Mijn zusje is lesbisch, heeft er best struggles mee gehad en is ook naar de pride. Verkleed. En haar niet gay vrienden zijn ook verklede Waarom zou verkleed niet mogen? Ik mijn opinie is de pride er ook om mee nadruk te leggen op diversiteit en dat de ‘minderheid’ die dag even de meerderheid is. En het is gewoon een feest. Weet op een gegeven moment ook niet meer wat dan wel correct gedrag is hoor. Ze heeft mij gevraagd of ik ook mee ging naar de pride, maar ik voel me door dit soort berichten heel erg bezwaard om als overwegend hetero mee te gaan, bang dat ik te uitbundig ben of whatever. Of dat mensen denken: oh daar heb je iemand die er alleen is voor het feestje en een dag de grote homovriend uithangt, of aapjes kijkt of even lekker zichtbaar ruimdenkend loop te zijn. Heb wel een heel groot deel lesbisch/bi/homo vrienden al heel lang maar ja, dat weet daar ook niemand. Ik zou het zelf wel grappig vinden dat vrouwen van veertig in het zuiden verkleed naar de pride gaan, het suggereert imo toch een soort openheid. En het is toch een feest, vind het soort sommige berichten net klinken alsof het een begrafenisstoet is waarbij we constant doordrenkt moeten zijn van de zware betekenis die eraan vastzit.
Ik ben een hetero persoon die dat zegt, omdat ik er echt in geloof. Voor mij is een ideale wereld waarin íedereen verliefd mag zijn op wie degene wil en samen kan zijn met die liefde. Dus met pride voel ik die liefde echt. Ik geniet er dan zooo van dat mensen hand in hand lopen, elkaar zoenen, elkaar knuffelen. Dus dan ‘vier ik de liefde’, en dan dus ALLE liefde
Edit: dat is impliciet denk ik ook een strijd voor openheid en acceptatie
Maar waarom ben je bang dat mensen dat denken. Laat ze dat lekker denken. Pride is bij uitstek de dag dat je mag zijn wie je bent en je van niemand iets hoeft aan te trekken als mensen iets over mij willen denken moeten ze dat vooral doen, kan ik me niet mee bezig houden!
Celebrate love dit is de verkeerde volgorde maar I don’t care
Allereerst: ik ben het eens met wat je verder schrijft en vind het jammer (maar begrijpelijk) dat je je bezwaard voelt.
Maar het is niet “gewoon” een feest. Het is inderdaad zeker ook een feest om te vieren dat iedereen mag zijn wie hij is, maar er is wel degelijk een serieuzere kant aan. Herdenken hoe we deze vrijheid hebben gekregen (o.a. Stonewall), dankbaar zijn voor de mensen die voor ons gestreden hebben en er ook bij stilstaan dat we nog niet klaar zijn, dat we samen moeten bewaken dat die vrijheid er blijft en dat heel veel mensen ter wereld nog helemaal niet vrij zijn.
Ik snap dat je het niet zo zwaar bedoelde en wil je zeker niet het gevoel geven dat je niets goed kan zeggen, maar dat is de ontbrekende nuance waar veel mensen problemen mee hebben als Pride “een feest” wordt genoemd.
Verder vind ik dat je gewoon zou moeten gaan, omdat je het zelf fijn vindt of omdat je je zusje wilt steunen, heel leuk voor haar toch?
Edit: ik hoop dat je dit bericht niet vervelend vindt want zo bedoel ik het echt niet!
Ik ben me daarvan bewust, ik ken de rellen van stonewall, maar ook is het een feest. Net als Bevrijdingsdag dat is. En hoe moet ik laten zien als hetero dat ik voldoende kennis heb en het gerechtvaardigd is dat ik daar zou zijn. Vooral als ik zie op dit forum hoe er geoordeeld wordt over mensen die men niet eens kent. Ik vind dat lastig.
