Beutyblogtopic XL #5

Ik denk het wel. Ik drink zelf geen wijn maar als ik iemand wijn cadeau doe dan zoek ik online op hoe of wat.
Maar waarom moet alles met haar naam erbij? Gaat het hier nu over wijn of over cynthia op die Blog? Want een Blog over wijn (reviews en aanraders) lijkt me wel iets waar mensen op googlen, maar als cynthia zelf in het middelpunt staat, dan niet.

4 likes

Dat luchtje in zo’n blauwe fles met witte zwaluw :joy:. Zo goor. Alle aanleunwoningen hier in de buurt ruiken naar dat luchtje

1 like

Precies dit. Als ik geïnteresseerd ben in wijn, dan ga ik naar een blog over wijnen, en niet naar een blog over de vrouw die van wijn houdt.
Denk dat van haar vaste bezoekers er maar een select gezelschap zal meelezen op haar nieuwe blog, dus ze zal hiermee een nieuwe doelgroep aanspreken als ze er ook wat geld mee wil verdienen. Ik ben oprecht benieuwd of die ook geïnteresseerd zijn in haar…
Maar wel fijn dat ze weer iets heeft gevonden waar ze haar passie in kwijt kan (en dit klinkt sarcastischer dan ik het bedoel).

4 likes

Mijn oma, en wij als kleindochters kregen standaard elke verjaardag een flesje :nauseated_face: Toen ze verhuisde vonden we rond de 40 flesjes in haar kast!

9 likes

Dit inderdaad. Het begint met ‘ik ben Cynthia en ik houd van wijn. Maar dat wist je vast, je bent hier vast niet per ongeluk beland’. Ehhh… misschien wel? Als je je seo of hoe dat ook heet goed voor elkaar hebt komen er toch juist mensen die op ‘wijn’ zoeken en niet alleen mensen die op ‘Cynthia’ googlen? Op zich kan een wijnblog best een interessante toevoeging zijn om een andere doelgroep aan te spreken maar nu vis je steeds in dezelfde vijver van wijndrinkende structuurjunkies lijkt me.

En ook klinkt ‘ik ben Cynthia en ik houd van wijn’ nogal alsof je bij de aa zit.

37 likes

Bij de AA…:joy::joy::joy:

Bonnie St Schultz

13 likes

Ik twijfel nu ineens aan mijn Nederlands maar het is toch “je bevindt je op”? Cynthia heeft in de eerste grote tekst op haar nieuwe blog alweer “je bevind je…” staan.

4 likes

Ennnn ze heeft t al aangepast😂

19 likes

Ik ben vooral benieuwd of ze nu stopt met over wijn schrijven op haar eigen blog?

Als je het niet hoort te zeggen, zeg het dan ook gewoon niet?

23 likes

Omdat het nergens op gebaseerd is? Dat iemand interesse heeft in wijn betekent toch niet automatisch dat ze alcoholist (in de dop) zijn? Juist niet, alcoholisten interesseert het echt geen reet van welke druif een wijn gemaakt is, of welke geurnoten een wijn heeft, die willen zichzelf gewoon verdoven, het liefst zo snel mogelijk.

14 likes

Gelukkig hoef je zelf geen alcoholist te zijn om iets over alcoholisme te weten. Ik heb (helaas) meer dan genoeg ervaring met alcoholisme, mijn beeld ervan is opgebouwd door wat ik heb meegemaakt en wat ik erover heb gelezen. Daarnaast is “wijnliefhebber = alcoholist in de dop” een onzinassumptie, of je nou zelf alcoholist bent of niet.

9 likes

Met die redenatie zijn alle sommeliers en vinologen verkapte alcoholisten.
Zal het mijn schoonzuster even melden :’)

1 like

Ik vrees nu ook voor mijn vrienden die super into craft beers zijn…

2 likes

Als ze wijn gaat proeven spuugt ze het altijd uit zegt ze, ze zou niet echt een goeie alcoholist zijn dan denk ik.

1 like

Cynthia heeft daar natuurlijk ook wel een handje van (wielrennen, anyone?), maar bij de wijn (en het hele structuurjunkiegebeuren trouwens ook) geloof ik echt dat het iets is waar ze wel écht gepassioneerd over is, anders was ze na de eerste wijncursus ook wel weer gestopt lijkt me.

3 likes

afbeelding

2 likes

2 likes

Dat is natuurlijk ook helemaal waar. Alhoewel ik dat mijn vrienden ook gewoon nadraag als ze zoiets doen (een vriend van mij is er ook erg goed in, die doet dan een paar maanden heel fanatiek iets en dan ineens helemaal niet meer), maar bij haar is dat natuurlijk nog net een tandje erger, omdat het ook gewoon online staat allemaal.

2 likes

Dat laatste vooral!

1 like