Of door naar hoe vaak heb jij deze grap gemaakt haha
Het is allemaal een kwestie van de juiste (haar)groeimindset hebben!
Pak je probleem aan bij de (haar)wortel!
Op Cynthia.nl wil ik niet updaten om het updaten. Ik wil updaten als ik dat écht wil. Als ik echt wat te delen heb wat ik de moeite waard vind. En anders niet.
Dit was haar voornemen met deze site?
Zou ze dat dan ook in inplannen in haar planner vraag ik me dan afâŠ
Greasyhairmindset. Ofzo. Lekker belangrijk JIJ KUNT DIT OOK. Wauw.
Je talgproductie is trouwens van meer afhankelijk dan hoevaak je het wast en of je daarmee je talgklieren teveel stimuleert. Toen ik zwanger was kon ik zo een week zonder wassen, nu moet het gewoon weer echt om de dag. Je hormonen hebben er ook veel me te maken.
Maar over dit megaoninteressante onderwerp zijn nu al aardig wat posts volgespamd
Dit zeg ik toch ook ongeveer in mijn post? Dat hoe vaak je je haar wast samenhangt met hoe vet het wordt ontken ik niet, maar er zit wel een grens aan in hoeverre je dat kunt manipuleren en die ligt voor iedereen anders.
Ik heb zoân hekel aan dat geroep van âDIT KAN IEDEREEN, JIJ OOK, GELOOF MEâ terwijl mensen alleen ervaring hebben met hun eigen situatie?
Fijn trouwens dat jij denkt dat met fijn en stijl haar om de 3/4 dagen zeker haalbaar is, maar waar baseer je deze informatie op? Er zijn hier genoeg mensen met andere haartypes die dit geprobeerd hebben en zeggen dat het voor hen helaas niet zo werkt (en dan zeg je ook nog dat je hen niet gelooft omdat je denkt dat ze het niet lang genoeg geprobeerd hebben? Waarom?)
Zelfs als je iemand kent die wel dat haartype heeft en het maar weinig hoeft te wassen, wie zegt dat de talgafscheiding/hormoonhuishouding/alles wat er verder mee te maken heeft bij weer iemand anders niet totaal anders is, waardoor het gewoon niet haalbaar is?
Edit: misschien was dat eerste gedeelte niet helemaal duidelijk uit mijn post bedenkt ik me nu.
Ik ben gestopt met producten met siliconen, maar ik merk echt geen verschil eigenlijk
Heb je een aanrader qua shampoo en conditioner?
Ik baseer deze gok op mijn kennis van cellulaire processen, maar je hebt gelijk dat ik dit niet zeker kan weten. Vandaar de ik denk en niet dit is zo. Ik heb een geprobeerd wetenschappelijke artikelen voor je te vinden maar helaas is er erg weinig dat ik kan vinden.
Omdat mensen nogal spastisch worden om vet haar en je kan dit gewoon niet afbouwen zonder idd vet haar te hebben voor een langere tijd. Het vet is ook (op zekere hoogte) goed voor je huid en haar, maar niet geaccepteerd in society omdat het âviesâ is. Daarom lukt dat afbouwen ook niet bij heel veel mensen.
Mijn antwoord kon wel genuanceerder dat klopt. Het ligt aan de frequentie van het wassen, de producten die je gebruikt om te wassen, de producten die je gebruikt om te voeden/stylen, hoe vaak je je haarzakje mechanische stimulatie krijgt (borstelen, haar los, stylen, hand door haar), hardheid van het water, hormoonhuishouding, klimaat, zweet, haar dikte/hoeveelheid/stugheid/type, hoe vaak je je kussensloop wast, hoofdbedekking, ziekte etc.
Ik probeerde voornamelijk te zeggen: als je het minder wast dan zal het minder snel vet worden als je dit maar lang genoeg volhoudt.
âJe haar minder wassen kun jij ook!â
Nee is ook een woord, Cynthia!
Ben je als deelnemer van haar cursus cum laude geslaagd als je dit tegen guru Cynthia durft te zeggen?
Ik krijg de indruk dat Aimee eigenlijk helemaal niet zo blij is met het huis dat ze (zo goed als) gekocht heeft.
Viel me op dat ze in de vorige video ook best vaak zeiden âja huis, minpunt minpunt minpuntâ, maar ik zou toch een bod doen. Tegelijkertijd heel herkenbaar, want om te wachten op je droomhuis in deze regio en deze tijd moet je echt veel geduld hebben.
Zij is zo lang van stof. En dat stukje met âtwee fulltime banen en hun eigen bedrijven erbuiten houdenâ duurde echt eeuwig.
Ik gebruik de lâoreal botanical lijn met saffloer, die ruikt ook nog eens heel lekker! Dr. Organic (van holland&barret is ook een aanrader)
https://www.ah.nl/producten/product/wi411316/botanicals-safflower-shampoo
Ja, hier ook. Dus kan me ook goed voorstellen dat ik iets heb gemist. Ben benieuwd hoe veel kleuren ze in 1 kamer kan proppen, en hoe veel kringloop pannetjes/potjes/deksels/planten ze in een hoek kan schuiven.
Helemaal mee eens. Ik heb het bij meerdere kappers nagevraagd en kreeg ook telkens de reactie dat dit niet voor iedereen is weggelegd (ik heb dit als reactie onder het artikel gegeven, ben benieuwd of Cynthia er nog op reageert).
Cynthia zelf heeft een prachtige bos haar, ik denk dat je er dan minder snel bij stil staat dat het voor mensen met dun/fijn haar of vette huid een compleet ander verhaal is.
Ik ben haar vorig jaar een paar keer op Terschelling tegengekomen. Van voren zag haar haar er nog wel een klein beetje uit, maar aan de achterkant was het een grote sliertenbende. Zag er niet uit. Haar haar zag er vettig uit en had heel erg een verfbeurt nodig. Nu was ze op vakantie, en dan doe ik mijn haar ook niet, maar ze heeft niet heel veel haar, en doet het meeste naar voren. En dat ziet er erg raar uit. Geloof me: dat haar van haar is ook niet top. En van dat weinig wassen, dat wil zij heel graag, want haar kleur (vooral de fellere rode kleuren) gaan er snel uit als je het vaker wast, dus haar motivatie om zo weinig mogelijk te wassen, komt daar vandaan, denk ik.
Jee dit klinkt echt zo onaardig. Stel je toch voor dat je dit leest over jezelf. Dat iemand die jij niet kent en waar je dus zelf niks van kan vinden, je dus in het echt heeft zitten bekijken en toen zulke lullige dingen dacht over je haar.
Even wat anders: ik ben dus sinds 2 weken mijn weken aan het plannen. En ik krijg zo fucking veel gedaan ineens. Omdat ik het overzicht hou en als ik mijn to-doâs opschrijf ze ook niet vergeet. Ik deed het dus gewoon in een spreadsheet op mijn google drive, maar het bevalt zo goed dat ik morgen de structuurjunkie planner light bezorgd krijg
Ik heb stiekem zelf ook al best lang een structuurjunkie planner. Ze zijn best mooi.
@TanteBetje ik vind het ook niet zoân aardige post. Snap hoe het ontstaat, maar ik vind het best over het randje om over zaken die vloggers niet zelf in de hand hebben te posten (dus niet op basis van hun content, maar prive momenten).