Beutyblogtopic XL #7

2 Euro :grin:

1 like

€2 en een handje kinderleed.

18 likes

Dat hoop ik niet natuurlijk maar heb je daar bewijs of een bron van? Vind het nogal een directe conclusie die je trekt.

1 like

Nou kinderleed misschien niet maar dat ding is soieso niet onder gezellige onstandigheden gemaakt.

10 likes

Jaa… Met zulke dingen vraag ik me af hoe het werkt. Stel niemand koopt daar iets meer, dan verliezen die mensen hun baan? Is dat niet erger? Of juist beter uiteindelijk? Weet niet of toevallig iemand zich daarin verdiept heeft ooit maar ben daar wel oprecht geïnteresseerd naar.

1 like

Zoals bijna elk ander kledingstuk

11 likes

Ik wou net zeggen:

https://rankabrand.nl/brand/search/brand_name/schoenen

1 like

Moderne slavernij, denk niet dat het nog heel veel erger kan eerlijk gezegd. Ben wel blij dat steeds meer merken zich daarin verdiepen. Maar die Aliexpress of shady dropship webwinkels boeit dat natuurlijk geen zak.

17 likes

Ja precies, gaat deze reactie dan ook geplaatst worden bij elke aankoop van H&M/Primark/etc?

3 likes

Inditex geeft geen drol om hun kleermakers. Was toen na die instorting van dat fabriek de enige die niet tekende voor betere werkomstandigheden. Misschien zijn ze nu wel beter bezig, maar als je echt om de kleermakers geeft kan je zelfs nog beter bij de Zeeman of Primark kopen.

1 like

Maar die noemde ik niet omdat het specifiek over Aliexpress ging. Dat soort bedrijven zijn inderdaad net zo erg.

1 like

Hetzelfde geldt voor Calvin klein of Ralph Lauren prijs zegt daarin niet zoveel

5 likes

Ik heb het idee dat mensen er minder fel op reageren omdat iedereen wel iemand kent die persoonlijk bij zo’n kledingketen heeft gewerkt, misschien zelfs als ontwerper ofzo, en omdat die winkels ook onze economie draaiende houden, onze winkelstraten bezocht en gezellig, etc. Iedereen weet dat de arbeidsomstandigheden evengoed verschrikkelijk zijn, maar ze zijn een stuk moeilijker te vermijden, waardoor het ook moeilijker wordt om er constant bij stil te staan dat het eigenlijk niet oké is om ze te steunen. Met die prijzen, het feit dat je in elke stad tallen winkels tegenkomt, dat de verzendkosten altijd gratis zijn en de bezorgtijd minimaal, gaat kopen voor heel veel mensen bijna per ongeluk, of compulsief. Ik denk dat bijna iedereen dat bij zichzelf of naasten kan herkennen, wat bewust en fel afkeuren moeilijker maakt.

1 like

Heeft Cynthia nu heel handig de mooiste kamer voor zichzelf geregeld :rofl: Benieuwd wie het stapelbed heeft gekregen.

78 likes

Ik dacht ik kijk weer een keer een vlog van Mas maar jezus die dingen worden saaier per dag.

Drie minuten in de vlog is ze al 2 minuten bezig om hardop na te denken Hoelaat ze thuis gaat lunchen en pakt ze er zelfs haar planner bij om het “visueel voor te stellen”, echt meid waarom film je dit?

26 likes

Onze HSPer lekker in de suite en de mensen die grof geld hebben betaald in een gedeelde kamer met stapelbed lollolol.

7 likes

Hiermee laat ze alleen maar zien dat ze dus eigenlijk totaal niét kan plannen. Ze doet al zo moeilijk om haar lunch ergens in te plannen, nou jeetje dan heb je wel heel druk zeg.

Vond het ook wel weer heel ironisch hoe grappig ze het vonden dat Mas in haar pyjama ging ontbijten in Amerika. Ik heb het gevoel alsof de foefjes dus al-tijd overal heen gaan in pyjama / of oude vodjes joggingkleding whatever

11 likes

Adblocker is mijn beste vriend :+1:

1 like

Dat werkt helaas niet op je tv :sweat_smile:. Ik kijk via m’n smarttv altijd YouTube haha

Ik “ken” het huis en dit is idd het mooiste uitzicht.

2 likes