Ik ben ook Surinaams, want ik heb een relatie met een Surinaamse man. Mijn hemel wat zijn het toch een stelletje hapsnurkers die twee…
Het verbonden voelen met een bepaalde cultuur heeft niks te maken met het feit dat je dan ook echt “hoort” bij die cultuur en je roots daar dan liggen. Wat bij betreft heeft Gregor gewoon het lichaam van een volle Hollandse man, niet meer niet minder 
Jee, wat een stereotypering. Omdat Gregor goed kan dansen en omgaat met Surinamers moet hij wel Surinaamse roots hebben? Wat een onzin. En als een DNA test zegt dat dat niet zo is dan is die test fout? 100% Europees zijn is natuurlijk niet speciaal genoeg.
Jeetje… hij voelt zich verbonden met de cultuur en heeft toevallig wat kenmerken (die benoemd worden door Surinaamse vrienden). Die DNA test was gewoon onzin omdat zo’n test normaal zegt uit welk gebied je komt (bv Duits, Portugees) dus hij zal vast wel 100% europeaan zijn maar het was totaal niet specifiek. Niemand heeft het over speciaal zijn 
Hey it’s me… bedankt voor het blurren van m’n foto! (niet quoten aub)
Is ze nou dom of doet ze alsof?
Dat vraag ik me ook ten zeerste af…

Ik had een klasgenoot op de middelbare school, en hij ging veel met de Marokkanen om, kleedde zich ook zo en praatte ook wel zo. Alleen hij heeft nooit hoeven beweren om Marokkaans bloed te hebben om erbij te horen. Je mag je toch gewoon aangetrokken voelen tot een bepaalde cultuur, zonder dan iets te verzinnen om er bij te mogen horen? Ik snap niet waarom ze het niet gewoon houden bij ‘hij heeft al zijn hele leven Surinaamse vrienden en is daarom van de cultuur gaan houden en zich tussen hen thuis gaan voelen’. Dat is prima en legitiem. Het valt voor mij een beetje verkeerd dat hij Surinaamse roots claimt te hebben, vooral ook vanwege de geschiedenis. Maar goed. De rest is al wel gezegd denk ik
Vastgezet door Vloggloss
Wat betreft het Surinaamse roots verhaal - weet dat dit komt uit heel heel HEEL VEEL liefde voor de Surinaamse cultuur - Gregor is echt opgegroeid tussen Surinaamse vrienden en hun familie, waar iedereen (vrienden, ouders, tantes) altijd grapte of hij niet stiekem een Surinamer is van binnen door zijn gedrag en uiterlijke kenmerken. Voor de grap hebben we zo’n stupid DNA test gedaan ooit (wat op niks uit kwam) en ik ben ooit gaan googlen en kwam via zijn familienaam ergens op uit. Stamt hij er vanaf? Waarschijnlijk niet
vond ik dit verhaal leuk om te vertellen? Ja. Niks aan dit verhaal is vanuit kwade intenties en sorry als iemand zich offended voelt. 
Ik ook en ik heb dikke billen dus het moet haast wel zo zijn…
“Sorry als JIJ je beledigd voelt”
Insincere apology, hoe kan het ook anders
WaT eEn GeKke mEiT iS hEt OoK
Ff mijn achternaam googlen hoor! Misschien ben ik ook wel iets.
We kunnen beter de popcorn hier inruilen voor roti zodat wij ons verbonden kunnen voelen met Greg.
Mijn achternaam staat hiertussen
Maar geeft massa ook enig bron materiaal van haar claim over die ‘licht getinte slaaf’? Ik vind dst nogal wat om te beweren. Historisch onderzoek naar tot slaaf gemaakte personen en hun nakomelingen zijn erg ingewikkeld. Natuurlijk kan je er echt voor gaan zitten en je stamboom uitzoeken maar iets zegt me dat onze mas er niet zo verl tijd ingestoken heeft. Daarnaast, we hebben zo ongelofelijk veel voorouders, je gaat toch niet je identiteit hangen aan 1 van de honderden?
Dan nog iets over de dna test, bepaalde markers in je dna kunnen wijzen op herkomst uit een bepaald gebied, maar dit is niet waterdicht. Bepaald Y-chromosoom dna komt in heel noord west Europa voor bijvoorbeeld, dat zegt dan dus niet zo heel veel. Die dna websites geven vaak te specifieke resultaten omdat klanten dat leuk vinden om te zien maar eigelijk zijn ze dus niet echt wetenschappelijk bezig. Het kan zijn de gregor er eentje gedaan heeft die geen specifieke claims wil maken maar alleen een algemeen gebied aangeeft.
Gregor had natuurlijk gehoopt op dat hij unieker zou zijn.
Mijn achternaam staat ertussen. Op een plantage die bijna exact(op 1 letter verschil) mijn voornaam is.
Het zal wel aan mij liggen maar ik zie zo snel gregors achternaam er niet tussen staan. Misschien zit die lijn aan z’n moeders kant?
Ik vind dat Mascha wel vaker onzin uitkraamt, maar dit gaat toch eigenlijk gewoon veel te ver. Hoe ze ook reageert in de comments. Ben echt allergisch voor de opmerking: ‘waar maken jullie je druk om?’