Beutyblogtopic XL #5

Aangezien het in dit topic er toch nog over gaat en ik even niet weet waar ik het anders moet plaatsen…

Wat vinden jullie van heteromensen die zeggen dat ze “de liefde vieren”? Ik vind dat ook misplaatst ofzo als het uit hun mond komt. Valentijnsdag is om de liefde te vieren Pride is om te strijden voor acceptatie en openheid toch?

3 likes

Ik vind dat persoonlijk juist ok? Ik zie daar steun in, ik neem aan dat ze ermee bedoelen dat liefde tussen mensen mooi is en mogelijk is compleet onafhankelijk van sekse of orientatie e.d.
Ze moeten wel beseffen dat het die dag niet om hen draait maar dat kan volgens mij prima, meedoen en supporten ook al gaat het niet over jou.

Edit: dus juist de openheid die jij noemt.

11 likes

Ik vind dat eigenlijk juist wel een mooie uitdrukking. Beter dan “lekker feestje vieren, lekker homo’s kijken” wat ik ook vaak hoor. De hetero’s die “de liefde vieren” kunnen er ook niks aan doen dat ze hetero zijn, dus fijn dat ze met “ons” de liefde vieren. Ofzo. Hahaha

9 likes

Ja, deze heb je er helaas echt tussen zitten :frown: Maargoed, je weet van de buitenkant niet of Gerda komt feesten om haar LGBT-kennis openlijk te steunen of om “lekker homo’s te kijken”, dus gatekeepen is dan inderdaad niet verstandig.

1 like

Ahh wat nice! Echt een tof initiatief en ook leuk dat ze heeft gewonnen.

1 like

Gister kwam Willem voorbij in Cynthia haar insta story en ik vind zijn stem echt sexy :scream:

5 likes

Daar heb ik niet op gelet want echt leuk deed ze niet. Zou je partner zijn. :sob: Ik denk dat Cynthia en ik zó niet zouden matchen in een relatie.

EDIT: ze zat af te geven op Willems planning: “willeeeeem hij is zoooo slordig, ik wil hem overdooeeeennnn”

3 likes

Ik vind hem sowieso wel sexy :see_no_evil:

4 likes

Ik vind de man van wilvantien heel knap🙈

9 likes

Ik word zo moe van de Pride-discussie die al daaagen duurt :weary:

18 likes

Mijn zusje is lesbisch, heeft er best struggles mee gehad en is ook naar de pride. Verkleed. En haar niet gay vrienden zijn ook verklede Waarom zou verkleed niet mogen? Ik mijn opinie is de pride er ook om mee nadruk te leggen op diversiteit en dat de ‘minderheid’ die dag even de meerderheid is. En het is gewoon een feest. Weet op een gegeven moment ook niet meer wat dan wel correct gedrag is hoor. Ze heeft mij gevraagd of ik ook mee ging naar de pride, maar ik voel me door dit soort berichten heel erg bezwaard om als overwegend hetero mee te gaan, bang dat ik te uitbundig ben of whatever. Of dat mensen denken: oh daar heb je iemand die er alleen is voor het feestje en een dag de grote homovriend uithangt, of aapjes kijkt of even lekker zichtbaar ruimdenkend loop te zijn. Heb wel een heel groot deel lesbisch/bi/homo vrienden al heel lang maar ja, dat weet daar ook niemand. Ik zou het zelf wel grappig vinden dat vrouwen van veertig in het zuiden verkleed naar de pride gaan, het suggereert imo toch een soort openheid. En het is toch een feest, vind het soort sommige berichten net klinken alsof het een begrafenisstoet is waarbij we constant doordrenkt moeten zijn van de zware betekenis die eraan vastzit.

40 likes

Maar waarom ben je bang dat mensen dat denken. Laat ze dat lekker denken. Pride is bij uitstek de dag dat je mag zijn wie je bent en je van niemand iets hoeft aan te trekken :rainbow: als mensen iets over mij willen denken moeten ze dat vooral doen, kan ik me niet mee bezig houden!

