Je hebt er gelijk in dat het een moeilijke discussie is, het is natuurlijk een hellend vlak en ook wel subjectief allemaal.
Ik geloof ook niet dat Mascha zich ooit negatief heeft uitgesproken over LGBT-community, zeker niet, maar af en toe terloops vermelden dat je ergens oké mee bent is natuurlijk wel wat anders dan openlijk deel uitmaken van de community/de community steunen. En dat heb ik inderdaad nog niet gezien.
Ik bedoelde met mijn post overigens niet dat Mascha niet hetero is, ik hoop niet dat het zo overkwam! Dat is natuurlijk iets wat alleen zij zelf kan bepalen. Sowieso heeft volgens mij niemand dat hier gezegd? Maar feit blijft dat Mascha een Cis vrouw is (gezien alles wat ze met ons deelt over menstruatiecups en PCOS kan ik dat wel aannemen denk ik, haha), die al haar hele volwassen leven samen is met een (cis?) man. Ze heeft zich nooit onveilig hoeven voelen wegens haar geaardheid, is er niet om gediscrimineerd, heeft het niet hoeven verbergen voor familie, vrienden of collega’s, heeft (waarschijnlijk) geen moeilijke coming out gehad, is opgegroeid in een land waar LGBT zijn gelukkig redelijk geaccepteerd is (we zijn een nog lang niet, maar het is hier wel een stuk beter dan in andere delen van de wereld), etcetera. Dat ze enkel met een man samen is geweest wil inderdaad zeker niet zeggen dat ze niet bi/panseksueel is, maar ik durf wel te zeggen dat ze het lang niet zo moeilijk heeft gehad en minder heeft moeten vechten voor haar eigen levens/liefdesgeluk dan vele anderen in de LGBT+ community. Geeft dat haar minder recht om op een boot te staan dan anderen? Technisch gezien misschien niet. Maar voelt het, voor mij, logisch dat iemand die zich actief uitspreekt voor de LGBT-community en/of een lange weg heeft afgelegd om daadwerkelijk die pride te durven uiten, meer recht heeft op een plekje op een boot dan een youtuber die alleen op zoek is naar het beste feestje en af en toe, als het haar uitkomt, vermeld dat ze op mensen valt? Ja, eigenlijk wel.