Beutyblogtopic XL #5

Massa heeft een video over d’r nieuwe tas. Al 8 minuten blabla over andere tassen en een kattenpensioen maar nog niet de nieuwe tas gezien.

Dr lippen zien er trouwens echt anders uit. Denk dat het door het donkere lijntje komt die ze boven haar bovenlip heeft getrokken.

Edit: meine gute. Begint na 12 minuten eindelijk die tas uit te pakken, begint ze weer met een disclaimer waarom ze die tas nodig heeft en zichzelf echt mag belonen.

1 like

Op de site van Dior is die tas $3700

afbeelding

Als je trouwens een euro krijgt voor elke keer dat ze zegt “er past zo veel in”, dan kun je zelf ook zo’n tas kopen.

39 likes

Dit is echt typisch zo’n tas voor mensen met geld maar zonder smaak.

64 likes

Vind het echt zo’n shopper, niet mooi

Ik heb wel eens vaker discussies gehad over de normalisering van alcohol vs. andere middelen en denk dat hierbij vooral meespeelt dat alcohol bij matig gebruik niet schadelijk is:

“De conclusie is dat alcohol één van de weinige middelen is die bij matig gebruik geen schade oplevert en in sommige gevallen zelfs gezond zou kunnen zijn. Cannabis moet ook bij matig gebruik gerookt worden en roken is nooit gezond. Daar staat tegenover dat er bij alcohol een aanzienlijke groep is die niet in staat is om matig te gebruiken. Bij overmatig gebruik wordt alcohol riskanter en gevaarlijker dan cannabis.” (bron: https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is-erger-alcohol-of-drugs/)

6 likes

Mascha wordt in de vlog van vandaag vet enthousiast over de Albert Cuyp. Daarna is de kinkerstraat toch echt wel een van de leukste straten van Amsterdam. Ik weet niet of zij in een ander universum woont maar heb me net nog gefrustreerd een weg gebaand over de Kinkerstraat en hem en de mensen erop voor de zoveelste keer vervloekt.

15 likes

Het wordt erg vaak benoemd inderdaad :confounded:
Maar ik heb deze video nu afgekeken maar het is mij nu niet duidelijk hoeveel er nou in past

Een open tas om te reizen lijkt mij totaal niet handig, vooral als ie in het bagagevak moet. Ik zou echt panisch zijn dat er dingen uit vallen of worden gehaald. Maar deze tas is voor mij sowieso NMSVPE (en NM€€€VPE)

12 likes

Fresh Up!

1 like

Ah joh, in business class hoeft je tas niet in een bagagevak.

6 likes

Lotte komt views te kort de laatste tijd dus probeert ze het zo.

Ik ben begonnen met het schrijven van novelle over een niet bestaande beautyblogger. Ik denk dat ik na al die jaren beuty genoeg inspiratie heb opgedaan om iets realistisch te schrijven :upside_down_face:

7 likes

Heb ik idd ook. Een rits in een tas is echt het eerste waarnaar ik kijk.

1 like

Ik ben best tegen alcoholpromotie en het normaliseren van alcoholgebruik, maar dat is wel totaal iets anders dan iemand op afstand diagnosticeren met alcoholisme.

@Serena volgens mij is de bron die je aanhaalt nu al best wel weer achterhaald (komt uit 2015). Het beeld van alcohol is de afgelopen jaren best wel aan het kantelen en het wordt steeds vaker wel als schadelijk gezien (bij matig gebruik).

4 likes

Lijkt echt op de gemiddelde Primark tas haha

12 likes

Ja, er is natuurlijk steeds meer bekend over de schadelijke effecten van alcohol, maar als zoiets op zelfs de site van Jellinek staat, verklaart dat wel de normalisering van “af en toe een glaasje” alcohol die er nu (nog is).

Ik neem bv. zelf ook regelmatig vragenlijsten af die screenen op probleemgedrag. En bij de vragen over problematisch middelengebruik is het ook “aantal dagen drugs gebruikt” tegenover “aantal dagen dronken” (i.pv. aantal dagen alcohol gebruikt). Daar zie je dus ook al de normalisering van ‘af en toe drinken’ naar voren komen.

1 like

Die tas van Mascha vind ik er persoonlijk echt een beetje armoedig uitzien.

4 likes

Best wel raar dat de Jellinek die lijn niet volgt toch? Of duurt het altijd ‘zo lang’ voor de overheid zulke gegevens aanpast naar aanleiding van onderzoek?

Ik had toevallig laatst nog een gesprek met een voorlichter van Jellinek en daarin volgde ze die lijn wel (ging over alcoholbeleid op scholen, Was niet per se duidelijk afradend, maar wel benadrukkend dat alcohol in principe gewoon geen positieve effecten heeft en ook met mate schadelijk is). Dus ik denk dat de website informatie iets achterloopt.

4 likes

Love de Kinker. Favo straat ook van mij!

1 like