Beutyblogtopic XL #5

Je went er echt wel aan, en zoals @Spaarlamp zegt, zo moeilijk als het soms misschien lijkt is het echt niet.

Alweer een ander verhaal :roll_eyes:

20 likes

Haha huh apart. Dat had ze dan ook wel eerder kunnen zeggen als dat echt zo was ipv “nee, geen antwoord want is privĂ©â€â€Š

Oooohhh
 Die vrouw

:woman_facepalming:t3::woman_facepalming:t3::woman_facepalming:t3::woman_facepalming:t3:

9 likes

aSkInG fOR A FrIenD

65 likes

Had ze aan die friend ook wel kunnen uitleggen wat pride dan is en dat het niet om het leukste feestje draait
 Of zelf kunnen filteren en het niet zo op twitter kunnen gooien.

Vorig jaar toen ik in de stad was tijdens de canal pride zag ik best veel vrouwen in de trein (en op de pride zelf) van rond de 40 die uit het zuiden kwamen, en dan met zijn allen verkleed. In een boa of allemaal in het blauw. Leek net of ze naar de Toppers gingen, dat vond ik ook wel jammer en bijzonder om te zien.

Ik ging met een aantal vriendinnen langs de kant naar de pride kijken en erna uit eten. Appte een vriendin van te voren ‘ik heb nog 3 bloemenkransen! Zal ik die voor ons meenemen?’ Eh, nee bedankt :slightly_smiling_face:

2 likes

Nou, precies!

Geen idee wat mensen dan wel aan mogen, dat bepaalt niemand en ik ben niet van de kledingpolitie op de canal pride. Vind het er gewoon wat misplaatst uitzien, dat zag ik zo’n 8 jaar geleden allemaal niet. Nu lijkt het meer een dagje uit voor dat soort dames, beetje verkleden, gezellig allemaal in een roze boa lopen met gekke glitterbrillen, net als bij De Toppers dus. Niet om de community te steunen, dat lijkt bijzaak.

Ik zeg ook niks over stilstaan langs de kant, toch?

13 likes

Mascha je hebt gewoon de boot gemist. En nu ook voor de tweede keer.:woman_facepalming:

5 likes

Ja gezellig met Annie, Gerda en Ria naar de gaypride.
Hoedje op, boa om lekker gek!
Maar stop wel een thermosfles koffie en wat boterhammen in de handtas want Amsterdam kost duur hoor!

19 likes

Ik begrijp t probleem niet zo. Mensen mogen zich toch kleden hoe ze willen. Je weet helemaal niet wat hun beweegreden is om er naar toe te gaan. En ook al gaan ze heen omdat ze het gezellig vinden, dat is toch een mooi compliment voor de community en de organisatie. Ik denk dat Amsterdam en de organisatie heel blij zijn met zoveel aandacht en opkomst voor het event.

57 likes

Hier ging het laatst ook over met de boot van Mascha. Toen deelde iemand een linkje van een column / artikel over “pride teruggeven aan de community” (ofzo), ik kan het helaas niet meer vinden. Maar inderdaad, je weet niet iedereens beweegredenen om daarheen te gaan

1 like

Ik denk dat je weinig weet van de lhbtq+ wereld als je verwacht dat iedereen die naar een pride gaat ook openlijk lhbtq+ is / er iets mee te maken heeft.

Natuurlijk zullen er cishets zijn die er om “verkeerde” / andere redenen naartoe gaan maar van buiten kan je die toch echt niet onderscheiden van de lhbtq+ mensen die niet out zijn. Dat gatekeepen kun je dus beter heel erg mee oppassen.

Annie / Gerda / Ria is zelf misschien wel lhtbq+ of heeft een kind die er binnen valt en wil haar kind steunen en / of zich verdiepen / kennismaken met die “wereld” etc.

41 likes

Kan zo zijn.
Maar er zijn er ook genoeg die glashard zeggen:
“Kom we gaan lekker gek een dagje homo’s kijken”
Het is prima, hoe meer vrolijke zielen hoe meer vreugd en misschien steken ze er wat van op, maar vaker is het gesprek daarna “oh wel ranzig al die blote billen op de boot”
Of “ Je moet er niet met je kindjes heengaan want toch teveel bloot”
Dat is zo jammer. Wel een dagje kijken en dan het vervolgens zo trashen.

13 likes

Huh zeggen mensen dat echt?? Heb ik nog nooit gehoord. Zo bizar.

Edit: dat eerste dan. Lekker homo’s kijken. Wtf.

1 like

huh ik heb die tweet daarvoor gemist, kan iemand mij bijpraten?

Zolang de mensen die naar de pride komen kijken maar begrijpen waar het om gaat en waarom de pride ĂŒberhaupt bestaat.
Het zou toch werkelijk van de zotte zijn om mensen ( fashion) restricties op te leggen om bij een evenement te mogen zijn wat letterlijk draait om ‘jezelf mogen zijn’.

Wellicht snappen de Gerda’s van deze wereld niet tot in detail wat er morgen precies geviert wordt, maar ze respecteren, accepteren en houden van het feest wat er bij komt kijken.

Dus als Gerda met een bloemenkrans en een boa dit mee wil vieren, more power to her.

64 likes

Ze had gevraagd op welke boot ze moest zijn voor het leukste feestje of iets in die trant. Toen mensen haar er (best netjes en goed onderbouwd!) op aanspraken dat dat niet is waar de pride om draait en dat ze zo wel dat beeld neerzet reageerde ze met “Wat weet jij van mijn geaardheid? Dat ik met een man ben getrouwd wil niet meteen zeggen dat ik Hetero ben, ik val op personen.”

Mijn tante Gerda zou zoiets nooit doen.

1 like