbevolen videoās slaan 85% van de tijd nergens op.
En mijn strijd tegen ClearBlue is ondanks allerlei maatregelen ook nog niet gestreden
He? Wat bedoelt ze hiermee?
Het heeft iig geholpen :D. Ik probeer het ook gewoon. Thanks voor de tip!