Ja gezellig met Annie, Gerda en Ria naar de gaypride.
Hoedje op, boa om lekker gek!
Maar stop wel een thermosfles koffie en wat boterhammen in de handtas want Amsterdam kost duur hoor!
Ik begrijp t probleem niet zo. Mensen mogen zich toch kleden hoe ze willen. Je weet helemaal niet wat hun beweegreden is om er naar toe te gaan. En ook al gaan ze heen omdat ze het gezellig vinden, dat is toch een mooi compliment voor de community en de organisatie. Ik denk dat Amsterdam en de organisatie heel blij zijn met zoveel aandacht en opkomst voor het event.
Hier ging het laatst ook over met de boot van Mascha. Toen deelde iemand een linkje van een column / artikel over âpride teruggeven aan de communityâ (ofzo), ik kan het helaas niet meer vinden. Maar inderdaad, je weet niet iedereens beweegredenen om daarheen te gaan
Ik denk dat je weinig weet van de lhbtq+ wereld als je verwacht dat iedereen die naar een pride gaat ook openlijk lhbtq+ is / er iets mee te maken heeft.
Natuurlijk zullen er cishets zijn die er om âverkeerdeâ / andere redenen naartoe gaan maar van buiten kan je die toch echt niet onderscheiden van de lhbtq+ mensen die niet out zijn. Dat gatekeepen kun je dus beter heel erg mee oppassen.
Annie / Gerda / Ria is zelf misschien wel lhtbq+ of heeft een kind die er binnen valt en wil haar kind steunen en / of zich verdiepen / kennismaken met die âwereldâ etc.
Kan zo zijn.
Maar er zijn er ook genoeg die glashard zeggen:
âKom we gaan lekker gek een dagje homoâs kijkenâ
Het is prima, hoe meer vrolijke zielen hoe meer vreugd en misschien steken ze er wat van op, maar vaker is het gesprek daarna âoh wel ranzig al die blote billen op de bootâ
Of â Je moet er niet met je kindjes heengaan want toch teveel blootâ
Dat is zo jammer. Wel een dagje kijken en dan het vervolgens zo trashen.
Huh zeggen mensen dat echt?? Heb ik nog nooit gehoord. Zo bizar.
Edit: dat eerste dan. Lekker homoâs kijken. Wtf.
huh ik heb die tweet daarvoor gemist, kan iemand mij bijpraten?
Zolang de mensen die naar de pride komen kijken maar begrijpen waar het om gaat en waarom de pride ĂŒberhaupt bestaat.
Het zou toch werkelijk van de zotte zijn om mensen ( fashion) restricties op te leggen om bij een evenement te mogen zijn wat letterlijk draait om âjezelf mogen zijnâ.
Wellicht snappen de Gerdaâs van deze wereld niet tot in detail wat er morgen precies geviert wordt, maar ze respecteren, accepteren en houden van het feest wat er bij komt kijken.
Dus als Gerda met een bloemenkrans en een boa dit mee wil vieren, more power to her.
Ze had gevraagd op welke boot ze moest zijn voor het leukste feestje of iets in die trant. Toen mensen haar er (best netjes en goed onderbouwd!) op aanspraken dat dat niet is waar de pride om draait en dat ze zo wel dat beeld neerzet reageerde ze met âWat weet jij van mijn geaardheid? Dat ik met een man ben getrouwd wil niet meteen zeggen dat ik Hetero ben, ik val op personen.â
Mijn tante Gerda zou zoiets nooit doen.
Aangezien het in dit topic er toch nog over gaat en ik even niet weet waar ik het anders moet plaatsenâŠ
Wat vinden jullie van heteromensen die zeggen dat ze âde liefde vierenâ? Ik vind dat ook misplaatst ofzo als het uit hun mond komt. Valentijnsdag is om de liefde te vieren Pride is om te strijden voor acceptatie en openheid toch?
Ik vind dat persoonlijk juist ok? Ik zie daar steun in, ik neem aan dat ze ermee bedoelen dat liefde tussen mensen mooi is en mogelijk is compleet onafhankelijk van sekse of orientatie e.d.
Ze moeten wel beseffen dat het die dag niet om hen draait maar dat kan volgens mij prima, meedoen en supporten ook al gaat het niet over jou.
Edit: dus juist de openheid die jij noemt.
Ik vind dat eigenlijk juist wel een mooie uitdrukking. Beter dan âlekker feestje vieren, lekker homoâs kijkenâ wat ik ook vaak hoor. De heteroâs die âde liefde vierenâ kunnen er ook niks aan doen dat ze hetero zijn, dus fijn dat ze met âonsâ de liefde vieren. Ofzo. Hahaha
Ja, deze heb je er helaas echt tussen zitten Maargoed, je weet van de buitenkant niet of Gerda komt feesten om haar LGBT-kennis openlijk te steunen of om âlekker homoâs te kijkenâ, dus gatekeepen is dan inderdaad niet verstandig.
Ahh wat nice! Echt een tof initiatief en ook leuk dat ze heeft gewonnen.
Gister kwam Willem voorbij in Cynthia haar insta story en ik vind zijn stem echt sexy
Daar heb ik niet op gelet want echt leuk deed ze niet. Zou je partner zijn. Ik denk dat Cynthia en ik zĂł niet zouden matchen in een relatie.
EDIT: ze zat af te geven op Willems planning: âwilleeeeem hij is zoooo slordig, ik wil hem overdooeeeennnnâ
Ik vind hem sowieso wel sexy
Ik vind de man van wilvantien heel knapđ
Ik word zo moe van de Pride-discussie die al daaagen duurt