Celebrate love :heart::blue_heart::green_heart::yellow_heart::orange_heart::purple_heart: dit is de verkeerde volgorde maar I don’t care

7 likes

Allereerst: ik ben het eens met wat je verder schrijft en vind het jammer (maar begrijpelijk) dat je je bezwaard voelt.
Maar het is niet “gewoon” een feest. Het is inderdaad zeker ook een feest om te vieren dat iedereen mag zijn wie hij is, maar er is wel degelijk een serieuzere kant aan. Herdenken hoe we deze vrijheid hebben gekregen (o.a. Stonewall), dankbaar zijn voor de mensen die voor ons gestreden hebben en er ook bij stilstaan dat we nog niet klaar zijn, dat we samen moeten bewaken dat die vrijheid er blijft en dat heel veel mensen ter wereld nog helemaal niet vrij zijn.
Ik snap dat je het niet zo zwaar bedoelde en wil je zeker niet het gevoel geven dat je niets goed kan zeggen, maar dat is de ontbrekende nuance waar veel mensen problemen mee hebben als Pride “een feest” wordt genoemd.
Verder vind ik dat je gewoon zou moeten gaan, omdat je het zelf fijn vindt of omdat je je zusje wilt steunen, heel leuk voor haar toch?

Edit: ik hoop dat je dit bericht niet vervelend vindt want zo bedoel ik het echt niet!

6 likes

Ik ben me daarvan bewust, ik ken de rellen van stonewall, maar ook is het een feest. Net als Bevrijdingsdag dat is. En hoe moet ik laten zien als hetero dat ik voldoende kennis heb en het gerechtvaardigd is dat ik daar zou zijn. Vooral als ik zie op dit forum hoe er geoordeeld wordt over mensen die men niet eens kent. Ik vind dat lastig.

3 likes

Ik ben hetero en wil ook heel graag op een boot voor het feestje (net als Mascha) maar ik vind dat homo’s meer recht hebben om op een boot te feesten aangezien het Gay Pride is. Maar ik vind het wel gewoon mooi dat homo’s en hetero’s het allemaal een leuk feestje vinden. In sommige landen laten hetero’s hun gezicht niet zien op Gay Pride omdat ze er niet mee geassocieerd willen worden.

2 likes

Dit vind ik zelf dus niet nodig, maar ik snap dat de discussies je een ander gevoel geven (en dat mijn mening niet die van iedereen is) en dat dat lastig is.
Maar ik hoop ook dat je snapt dat zeggen “het is gewoon een feest” (want zo stond het er) de verkeerde indruk kan wekken.
Dus ja, ik snap dat mijn post misschien dubbel overkomt: ik vind niet dat je hoeft te bewijzen dat je er bij mag zijn maar ik vind “het is gewoon een feest” geen fijne uitspraak en niemand kan inderdaad ruiken dat je wèl de geschiedenis kent en doorhebt dat het meer dan alleen een feest is als je zoiets zegt op die manier.
Sorry ik vind het zelf ook lastig.

3 likes

‘homo’s’ zeggen we niet meer toch :roll_eyes:

Anyway, ik heb mega veel zin in vandaag. Vriendinnetje wiens verjaardag we vandaag vieren is mega brak van gisteren en dat vind ik ergerlijk. Maarja niks aan te doen.

1 like

Ik bedoelde daarmee, het is daarnaast ook gewoon een feest, als in: er zit overduidelijk een feestelement bij. Maar ik snap dat het verkeerd over kan komen.

Huh? Wat zeggen we dan wel? (Oprecht benieuwd, wist niet dat het een slecht woord was).

1 like

Jeetje ik snap dat sommige mensen meer woke zijn/voelen dan anderen maar dan toontje altijd.

Ik denk dat ze bedoelt dat het vandaag gaat om iedereen die valt onder de lgtbqia+ paraplu en je daarom misschien niet homo’s moet zeggen want het is veel meer dan dat. Lijkt me dat als je letterlijk mannen die om mannen vallen bedoelt, je toch gewoon homo’s mag zeggen?

6 likes