Allereerst: ik ben het eens met wat je verder schrijft en vind het jammer (maar begrijpelijk) dat je je bezwaard voelt.
Maar het is niet “gewoon” een feest. Het is inderdaad zeker ook een feest om te vieren dat iedereen mag zijn wie hij is, maar er is wel degelijk een serieuzere kant aan. Herdenken hoe we deze vrijheid hebben gekregen (o.a. Stonewall), dankbaar zijn voor de mensen die voor ons gestreden hebben en er ook bij stilstaan dat we nog niet klaar zijn, dat we samen moeten bewaken dat die vrijheid er blijft en dat heel veel mensen ter wereld nog helemaal niet vrij zijn.
Ik snap dat je het niet zo zwaar bedoelde en wil je zeker niet het gevoel geven dat je niets goed kan zeggen, maar dat is de ontbrekende nuance waar veel mensen problemen mee hebben als Pride “een feest” wordt genoemd.
Verder vind ik dat je gewoon zou moeten gaan, omdat je het zelf fijn vindt of omdat je je zusje wilt steunen, heel leuk voor haar toch?
Edit: ik hoop dat je dit bericht niet vervelend vindt want zo bedoel ik het echt niet!