Ik zou met liefde m’n allerlaatste euro nog uitgeven aan m’n huisdier dus ik ben zeker niet van de school van Bergamot, maar je trekt hier wel iets te snel conclusies denk ik.
Ik trek niet de conclusie, ik herhaal letterlijk wat ze zelf zei.
Ik vind dit zulke rare beredenering. Je ouders en grootouders gaan als het goed is ook eerder dood dan jij, ga je die dan ook behandeling weigeren als ze ziek worden omdat ‘het resultaat toch hetzelfde is’?
[quote=“Koalabeertje, post:4530, topic:15214, full:true”] dus mogen ze lekker lijden en een zeer onaangename dood ervaren omdat jij blijkbaar in de toekomst kunt kijken en weet dat al die behandelingen voor niets zijn…
Ik heb medelijden met je katten.
[/quote]
Ik doel hierop, vind ik wel wat ver gaan. Maar ok.
Yo Jezus gelukkig kan ik beter voor m’n dier zorgen dan berichten citeren
Jongons quarantaine and chill please.
Jij voelt je dus als mens verheven boven de rest van levende organismen als je zo denkt. Soort van “Ach, je hond is dood…maar dan koop je volgend jaar toch een nieuwe?”.
Als je huisdier iets ernstigs heeft en het valt te redden dan doe je dat als je van t dier houdt, want ook zij genieten van t leven hoor.
Op zich zouden we ook kunnen beredeneren dat het houden van huisdieren überhaupt puur egoïsme is omdat het voor ons eigen plezier is.
Maar ja ze zijn zo belangrijk voor me
Ik vind het te ver gaan dat je een levend dier in huis haalt, maar er verder niet voor wil zorgen dat het alles krijgt wat het nodig heeft. Puur omdat jij denkt te weten dat het toch geen zin heeft. Naar mijn mening )en ik denk iedereen die respect heeft voor levende wezens), is dat een heel nare opmerking.
Ik denk dat dit een redelijk onverschillige manier is van omgaan met een leven. Ik schrik er best wel van dat er nog mensen zijn die zo denken. Daar deel ik even mijn mening over, want ik vind dat best een ernstige zaak.
Wel dat je niet alles voor hen over hebt zoals je net zelf schreef. En aangezien je dat zelf online zet, kan je er ook reacties op verwachten waaronder die van mij met een andere mening.
Misschien moet je overwegen van tandarts te switchen dan want een goede wil je echt niet onnodig blootstellen aan straling.
Zo kan je denken, maar ik ga er vanuit dat dieren zelf ook gewoon blij zijn om er te zijn en genieten van t leven dus als je ze kan redden doe je dat.
Eh ja oké ik zeg niet dat ik zo denk?
Ik antwoord op jou potentiele beredenering. Ik val je verder niet aan.
Gaat weer heerlijk hier.
Volgens mij gaat het meer om behandelingen die levensverlengend zijn maar het probleem niet oplossen. Dus dat je dier langer leeft maar nog wel pijn heeft.
Ja ik snap ook zeker wat jij zegt en nogmaals zo sta ik er zelf ook in, maar ik denk dat “alles doen voor je dier” voor velen een rekbaar begrip kan zijn, @anon50301661 zegt toch ook niet “haha ik doe lekker niks”, er zijn gewoon verschillen in opvatting van wat het beste voor een dier dan is.
Kijk ook maar naar hoelang je bijv moet doorgaan met behandelen, pijn bestrijden en wanneer is het ‘genoeg’ dat lijkt me de moeilijkste keuze om te maken, juist omdat er niet altijd een helder punt is van nu is het bereikt.
en @Beutyschooldropout
Ik ben zelf in opleiding voor dierenarts en ik vind het echt kwalijk wat je zegt en inderdaad beledigend. Het loon van een dierenarts is idd geen vetpot, en al zeker niet in België (waar ik woon). Je kan juist wat geld verdienen door weekend en avondshiften te draaien ja, maar je moet dus ook veel werken voor een mooi loon.
Ik denk ook dat je onderschat hoeveel zo’n apparaten kosten en dat moet doorgefactureerd worden naar de klant omdat je het anders gewoon niet redt als dierenarts.
Ik hoop écht oprecht dat niemand mij ooit ziet als dierenarts die een behandeling/onderzoek adviseert puur om zelf genoeg te verdienen. Ik doe het echt uit liefde voor dieren. Er wordt in mijn opleiding juist gezegd dat juist teveel dierenartsen soms teveel meeleven met mensen hun financiële situatie waardoor ze er zelf aan verliezen. Medische hulp is nu eenmaal duur, of het nu voor een mens of dier is.
En natuurlijk zijn er altijd dierenartsen die wél op die manier redeneren en proberen zoveel mogelijk geld te verdienen. Maar weet dat de meeste mensen het echt oprecht goed voor hebben met je dier.
@anon50301661 Ik vind het oprecht jammer dat je zo denkt. Ook dieren worden steeds ouder. Mijn huisgenoot haar ouders heeft katten die 20 jaar oud zijn, en tegenwoordig is dat niet zo’n uitzondering meer. Zou je het er ook niet voor over hebben als je kat 2 jaar oud is wetende dat hij 20 kan worden? De kwaliteit vh leven kan effectief verhoogd worden door bepaalde behandelingen.
En als dierenarts ga je ook wel vertellen aan iemand wanneer het lijden te erg is van hun dier en dat er een stop moet aan komen. Ik ga echt het leven van een beest niet een jaar extra rekken als ik weet dat dat een jaar lang lijden betekent.
Ik denk dat je onderschat hoe belangrijk huisdieren zijn geworden in de afgelopen jaren. Mensen hechten er steeds meer belang aan en dat vind ik eigenlijk maar normaal want dieren zijn fantastisch.
Nee, ze gaf aan dat dieren eerder doodgaan dan mensen en dat ze dan niet verder wil behandelen dan wat een reguliere arts kan. En dat ze het bizar vindt dat bepaalde behandelingen voor dieren bestaan. Ze heeft niets gezegd over pijn etc. En pijn is prima te behandelen en veel dieren kunnen na de benodigde behandelingen nog prima pijnloos verder leven. Maar als je zegt dat je dat niet voor ze wil doen omdat ze toch eerder dood gaan en jij denkt te weten dat het niets uit maakt. Dat is een heel ander verhaal.
Ik ben zelf een diehard voor dieren, dus die opmerking schoot bij mij echt in het verkeerde keelgat. En gelukkig mogen wij nog steeds onze mening uiten, dus bij deze.
De juiste beslissing maken op het moment waarop je samen met een arts kan zien dat het niet meer gaat, is een heel ander verhaal. Ik heb inmiddels vier honden gehad en weet dat je soms inderdaad niet meer verder kan behandelen. Maar de beslissing om mijn dier bijvoorbeeld in te laten slapen doe ik pas als ik alles heb gedaan om nog een goed leven te verzekeren.
Ik ga er niet al meteen vanuit dat het toch geen zin heeft. Dat is waar ik over viel. Maar goed, het zijn niet mijn katten dus ze moet vooral doen wat ze wil. Ik vind het echter wel kwalijk dat er nog mensen zijn die naar mijn mening niet de volledige verantwoordelijkheid willen nemen over de dieren die zij zelf aanschaffen.
Ik snap je hoor, vond het gewoon een te grote sprong hoe je het eerst bracht.