Ok, ik geef toe dat ik momenteel weinig kan hebben van Cynthia maar ik vind dit weer zò stom.
Ze schrijft een miljoenste artikel over je haar minder wassen:
Na een tijdje hoef je je haar nog maar 2 -3 keer per week te wassen en je haar wordt echt veel minder snel vet. En uiteindelijk kan je het nog verder uitstellen. Echt! En dit kan bij iedereen.
Als je iemand ziet met geweldige lange, glanzende lokken en je vraagt hoe ze ervoor zorgt dat ze zo mooi blijven, kan je verwachten: ‘weinig wassen’. Ik heb het nu zo vaak gehoord en ik kan beamen dat het zo is. Je haar wordt mooier als je het minder vaak wast. En je zal merken dat het beter gaat zitten. Hoe verder ik van mijn wasbeurt verwijderd ben, hoe beter mijn haar zit!
Geloof me, dit kan ook met jouw haar. Toen ik jonger was, waste ik het elke dag en had ik aan het einde van die dag alweer vettig, slierterig haar. Nu was ik het een tot twee keer in de week en écht vet wordt het nooit meer bij mij.
DIT SLAAT GEWOON NERGENS OP. Weer typisch zo’n influencer die denkt dat haar (haar ) situatie bij iedereen 1 op 1 toepasbaar is.
Cynthia heeft zelf gewoon een bepaalde haarsoort waarvoor het inderdaad goed werkt om het niet te wassen. Er zijn vast veel mensen die hun haar beter minder zouden wassen.
Maar ze heeft gewoon geen idee hoe het is om dun miezerig snerthaar te hebben en dan ook nog eens in totaal ongeveer maar 13 haren op je kop. Nee, het is niet goed om het supervaak te wassen, maar haar geweldige ‘tips’ werken vooral als je haar haarsoort hebt.
Ze vindt het zelf toch ook (terecht) supervervelend als mensen aankomen met dingen 'slank blijven is heel makkelijk, je moet gewoon niet teveel eten en een beetje bewegen! Dat kan iedereen, echt!". Dat werkt gewoon niet voor iedereen zo.
Geef gerust tips over je haar minder wassen of andere dingen, maar roep niet “iedereen dit kan! Echt!”.
En ja, haar is een gevoelig punt, en ja, ik ben jaloers op haar haar. En voor de mensen die zich afvragen waarom ik me zo druk maak: