Beutyblogtopic XL #7

Misschien heeft het met dialecten te maken? En ken ik het daarom :joy: of Idd gewoon verbastering van breadwinner wat vernederlandst is en ‘gewoon’ gebruikt wordt haha

1 like

Dit inderdaad. Ze heeft best een goed punt. Vind het ook vreemd dat dit anno 2020 nog gevraagd wordt…

1 like

Als er een grote mannelijke influencer was, die samenwoonde met een vrouw die ook (semi)bekend was en waarvan niet echt duidelijk was of/wat ze deed, zou ik me ook wel kunnen afvragen wat zij voor de kost deed of dat ze van de inkomsten van haar man leeft.

Zou best kunnen dat het van deze vragensteller een eenzijdig beeld is, maar ik vind zelf dat de vraag opkomt op zich niet gek.
(En dat hij deels huisman is dan natuurlijk wel gewoon helemaal oké en een prima uitleg)

16 likes

Gregor reageert tegenwoordig heel vaak met “is wel waar”. Dat valt me in de vlogs ook steeds op.

Ik begrijp de vraag wel, in de video waar ze haar uitgaven ging bekijken vertelde ze ook dat ze elk een aparte rekening hebben en de kosten gewoon splitsen. Dan vraag je je ook wel af hoe hij alles kan betalen…

1 like

Dat deed ze vorige week zo vaak in de comments onder de vlogs. (Omdat de vlogs een week achterlopen). Men zei dat ze wel geluk heeft dat ze vanuit huis werkt etc.

1 like

Jaa haha toen ik haar comments voorbij zag komen vroeg ik me al af hoe vaak ze dit zou benoemen in de vlogs. Zij doet dit misschien 20 dagen op een heel jaar oid.

1 like

Ik ben liever een broodminnaar vooral een lekker kek tijgerbroodje met harde korst :tiger2::bread: .

19 likes

Ik vind het juist niet zo’n rare vraag. Mijn vriend krijgt de vraag “wat doet je vriendin?” volgens mij best regelmatig en ik de “wat doet je vriend” vraag eigenlijk ook vet vaak.

Daarnaast: je hebt een influencer wiens man ooit duidelijk heeft aangegeven te stoppen met werken, die sindsdien af en toe een niet succesvol filmpje lijkt te maken, terwijl er geen kinderen of andere duidelijke taken in huis lijken te zijn. Dan is het toch niet zo raar om te vragen wat hij daarnaast doet/hoe de financiën zijn verdeeld (al helemaal niet als je recent nog een filmpje over je financiën hebt gemaakt)? Denk dat dit bij een vrouw andersom juist veel vaker gevraagd zou worden, inclusief het waardeoordeel van luie niet ambitieuze vrouw die niet wilt werken voor haar geld en graag afhankelijk is.

Edit: ik denk ook wel: beleefd is anders, het verbaast me ook wel eens wat mensen durven vragen en ik vind zo’n situatie zoals @zora beschrijft echt niet kunnen. Maar ik vind het ook weer heel wat om hier een genderding van te maken.

13 likes

Het vragen naar iemand zijn werk vind ik anders dan vragen wie de kostwinner is en ‘waar verdient hij eigenlijk geld mee’. Ik ben een tijdje thuis geweest toen de oudste nog een baby was door allerlei omstandigheden, en als het allemaal net wat anders loopt dan ‘normaal’ dan lijkt het wel alsof mensen denken dat ze de meest brutale vragen mogen stellen. Ik kreeg vrij regelmatig de vraag ‘huh hoe doen jullie dat dan? Verdient je man dan wel genoeg??’ Bij Mascha komt het natuurlijk ook doordat ze hun hele leven online knallen, maar ik krijg echt jeuk van de vraag (of in elk geval van de manier waarop hij gesteld wordt).

5 likes

Oeh yes!
Maar broodwinnaar, in de zin dat je bijvoorbeeld de rest van je leven gratis brood krijgt (wel van je favoriete bakker), dat lijkt me serieus de hemel. :heart:

5 likes

Wat stond in de stories?

• Een spon voor het Corona drankje
  • Een baal bericht dat een persreisje naar Italië niet meer door kon gaan.
  • Gewoon een ongelukkige grapje
  • Anders…

0 stemmers

Ik weet het antwoord niet

3 likes

Dat baalbericht dat een reisje niet door kan gaan lijkt me echt TYPISCH Cynthia haha maar ik heb de stories niet gezien.

47 likes

Als het klopt kan ze me wel aannemen als ghostwriter.

4 likes

Corrigeer me als mijn samenvatting kort door de bocht is: maar ze schreef eigenlijk dat zij zich geen zorgen maakte over het virus, dat ze haar reis er niet op aanpast en nog een screenshot van een stuk waarin wordt geschreven dat het allemaal zo ernstig niet is, dat het vooral voor kwetsbare groepen gevaarlijk kan zijn en dat dit bij de gewone griep ook het geval is.

28 likes

Het is inderdaad wat bijzonder geformuleerd maar ik denk dat de vraag zelf niet verkeerd bedoelt is. Als je Gregor alleen maar hangend op de bank zit liggen en wel een inkomen schijnt te hebben (what I spend in a week video) dan vragen mensen dat zich af. Of iemand het alleen denkt of echt de vraag gaat stellen is nog wel een ander ding :sweat_smile:

3 likes

Klopt. Dat ze wel voorzichtig doen en logisch nadenken (vaak handen wassen bijv) maar dat ze de reis niet erop aanpassen omdat ze niet in het ‘rode’ gebied komen. En dat ze hoopt dat er geen vluchten worden geschrapt.

3 likes

Mijn ouders hebben een keer een jaar lang gratis brood gewonnen bij de bakker. Dat was al geweldig!

60 likes

fulminant… bedankt voor deze toevoeging aan mijn vocabulaire. klinkt als een woord dat ik nog eens nodig ga hebben.

20 likes

OG broodwinnaars!
Mochten ze ook andere dingen uitzoeken? Of alleenbrood?

2 likes