Beutyblogtopic XL #7

Law of attraction

5 likes

Ik denk dat ze aan het visualiseren is

14 likes

Uiteraard, dagelijkse dosis visualisering. Zou bijna m’n eigen portie vergeten. Bij deze visualiseer ik: een kwijtgescholden studieschuld en een auto.

Now we wait.

14 likes

Of misschien heeft ze een paar wijntjes (te veel) op.

2 likes

Mascha heeft laatst denk ik het woord ‘doortrekken’ ergens gehoord en nu gebruikt ze het de hele tijd (verkeerd).

1 like

Ik vind dat echt zo’n kantoorwoord. Tenzij het over de plee doortrekken gaat :joy:

7 likes

Ok, ik geef toe dat ik momenteel weinig kan hebben van Cynthia maar ik vind dit weer zĂČ stom.
Ze schrijft een miljoenste artikel over je haar minder wassen:

Na een tijdje hoef je je haar nog maar 2 -3 keer per week te wassen en je haar wordt echt veel minder snel vet. En uiteindelijk kan je het nog verder uitstellen. Echt! En dit kan bij iedereen.

Als je iemand ziet met geweldige lange, glanzende lokken en je vraagt hoe ze ervoor zorgt dat ze zo mooi blijven, kan je verwachten: ‘weinig wassen’. Ik heb het nu zo vaak gehoord en ik kan beamen dat het zo is. Je haar wordt mooier als je het minder vaak wast. En je zal merken dat het beter gaat zitten. Hoe verder ik van mijn wasbeurt verwijderd ben, hoe beter mijn haar zit!

Geloof me, dit kan ook met jouw haar. Toen ik jonger was, waste ik het elke dag en had ik aan het einde van die dag alweer vettig, slierterig haar. Nu was ik het een tot twee keer in de week en écht vet wordt het nooit meer bij mij.

DIT SLAAT GEWOON NERGENS OP. Weer typisch zo’n influencer die denkt dat haar (haar :roll_eyes:) situatie bij iedereen 1 op 1 toepasbaar is.
Cynthia heeft zelf gewoon een bepaalde haarsoort waarvoor het inderdaad goed werkt om het niet te wassen. Er zijn vast veel mensen die hun haar beter minder zouden wassen.
Maar ze heeft gewoon geen idee hoe het is om dun miezerig snerthaar te hebben en dan ook nog eens in totaal ongeveer maar 13 haren op je kop. Nee, het is niet goed om het supervaak te wassen, maar haar geweldige ‘tips’ werken vooral als je haar haarsoort hebt.
Ze vindt het zelf toch ook (terecht) supervervelend als mensen aankomen met dingen 'slank blijven is heel makkelijk, je moet gewoon niet teveel eten en een beetje bewegen! Dat kan iedereen, echt!". Dat werkt gewoon niet voor iedereen zo.
Geef gerust tips over je haar minder wassen of andere dingen, maar roep niet “iedereen dit kan! Echt!”.

En ja, haar is een gevoelig punt, en ja, ik ben jaloers op haar haar. En voor de mensen die zich afvragen waarom ik me zo druk maak:

73 likes

Ik was mijn haar om de dag en zie het probleem ook niet echt. Zal vast beter zijn om het minder vaak te wassen maar dat lukt mij dus ook niet en heb ook niet echt de behoefte om daar moeite voor te doen :woman_shrugging:t2:

Ik ben vooral in shock omdat ze hier dus gewoon ALWEER een artikel over schrijft. Serieus hoe inspiratieloos ben je dan? What’s next: het recept van Jamie oliver’s Turkse pizza?

31 likes

oh wat een interessant onderwerp. hoe vaak was jij je haar? insert sarcasmeteken.

7 likes

Dadels in spek gerold

4 likes

Mol mindset.

1 like

Ik snap je irritatie maar tot zekere hoogte heeft ze wel gelijk. Je haar wordt vet doordat je het wast. Je hoofdhuid heeft talg nodig om gezond, soepel en als een van de eerste barriùres van je immuunsysteem functioneren. Was je dit weg dan raakt je huid in paniek en zal extra hard werken om deze vetlaag weer te produceren. Als je minder vaak wast zal je hoofdhuid minder hard talg moeten aanmaken en zal het dus minder snel vet worden. Ik heb het gevoel dat mensen die zeggen ‘dit werkt niet voor mij’ nooit lang genoeg niet hebben gewassen om hun talg productie te herprogrammeren. Uiteindelijk zal fijn, stijl haar eerder gewassen moeten worden dan droog, stug, krullend haar maar je kan het wel degelijk trainen.

Ik heb het laatste haartype (maar wel fijn/weinig) en ik kan meer dan een week niet wassen zonder dat het vet is. Ik denk dat voor fijn en stijl haar om de 3/4 dagen wassen zeker haalbaar is

Edit: al zie ik bij @Effy dat zij wel degelijk lang heeft geprobeerd.

Een minder agressieve shampoo zou ook zeker kunnen helpen!

1 like

Maar om de dag is zo goed als 3 keer per week, en dat is waar ze het in 't artikel over heeft.

Ik kan trouwens bevestigen dat het nĂ­et voor iedereen werkt, en daarvoor hoeft je haartype nog niet eens erg af te wijken van dat van Cynthia. Ik heb normaal maar veel haar, beetje golvend en ik was mijn haar sinds pakweg november maximum twee keer per week. Prima als ik er verder niks mee doe, maar zodra ik het ga stylen (beetje hittebescherming + krultang) moet het op dag 2 weer gewassen worden. Droogshampoo probeer ik tot een minimum te beperken want dat heeft mijn hoofdhuid een beetje naar de kloten geholpen.

Ik zie in haar foto’s soms toch echt wat anders overigens
 :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

Ik heb dit ook al zo vaak geprobeerd en met allemaal verschillende shampoo’s maar bij mij werkt het ook niet en ik heb fijn en stijl haar.

1 like

Gebruikt ze tegenwoordig voor elk artikel deze toon, alsof ze eem alwetende goeroe is? Echt irritant vind ik dat.

En ik zou echt graag willen dat de mode van je haar zo weinig mogelijk wassen eens over was, ik zie zoveel viezige droogshampoohoofden die ongetwijfeld veel minder tijd en moeite kwijt zouden zijn aan het wassen van hun haar in plaats van krampachtig hun haarfollikels verstikken dat ik er een heel klein beetje gefrustreerd van raak. Natuurlijk moet je je haar niet agressief ontvetten, maar een milde shampoo is de duivel niet.

6 likes

Een beetje zoals gaga:

Maar dan niet voor spek en bonen maar met dadels.

6 likes

Het artikel is (grotendeels) al twee keer eerder online gekomen, net als zoveel van haar artikelen de afgelopen tijd

Maar hoe lang moet je dat dan wel niet doen? Ik schaam me dood als ik met vet haar naar school moet. Ik ben al niet zo’n fashionista en heb ook acnĂ©, ik vind dat mijn haar me echt compleet maakt en zonder dat dat een beetje leuk zit voel ik me zo lelijk

15 likes

Precies dit! De reden dat ik het ook niet ga proberen voor langere tijd. En m’n hormonen zijn sowieso altijd hysterisch, inderdaad qua acne, vet haar etc.

Van gebruik jij washandjes door naar hoevaak was jij je haar.

Hoe vaak wassen jullie je gordijnen eigenlijk?

/s

4 likes