Beutyblogtopic XL #5

Ik begrijp je reactie hoor! Maar wat ik juist zo mooi vind is dat het niet telkens benoemd hoeft te worden. Het is pas normaal en oké wanneer er niet teveel extra aandacht aan besteed wordt en alles goed is.

Maar als influenser ligt dat wellicht anders en dien je er juist aandacht aan te besteden.
Ik ben er nog niet helemaal uit…

4 likes

In een ideale wereld ben ik het helemaal met je eens, maar zover zijn we helaas nog lang niet, dus moet er nu juist aandacht aan besteed worden. En als influencer heb je nou eenmaal een bereik. Als je je er niet over uit wilt spreken ook prima, niemand die je ertoe dwingt, maar dan moet je ook geen plek op een boot verwachten vind ik.

16 likes

Ik heb dat eigenlijk bij veel meer onderwerpen zoals bijv. ook bodypositivity. Pas wanneer men er geen punt meer van maakt wat smaller / voller te zijn dan het gemiddelde wordt het pas écht oké. Dus niet je foto’s plaatsen met een hele tekst (verantwoording) maar gewoon plaatsen!
En zo zie ik dit onderwerp ook. Daarom waardeer ik de benadering van Mascha. Maar begrijp ik ook jouw standpunt. Als ‘we’ er met z’n allen nog niet zijn dan kun je als influencer wellicht een flinke sprong maken. Maar nogmaals, ik zie een neutrale benoeming/behandeling van een onderwerp meer als vooruitgang dan het benoemen.

4 likes

Ik vind dat Mascha zich juist in een positie bevindt waarin ze steun kan laten horen vanuit een kant die minder gezien wordt, gezien ze zegt niet hetero te zijn maar wel altijd al in een relatie heeft gezeten met een man. Bi/panseksualiteit wordt nog altijd meer gezien als ‘een leuk uitstapje naar hetzelfde geslacht’ of zodra je in een vaste relatie zit denken mensen vaak dat je ofwel nu hetero bent ofwel homo. Hierdoor kan het voor iemand ook lastiger zijn om voor jezelf echt te beseffen dat je biseksueel bent (ik heb hier zelf bijv best wel lang mee gezeten, vandaar). Ik denk dat het heel belangrijk is om daar informatie over te delen en voor zover ik weet zijn er geen grote (Nederlandse) Youtubers die dat doen.

Ik zeg absoluut dat Mascha dat MOET doen, maar ik denk wel dat ze zich dus juist in een positie bevindt waarin ze meer dan alleen een ally geluid kan laten horen en een hele positieve bijdrage zou kunnen leveren voor een groep mensen die zichzelf aan t ontdekken is. En met zoeken naar ‘een leuk feestje’ en het daarna in een doofpot stoppen als er serieuze vragen worden gesteld doet ze dag natuurlijk totaal niet, terwijl dat een ideaal antwoord had kunnen zijn op de vragen die aan haar gesteld werden op Twitter.

4 likes

Door de berichten te verwijderen heeft ze het verpest denk ik.

2 likes

Ja mee eens Ik kon me dat heel erg herinneren dat zij zich vaak uitsprak of zo maar toen ik er concreet naar ging zoeken om je van repliek te voorzien kon ik eigenlijk niet zo veel vinden. Toch overschat dus denk ik? Ik herinner me haar dus echt als iemand die hier vaak wat over zegt maar kan nu niet echt wat vinden om dat te onderbouwen.

Maar goed alsnog vind ik niet dat je mag zeggen dat een vrouw per se niet-hetero is omdat diegene al langer een relatie heeft met een man.

*Overigens vind ik het wel een moeilijke discussie. ‘Jij bent wel ‘echt’ genoeg om mee te doen aan de pride en zet je genoeg in en jij niet.’ Eigenlijk zou het zo natuurlijk niet moeten zijn en daar niet over moeten gaan. Heel erg terecht hoor, maar stom dat het nodig is.
De gemeente Amsterdam neemt dit jaar overigens wel maatregelen die trachten te waarborgen dat de pride echt voor de mensen is om wie het gaat. Het lijkt me heel lastig om daar oplossingen voor te bedenken en aan de andere kant niet de verkeerde mensen uit te sluiten. Ben blij dat ik zelf niet degene ben die hier over hoeft te ‘oordelen’ in ieder geval. Sowieso omdat mijn oordeel dus niet echt bleek te kloppen.

8 likes

Je hebt er gelijk in dat het een moeilijke discussie is, het is natuurlijk een hellend vlak en ook wel subjectief allemaal.

Ik geloof ook niet dat Mascha zich ooit negatief heeft uitgesproken over LGBT-community, zeker niet, maar af en toe terloops vermelden dat je ergens oké mee bent is natuurlijk wel wat anders dan openlijk deel uitmaken van de community/de community steunen. En dat heb ik inderdaad nog niet gezien.

