Knap dat je dat voor iemand anders kan bepalen.
Hahaha ik zit nog zo ik mocro maffia dat ik wilde reageren met ânee man, moslimâ
Nou ja ze zegt zelf letterlijk dat er niets mis is met een appartement, maar dat ze het rot vind om dit te lezen van haar âvroegere zelfâ, dat ze er zo mee zat vroeger. Ik snap best dat je dan emotioneel kan worden en vind sommige reacties op haar zo niet terecht vooral als je de video misschien niet eens hebt gezienâŠ
Je praat tegen een trol he Haha.
Nou denk niet perse dat het haar om het appartement gaat, maar meer dat dat symbool staat voor haar jeugd. Ze heeft duidelijk (onverwerkt) trauma maar dat kan toch gewoon?? Vind niet dat ze overdramatisch doet: ze moet huilen en zet de camera uit en komt er later weer op terug. Vind het heftig om eigenlijk te zeggen dat iemand zich aanstelt, je kan daar gewoon niet over oordelen sorry
Het verbaasd me echt dat Mascha zichzelf een nerd noemt. Hoezo dan?
Had haar helemaal niet herkend met die nieuwe ava
Maar dat is toch ook weer voor iedereen anders? De een vliegt slapend de hele wereld over, en de ander ervaart een vlucht van een uur als traumatisch door extreme vliegangst.
@Shaaar ben het zeker mee eens dat ze het er uit had kunnen knippen, en ik vind ook net als jullie dat ze dat ook gewoon had moeten doen!
Ik wilde het wordt trauma ook niet gebruiken en was aan het zoeken naar een alternatief maar kon er even niet op komen
@Motherofdragons
Ze deelde met haar moeder een éénkamerappartement. Natuurlijk kan het altijd erger en had ze tenminste een huis, etc. maar ik denk dat het (zeker vanaf een bepaalde leeftijd) best heftig is om met je moeder in één kamer te wonen. Het is best sneu als je als kind geen enkele plek hebt om jezelf terug te trekken.
Ik denk ook dat er best veel Nederlandse kinderen in een appartement opgroeien (sinds wanneer heet dat eigenlijk niet meer gewoon âflatâ?) maar dat er niet zo veel Nederlandse kinderen zijn die met een ouder een éénkamerappartement delen (maar correct me if Iâm wrong.)
Bron: haar draw my life.
Vind het wel dubbel van Maschaâs verdriet. Enerzijds denk ik: zij heeft dat blijkbaar zo ervaren, en het roept nog steeds oncontroleerbare emoties op. Ze begrijpt zelf ook niet waarom ze het zo erg vindt en er zo verdrietig van wordt. Ik kan me ook wel voorstellen dat als je jong bent, sommige problemen echt veel groter lijken dan dat ze daadwerkelijk zijn. En niet te vergeten de zwangerschapshormonen.
Anderzijds denk ik: inmiddels moet je kunnem relativeren. Op een gegeven moment is het wel klaar. Get help or get over it. Steeds verdrietig worden van je vroegere âarmoeâ is niet iets waarbij ik direct denk: ga eens praten met een goede psych, maar misschien is het wel prettig voor haar om dat te doen. Gewoon om haarzelf beter te leren begrijpen ofzo. Haar verdriet is volgens mij namelijk wel echt, vind ik toch sneu.
Ah ja dat begrijp ik wel. Zo had ik er nog niet tegenaan gekeken. Ik denk ook dat ze niet bepaald een steun is voor kinderen die in haar vroegere positie zitten. (Dat hoeft natuurlijk ook niet maar ik kan me best voorstellen dat haar woorden nu meer kwaad doen dan goed en dat is wel vervelend.)
Ik hoop wel dat de zin âjouw gevoel mag er ook zijnâ snel uitsterft.
Nou inderdaad zeg. Sommige situaties zijn gewoon minder erg dan andere en dat is gewoon hoe het is. Soms mag ook best iets even perspectief geplaatst worden.
Precies bring back âHous op met dat gejankâ
Ooooh dit is wel goed kut hoor als je nu cynthia bent
Nerd is the new black.
Zoals mân moeder zou zeggen âga zo door en ik geef je een reden om te jankenâ.
Ik kijk nu de video van Mascha over haar dagboek en ik vind juist dat stukje over adverteren zo tenenkrommend: âHoezo had ik het over adverteren?! Bestond dat toen al?â
Ja meid in tijdschriften en op tv, dus dat je op een site kan adverteren was geen heel ingenieus idee
Edit; ik probeer Mascha trouwens af en toe weer een kans te geven maar ik denk dat ik gewoon een beetje te nuchter voor haar ben. Ze vergroot alles heel erg uit vind ik altijd. Alles in overtreffende trap
Dat nerdy nu nog steeds trending is