Jaaa oké ik snap dat deze irritatie meespeelt.
Maar dan heeft hij ook echt wat, dit klinkt meer als een soort wonderbrokje waardoor hij opeens genezen is en klachtvrij is, met zieke dieren moet je gewoon naar de dierenarts en niet zelf gaan dokteren met voer
NIet om betweterig te doen, ik heb op onze boerderij gezien wat tekorten van vitamines en mineralen met dieren kunnen doen. We hebben ooit een geit gehad die continu zijn hoofd in haar nek legde en haar tong liet hangen. Mijn vader had dat vaker gezien en na een zoutsteen (en nog wat andere vitaminen en mineralen zitten daarin) was het helemaal over. Veranderen van voer kan dus heel goed zijn. Geen idee wat er in dat voer van Verspon zit, maar aan de prijs te zien kan het best wel eens heel goed voer zijn.
Huh waarom niet?
Als jouw pa boer is heeft hij ongetwijfeld veel ervaring met dieren en weet hij uit ervaring waar het aan schort. En als een dier echt medische hulp nodig heeft zal hij waarschijnlijk gewoon de veearts bellen. En als de ene kat neurologische problemen vertoont door tekorten in de voeding lijkt me toch wel dat de andere kat ook problemen laat zien aangezien ze er twee heeft. Wie weet hoeveel arme katten nu eigenlijk dringend naar de dierenarts moeten en hun baasje door serena is geinfluenced dat deze brokken echt tha bomb zijn voor zieke katten. En dat vind ik een beetje kwalijk.
Aangezien ze wel reeds naar de dierenarts is geweest, neem ik aan dat het bloed van de kat ook wel al gecheckt zal zijn geweest op eventuele tekorten (en ziektes). Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het daar aan zou liggen.
En vergeet niet, een dierenarts runt een bedrijf en wil ook winst maken. Dat hij zegt dat een MRI nodig is, betekent deels dat hij graag wil factureren voor een MRI. Ter vergelijking: mijn tandarts wil het liefst ook iedere keer foto’s maken en concludeert iedere keer dat mijn verstandskiezen problemen gaan opleveren. Zo ook de tandartsen die ik hiervoor had. Die verstandskiezen zitten er nog en ik heb nooit ergens last van gekregen.
Kortom: als je (kat) geen pijn meer hebt/ lijkt te hebben, dan is dat allen wat telt, toch?
Heh wat kut dit Hij was net uit m’n hoofd ja
Nee, want dieren zoeken van nature altijd manieren om te overleven. Zij communiceren hun pijn niet of heel anders dan mensen. Een dierenarts zal vaak/altijd aanbieden om foto’s te maken of extra onderzoek te doen. Doen ze dat niet dan doen ze hun werk niet goed, want dan kan jij zeggen dat zij niet alle opties hebben geboden om je dier te redden.
En ja, er zijn ook dierenartsen die enkel aan geld denken, maar ook een heleboel niet!
Als je een goede dierenverzekering hebt wordt er ook heel vaak van alles vergoed. Dus zoveel hoeft het echt niet te kosten als je dat goed geregeld hebt. Persoonlijk vind ik het echt een slap excuus om je dier niet te laten checken voor de zekerheid omdat je geld wil besparen. Neem dan lekker geen dier.
Ik vind dat je hier een aantal heel gevaarlijke uitspraken doet.
Maar die kat kan niet praten.
Precies!!!
Wat is er gevaarlijk aan?
Ik twijfel er niet aan dat de dierenarts het beste met de kat voor heeft, maar hij heeft ook een financieel belang bij de behandeling.
En hetzelfde geldt voor Serenade.
Natuurlijk kan een kat niet praten, dus Serena als baasje gaat uit van het gedrag van de kat. Kennelijk is dat positief veranderd - daar mogen we haar wel op vertrouwen toch? - en wijt zij dat aan het eten. Prima zou ik zeggen!
Dat Serena-bashen vind ik hier naar vermoeiend. Alsof ze een grote dierenbeul is.
Zeker waar, maar dat er per se twee zijn met problemen hoeft niet. Wij hadden meer geiten en er was maar eentje met problemen. Het zijn net mensen.
Je uitspraak is gewoon kort door de bocht. Mensen met kennis van dieren weten dat dieren pijn niet of anders communiceren. Ze compenseren hun pijn zo goed als ze kunnen door hun gedrag of manier van bewegen aan te passen.
Denken dat een dier dan geen pijn meer heeft puur op wat het laat zien, is dus niet de juiste manier om voor je dier te zorgen. Zeker niet als de arts al heeft gewezen op een (potentieel) ernstige oorzaak die erger kan worden als je het niet behandeld.
Als je dan zegt dat een arts enkel oplossingen aanbiedt om geld te verdienen, is dat wel ‘gevaarlijke’ uitspraak. Want dan ga je er vanuit dat elke dierenarts enkel bezig is met geld en daarbij hun medische beroepseed volledig aan de kant schuiven. Vanuit die theorie zijn alle behandelingen voor je dier onzin, want de arts wil alleen maar geld verdienen en je dier zal wel nergens last van hebben.
Dat is natuurlijk grote onzin.
Maar zo kun je letterlijk elk beroep wel op zo’n cynische manier gaan beschouwen “Ja ik heb last en een pijntje…maja…dan willen ze me toch weer röntgenfoto’s aansmeren, dus ik doe het maar niet want ze willen toch alleen maar geld”.
Vind het niet een heel verstandige manier van denken.
Deels mee eens. Ten eerste, je moet naar de dierenarts als er wat met je dier is. Verspon is naar de dierenarts geweest. Er is niks gevonden. Een MRI is best wel duur. Hoe fijn is het dan door het voer beter gaat? Een baasje kent haar kat als het goed is. Daar vertrouw ik op. Dus helemaal eens met @Beutyschooldropout
En haar eigen dierenarts kon die MRI niet eens doen toch? Want daarom was ze stad en land aan het afzoeken naar de cheapste optie. Dus het zakkenvuller argument vervalt dan.
Maar dat een kat pijn heeft wil toch niet zeggen dat ze aan het eind van haar leven is? Ik zou er alles aan doen om mijn kleine baby gezond en gelukkig te houden.
Wauw… Huisdieren gaan nu eenmaal eerder dood en dus mogen ze lekker lijden en een zeer onaangename dood ervaren omdat jij blijkbaar in de toekomst kunt kijken en weet dat al die behandelingen voor niets zijn…
Geen woorden voor… Ik heb medelijden met je katten.