Beutyblogtopic XL #7

Ideeën voor Cynthia om voor nieuwe blogposts:

Je washandjes minder vaak wassen
Hoe was je jezelf efficiënt met washandjes? (inclusief plantips)
Wat te doen met wijnvlekken in je witte washandjes? (gesponsorde post)
Instagramcursus persoonlijke hygge-ëne (lekker op z’n Deens)
Mijn plannen voor deze zomer (en die daaropvolgend)
Boeken van maart 2020

17 likes

Was je haar gewoon als je het nodig vindt girl, zeker als je acne hebt is de kans groot dat je hoofdhaar om hormonale redenen vet aanmaakt en je dat niet kunt beïnvloeden door het minder vaak te wassen. Je hoofdhuid dient schoon te zijn om gezond te blijven!
(Wat je wel kunt doen als je bang bent je haar te veel te wassen is misschien een normale shampoo en een mildere shampoo, zoals een shampoo zonder soldaten of een cowash, om en om te gaan gebruiken, zodat je haar schoon blijft maar je het niet te agressief aanpakt. Ik ben geen kapper of tricoloog ofzo maar dit is wel wat voor mij fijn werkt!)

4 likes

Ik heb fijn haar. En mijn haar is bovenop m’n hoofd na 2 dagen moddervet. Je kunt er dan bij wijze van een ei op bakken.
Heb al heel vaak in vakanties geprobeerd het minder vaak te wassen, maar het is en blijft na 2 dagen vet.
Ik werk in de zorg, dus kan het ook niet maken om met een vette kop met haar op m’n werk te verschijnen. Zelfs als ik het vast heb zie je dat het vet is…
Hoe snel je haar vet wordt heeft met meerdere factoren te maken, oa ook met je hormoonhuishouding. Dus dat 3 a 4 dagen haalbaar moet zijn of meer dan een week is toch echt per persoon verschillend.

5 likes

Mijn tip is: stop met alle siliconen in je haarproducten. Dan wordt het echt minder snel vet (bij mij dan) + je hoeft geen aggressieve shampoos met SLES te gebruiken om de siliconen eruit te wassen, win=win

6 likes

“Geloof me, ook jij kan dit! Echt waar! Wil je leren hoe? Boek dan mijn haarcoachsessie, nu voor maar €80 ipv €1900”.

53 likes

Nu nog een tenenkrommende titel en ze kan het zo gaan verkopen

1 like

Of door naar hoe vaak heb jij deze grap gemaakt haha

15 likes

Het is allemaal een kwestie van de juiste (haar)groeimindset hebben!

Pak je probleem aan bij de (haar)wortel!

11 likes

Op Cynthia.nl wil ik niet updaten om het updaten. Ik wil updaten als ik dat écht wil. Als ik echt wat te delen heb wat ik de moeite waard vind. En anders niet.

Dit was haar voornemen met deze site?

18 likes

Zou ze dat dan ook in inplannen in haar planner vraag ik me dan af… :face_with_monocle:

Greasyhairmindset. Ofzo. Lekker belangrijk JIJ KUNT DIT OOK. Wauw.

1 like

Je talgproductie is trouwens van meer afhankelijk dan hoevaak je het wast en of je daarmee je talgklieren teveel stimuleert. Toen ik zwanger was kon ik zo een week zonder wassen, nu moet het gewoon weer echt om de dag. Je hormonen hebben er ook veel me te maken.

Maar over dit megaoninteressante onderwerp zijn nu al aardig wat posts volgespamd :wink:

4 likes

Dit zeg ik toch ook ongeveer in mijn post? Dat hoe vaak je je haar wast samenhangt met hoe vet het wordt ontken ik niet, maar er zit wel een grens aan in hoeverre je dat kunt manipuleren en die ligt voor iedereen anders.
Ik heb zo’n hekel aan dat geroep van “DIT KAN IEDEREEN, JIJ OOK, GELOOF ME” terwijl mensen alleen ervaring hebben met hun eigen situatie?
Fijn trouwens dat jij denkt dat met fijn en stijl haar om de 3/4 dagen zeker haalbaar is, maar waar baseer je deze informatie op? Er zijn hier genoeg mensen met andere haartypes die dit geprobeerd hebben en zeggen dat het voor hen helaas niet zo werkt (en dan zeg je ook nog dat je hen niet gelooft omdat je denkt dat ze het niet lang genoeg geprobeerd hebben? Waarom?)
Zelfs als je iemand kent die wel dat haartype heeft en het maar weinig hoeft te wassen, wie zegt dat de talgafscheiding/hormoonhuishouding/alles wat er verder mee te maken heeft bij weer iemand anders niet totaal anders is, waardoor het gewoon niet haalbaar is?

Edit: misschien was dat eerste gedeelte niet helemaal duidelijk uit mijn post bedenkt ik me nu.

9 likes

Ik ben gestopt met producten met siliconen, maar ik merk echt geen verschil eigenlijk

1 like

Heb je een aanrader qua shampoo en conditioner?

1 like

Ik baseer deze gok op mijn kennis van cellulaire processen, maar je hebt gelijk dat ik dit niet zeker kan weten. Vandaar de ik denk en niet dit is zo. Ik heb een geprobeerd wetenschappelijke artikelen voor je te vinden maar helaas is er erg weinig dat ik kan vinden.

Omdat mensen nogal spastisch worden om vet haar en je kan dit gewoon niet afbouwen zonder idd vet haar te hebben voor een langere tijd. Het vet is ook (op zekere hoogte) goed voor je huid en haar, maar niet geaccepteerd in society omdat het ‘vies’ is. Daarom lukt dat afbouwen ook niet bij heel veel mensen.

Mijn antwoord kon wel genuanceerder dat klopt. Het ligt aan de frequentie van het wassen, de producten die je gebruikt om te wassen, de producten die je gebruikt om te voeden/stylen, hoe vaak je je haarzakje mechanische stimulatie krijgt (borstelen, haar los, stylen, hand door haar), hardheid van het water, hormoonhuishouding, klimaat, zweet, haar dikte/hoeveelheid/stugheid/type, hoe vaak je je kussensloop wast, hoofdbedekking, ziekte etc.

Ik probeerde voornamelijk te zeggen: als je het minder wast dan zal het minder snel vet worden als je dit maar lang genoeg volhoudt.

‘Je haar minder wassen kun jij ook!’
Nee is ook een woord, Cynthia!

Ben je als deelnemer van haar cursus cum laude geslaagd als je dit tegen guru Cynthia durft te zeggen? :massage_woman:

5 likes

Ik krijg de indruk dat Aimee eigenlijk helemaal niet zo blij is met het huis dat ze (zo goed als) gekocht heeft.

1 like

Viel me op dat ze in de vorige video ook best vaak zeiden “ja huis, minpunt minpunt minpunt”, maar ik zou toch een bod doen. Tegelijkertijd heel herkenbaar, want om te wachten op je droomhuis in deze regio en deze tijd moet je echt veel geduld hebben.

Zij is zo lang van stof. En dat stukje met ‘twee fulltime banen en hun eigen bedrijven erbuiten houden’ duurde echt eeuwig.

9 likes