Ik bedoelde met mijn post overigens niet dat Mascha niet hetero is, ik hoop niet dat het zo overkwam! Dat is natuurlijk iets wat alleen zij zelf kan bepalen. Sowieso heeft volgens mij niemand dat hier gezegd? Maar feit blijft dat Mascha een Cis vrouw is (gezien alles wat ze met ons deelt over menstruatiecups en PCOS kan ik dat wel aannemen denk ik, haha), die al haar hele volwassen leven samen is met een (cis?) man. Ze heeft zich nooit onveilig hoeven voelen wegens haar geaardheid, is er niet om gediscrimineerd, heeft het niet hoeven verbergen voor familie, vrienden of collega’s, heeft (waarschijnlijk) geen moeilijke coming out gehad, is opgegroeid in een land waar LGBT zijn gelukkig redelijk geaccepteerd is (we zijn een nog lang niet, maar het is hier wel een stuk beter dan in andere delen van de wereld), etcetera. Dat ze enkel met een man samen is geweest wil inderdaad zeker niet zeggen dat ze niet bi/panseksueel is, maar ik durf wel te zeggen dat ze het lang niet zo moeilijk heeft gehad en minder heeft moeten vechten voor haar eigen levens/liefdesgeluk dan vele anderen in de LGBT+ community. Geeft dat haar minder recht om op een boot te staan dan anderen? Technisch gezien misschien niet. Maar voelt het, voor mij, logisch dat iemand die zich actief uitspreekt voor de LGBT-community en/of een lange weg heeft afgelegd om daadwerkelijk die pride te durven uiten, meer recht heeft op een plekje op een boot dan een youtuber die alleen op zoek is naar het beste feestje en af en toe, als het haar uitkomt, vermeld dat ze op mensen valt? Ja, eigenlijk wel.

24 likes

Damn girl, als er een soort Scrabble voor zinnen bestond had je nu een high score behaald :upside_down_face:

13 likes

Maar als ze had gevraagd, ik wil Pride graag steunen, is er een boot waarop ik mee kan varen om dat te doen? Of: is er een bi/pan boot waarop ik mee zou kunnen varen? Dan was het al heel anders geweest dan “wat is het leukste feestje” toch.
En nogmaals, die eerste tweet was onhandig, maar iedereen kan wel eens iets ondoordachts zeggen of iets dat anders overkomt dan je bedoelt. Hoe je daarna op reacties daarop reageert vind ik veel belangrijker: zeg dat het niet zo bedoeld was, leg het uit, maak eventueel je excuses. Roepen dat je er klaar mee bent en je tweets verwijderen vind ik in deze context echt kwalijk, dat geeft voor mij aan dat je totaal niet doorhebt wat er precies mis is met je opmerking en ook geen interesse hebt om de gedachte achter de Pride in de aandacht te laten komen.

12 likes

De kleding die Mascha en Gregor bij Asos hebben gekocht in de vlog vandaag. Het doet gewoon PIJN aan mijn ogen :sob:

8 likes

Vind het altijd zo typisch hoeveel mensen tijdens gay pride roepen dat ze op personen vallen en dat je dat het rest van het jaar niet meer hoort.

9 likes

Wat
Is
Dit

69 likes

Camoeflaaaagiepakkie.

Das handig als je in Amsterdam woont. Kan je ongezien naar de markt.

30 likes

Ik kan er ook echt niet bij dat ze weer van die meuk kopen. Over smaak valt niet te twisten, maar het past ook gewoon niet goed? En het is een dag te laat? En dan kunnen ze het wel EEN andere keer aan? Daarvoor koop je toch geen kleding? Echt…

2 likes

Late to the party, maar ik kwam dit artikel tegen en sluit deels wel op deze discussie aan denk ik:

4 likes

giphy%20(3)

3 likes

Fashjun :joy:

Ja, precies! Het is niet alleen die ene tweet maar gewoon haar hele houding eromheen verder

@EleanorRigby :raised_hands:t2: Ik ben doorgaans echt geen fan van “you can’t sit with us” praktijken (zoals bijvoorbeeld die persoon die tegen Mascha had gezegd dat ze drum n bass feestjes zou verpesten door er heen te gaan, zo flauw). Maar ik denk dat Pride wel een van de weinige uitzonderingen is waar je dat gewoon wel kan en moet doen.

1 like

Soms hoor je ze gedurende het jaar helaas ook nog. Dan noemen ze een vrouw die ze aantrekkelijk vinden een ‘girlcrush’, terwijl ze op de pride nog verkondigd hadden dat ze bi waren :roll_eyes:

3 likes

Gisteravond heb ik dit topic zitten bijlezen en toen heb ik vannacht gedroomd dat ik op de pride was op een boot met drag queens. Heeft dus flink doorgewerkt in mijn slaap :stuck_out_tongue:

7 likes