Ik ben hetero en wil ook heel graag op een boot voor het feestje (net als Mascha) maar ik vind dat homo’s meer recht hebben om op een boot te feesten aangezien het Gay Pride is. Maar ik vind het wel gewoon mooi dat homo’s en hetero’s het allemaal een leuk feestje vinden. In sommige landen laten hetero’s hun gezicht niet zien op Gay Pride omdat ze er niet mee geassocieerd willen worden.
Dit vind ik zelf dus niet nodig, maar ik snap dat de discussies je een ander gevoel geven (en dat mijn mening niet die van iedereen is) en dat dat lastig is.
Maar ik hoop ook dat je snapt dat zeggen “het is gewoon een feest” (want zo stond het er) de verkeerde indruk kan wekken.
Dus ja, ik snap dat mijn post misschien dubbel overkomt: ik vind niet dat je hoeft te bewijzen dat je er bij mag zijn maar ik vind “het is gewoon een feest” geen fijne uitspraak en niemand kan inderdaad ruiken dat je wèl de geschiedenis kent en doorhebt dat het meer dan alleen een feest is als je zoiets zegt op die manier.
Sorry ik vind het zelf ook lastig.
‘homo’s’ zeggen we niet meer toch
Anyway, ik heb mega veel zin in vandaag. Vriendinnetje wiens verjaardag we vandaag vieren is mega brak van gisteren en dat vind ik ergerlijk. Maarja niks aan te doen.
Ik bedoelde daarmee, het is daarnaast ook gewoon een feest, als in: er zit overduidelijk een feestelement bij. Maar ik snap dat het verkeerd over kan komen.
Huh? Wat zeggen we dan wel? (Oprecht benieuwd, wist niet dat het een slecht woord was).
Jeetje ik snap dat sommige mensen meer woke zijn/voelen dan anderen maar dan toontje altijd.
Ik denk dat ze bedoelt dat het vandaag gaat om iedereen die valt onder de lgtbqia+ paraplu en je daarom misschien niet homo’s moet zeggen want het is veel meer dan dat. Lijkt me dat als je letterlijk mannen die om mannen vallen bedoelt, je toch gewoon homo’s mag zeggen?
Leuk dat je een toontje uit een geschreven bericht kan halen.
Nou het lijkt me enigszins verheven of geïrriteerd niet?
Mocht je het neutraal hebben bedoelt, dan mijn excuses.
Je zou ook in plaats van slechts kritiek te hebben de alternatieve formulering direct kunnen geven. Dan komt het minder belerend en aanvallend over en heeft iedereen die het leest er ook wat aan.
Een vrouw met een vrouw is ook homoseksueel toch? Vraag ik nu iets stoms?
Ik dacht altijd dat homo iets betekende als ‘hetzelfde’ of ‘een’ (geslacht).
Dit inderdaad. Dat gezeur steeds over die boten en Gay Pride.
Open daar dan een apart topic over.
Super random.
Maar ik vroeg me toevallig af hoe vaak Massa al die zwarte offwhite pumps heeft gedragen die ze kocht in haar ‘sobere’ periode omdat ze die ECHT nodig had.
Mascha die in haar nieuwe video zegt dat het voor hun niet zo moeilijk wennen was om opeens in Amsterdam te wonen omdat “we er al elke dat waren”, que? Natuurlijk waren ze er wel een paar keer per week, maar elke dag? Lijkt me sterk en niet echt af te zien aan de bunker vlogs
Maar Massa moet altijd sterk overdrijven om iets naar zichzelf te verantwoorden. Net zoals alle spullen die “uit elkaar vallen” als ze iets nieuws koopt.
Snap niet waarom “had ik gewoon zin in” geen geldig argument is bij haar.
Ja klopt. Maar in deze bedoelde ik het als vraag. Als in: volgens mij zeggen we dat niet meer. Ik zeg het zelf niet meer omdat ik vind dat het een negatieve connotatie heeft, ik vind het geen prettige term. @SimpleThings Als ik er zeker over was geweest had ik het met meer stelligheid gezegd, zoals ik dat normaal ook doe.
Een interpretatie van een emoji strookt niet altijd met de intentie.