Beutyblogtopic XL #5

Hij duurt ook 20 minuten wow. Weet niet zeker of ze hier meegelezen heeft, want volgens mij kreeg ze in de comments ook genoeg commentaar erop

1 like

Mascha reageert in de vlog van vandaag op de kritiek op haar calorie-rijke ontbijt.
Ik vind wel dat ze het heel netjes en doordacht bespreekt. Ze stelt dat commenters ook influencers zijn en dat ‘wij’ dus ook moeten oppassen met wat wij schrijven. Dat is zeker waar!
Ik vind wel dat ze nog steeds weinig verantwoordelijkheid bij haarzelf legt. Haar stelling is dat ze bewust nooit zegt dat iets gezond is, want daar wil ze zich niet over uitlaten. Dat vind ik ook onverantwoord. Er zijn mensen die blindelings doen wat vloggers doen, dus kan kan ze er toch beter een disclaimer bij doen als ‘jongens, dit is heerlijk, maar echt niet voor iedere dag want het is erg energierijk’ (ofzo)
Én ze zegt ook weer dat ze niet van calorieen tellen houdt, “anders zag ze er wel anders uit". Dit vind ik zo flauw. Toen ze er slanker uit zag wijdde ze er een hele vlog aan en heeft de grazia of een of ander ander blad een item over haar geschreven. Slank zijn vindt of vond (!) ze dus wel degelijk een ding waar aandacht aan besteed mocht worden. Ook zo influence mensen.
Ik vind het dus weer heerlijk hypocriet allemaal.

21 likes

Heel hypocriet. Hoe vaak is zij bezig met haar lijf en haar buik? In het vorige huis kan ik me nog herinneren dat ze voor de spiegel ‘before’ shots aan het maken was ofzo.

3 likes

In de Metro van vandaag haha

64 likes

Dit doet mij ook weer denken aan de hele body positivity rage. Ik ben helemaal vóór omdat ik echt vind dat iedereen het recht heeft zichzelf goed in zijn/haar lijf te voelen en niemand verdient het om op een (te) mager of vol lijf afgerekend te worden. Daar staat dan weer tegenover dat ik niet vind dat een te vol of te mager lijf geworden lijf verheerlijkt moet worden. Beiden zijn symptomen van een disbalans in je lijf (energie disbalans, hormoon disbalans) en die je serieus te nemen en dat mag een publiek figuur als een vlogger ook wel laten zien.

7 likes

En dan mist gewoon highlighter of glow. Beetje jammer. En rouge? Dat is zo 1999 :grimacing::sweat_smile:

9 likes

Ja ik moest ook wel lachen om wattenschijfje, die zie ik haar ook nooit gebruiken. En toen ik m aan het maken was dacht ik Ofra te zien, maar die hoorde er dus niet bij :’)

1 like

Maak je je echt zorgen over de ‘gezondheid ‘ van wildvreemden of is dit gewoon een slap excuus om te bodyshamen/fatshamen?

Fatshaming

Dit plaatje gaat over dikke mensen maar is even goed toepasbaar op dunne mensen die daarvoor worden geshamed (alhoewel ik denk dat dat een probleem van veel minder grote proporties is).

9 likes

Nou, als je mijn bericht nog eens leest, zal je lezen dat ik niet schrijf dat ik mij zorgen maak. Ik vind enkel dat een te vol of te mager lijf niet verheerlijkt hoeft te worden (Evenals een niet-te vol of niet-te mager lijf overigens)

4 likes

Is dat ook een van mijn vijf fulltime banen?

47 likes

Nou ja als je de video kijkt gaat het niet alleen om comments die zeggen hoeveel calorieën er in haar ontbijt zaten, maar ook van volgers die commenten dat ze dat echt niet naar binnen krijgen 's ochtends, dat ze zelf maar met een klein schaaltje yoghurt ontbijten, of helemaal niet… Ik kan me voorstellen dat dat voor sommige mensen niet prettig is om te lezen. En verder snap ik ook dat ze er zelf zo ongeveer wel klaar mee is. Ik snap haar wel in deze!

10 likes

Zeker! Maar dan wel onbezoldigd.
Haar punt wat natuurlijk dat nare comments de kijkers ook bereiken en invloed hebben.

En @dombo, nog een aanvulling. Ik schrijf ook een ‘vol of mager geworden lijf. Dat is echt een nuance. Gewichtsafname of -toename zegt iets (maar niet alles) over je gezondheid. Het is ook niet voor niets dat je in het ziekenhuis regelmatig op de weegschaal wordt gezet als je in onderzoek bent.

1 like

Maar dit zijn in principe twee verschillende dingen toch? Gezond eten en een bepaald uiterlijk hebben/verheerlijken gaan soms hand in hand, maar vaak ook niet. Het is geen 1:1 verband (maar dat lijken veel mensen wel te denken).

Er werd hier een “wat eet ze veel calorieën” vuur geopend naar aanleiding van haar ontbijt waarbij ze zelf geen enkele link legde met wel of niet gezond eten, ze liet alleen maar een recept zien.
De verantwoordelijkheid ligt dus inderdaad hier, bij jullie, want jullie begonnen weer met het vingertje te wijzen zoals bij alles wat, vooral, Mascha doet.
Ik zou eens willen dat ze gewoon haar middelvinger opsteekt en deze giftige plek durft te benoemen voor wat het is want alle crap die ze krijgt is buiten proportioneel.
Ze reageert op jullie calorie comments, en ZIJ is de hypocriet?? Zelfreflectie mensen. Blinde vlek etc.

5 likes

Ow jij bent er ook nog joh

40 likes

Je zou begin van de zomer hier al weggaan toch?

7 likes

Hahahahahha

Ik lees “deze giftige plek” ook 100% in de stem van Hugo van de Loonsche Duynen van de Vila Volta in de Efteling.

“Dit forum, deze giftige plek, het is een hel gelijk”

84 likes

Die ene vervloekte avond op het FF forum…

8 likes

Lekker in de bunker over de kop gaan.

6 likes