Beutyblogtopic XL #7

Is het zout of zoet? Ik wil ook een bakje :grimacing:

2 likes

Jezus rustahg. Ik heb nergens gezegd dat je geen recht hebt op een mening dus waarom je daarmee op de proppen komt is me niet duidelijk.

ā€œZeā€ @anon50301661 heeft het misschien wat ongelukkig verwoord maar je lijkt ook erg overtuigd niet te willen inzien dat het niet zo kort door de bocht was en ze het niet zo bedoelt.

8 likes

Ja daarom juist wel gewoon die mri laten doen ipv jubelen op instagram dat dit wonderbrokje ervoor heeft gezorgd dat je kat zijn medische problemen verdwenen zijn. En dat dan aanbieden met een kortingscode en zeggen dat het geen spon is, ik snap niet dat jij het niet kwalijk vind dat mensen zo met een door henzelf in huis gehaald dier omgaan.

2 likes

Ik ben rustig, maar wel recht voor z’n raap. En nee, ben ook niet overtuigd dat ze het anders bedoeld want ze heeft dat nergens gezegd. Zoals eerder deel ik gewoon mijn mening op wat zij schreef, niet op wat zij bedoeld want dat kan in niet ruiken.

Wat mij betreft zijn de meningen gedeeld en kunnen wij weer verder.

Inderdaad is de kwaliteit van het leven van een dier belangrijk

1 like

In het algemeen over influencers en ā€˜medische adviezen’ geven: Ik ben van mening dat ze dat gewoon niet moeten doen. Er zijn nu eenmaal mensen die alles geloven wat op Feesboek heb gestaan en dan lijden dieren/mensen onder slecht advies. Daar zou wel een wettelijke regel voor moeten zijn denk ik.

1 like

Ik heb direct op je geantwoord, wat wil je nog meer?

2 likes

Oke dan raap, maar dan ben ik benieuwd hoe je denkt over mensen die de financiƫle middelen niet hebben om een mri of chemo traject te betalen voor hun huisdier.
Hier gaan al gauw duizenden(?) euros in zitten en ik kan me nauwelijks voorstellen dat de gemiddelde Nederlander dit kan ophoesten. Zijn zij dan beulen als ze geen dure lening ā€œover hebbenā€ voor hun dier? Moet iedereen die een huisdier heeft zorgen dat ze ten alle tijden voor alle dieren zulke behandelingen moeten kunnen betalen?
Want een hoop mensen zullen zo’n ā€œalternarieveā€ behandeling aangeboden krijgen maar simpelweg niet kunnen betalen en daarom een dier moeten laten inslapen.

1 like

Ja, ik ben van mening dat als je een dier neemt je er zorg voor moet kunnen dragen om behandelingen te kunnen betalen. Anders moet je geen levend wezen in huis nemen, maar dat is mijn mening. Als mensen het toch doen, is het op hun eigen verantwoordelijkheid.

Ik zou mijzelf niet kunnen aankijken als ik nu bijvoorbeeld een hond neem en die niet kan verzorgen op alle manieren die nodig zijn. Mijn verantwoordelijkheid neem ik wat dat betreft heel serieus.

3 likes

Combi!

1 like

Want? Je weet toch dat het over jou gaat? Beetje zeuren om het zeuren deze opmerking.

4 likes

Ja reageer ik toch weer op je maar komaan, dat is gewoon niet netjes.

Dus je hond krijgt kanker en moet een chemobehandeling van duizenden euro’s ondergaan, wordt er heel ziek van(!) en je weet niet zeker of hij geneest.
Of een hele dure mri gevolgd door dure operaties bijvoorbeeld; lange hersteltijd en veel pijn?
Dan kan je niet begrijpen dat sommige mensen zichzelf hiervoor niet in een financiƫle strop werken? En dat dat net zo goed alles te maken heeft met 100% liefde voelen voor je dier?

12 likes

Wat is hier niet netjes aan? Ik vind dat het zeuren om het zeuren is, dat kan ik gewoon zeggen. Ik val haar verder niet aan op haar persoon of iets dergelijks. Eerder gaf ik ook enkel mijn mening op iets wat ze letterlijk schreef en dat ik het er niet mee eens ben.

Meningen gegeven en uitgesproken wat mij betreft. Als we dan gaan zeuren omdat ze niet in elke post is getagged vind ik dat een beetje onzin ja.

Haha nouja ik heb ook geen zin om deze discussie te blijven voeren maar soit:
Ja, meerdere reacties lang over een forummer (/haar reacties) praten en naar haar verwijzen en haar naam daarbij niet noemen vind ik in deze context althans niet aardig overkomen. Maar dat is al gezegd door @anon50301661 zelf ook dus ik laat het hier verder bij.

3 likes

Ik zei niet dat ik niet kan begrijpen dat mensen de financiƫn er niet voor hebben. En daardoor wellicht een behandeling niet laten uitvoeren.

Ik zei dat ik vind dat je er voor moet zorgen dat je het wel hebt voordat je aan een dier begint. Dat dit mijn mening is en verder iedereen lekker moet doen wat hij of zij zelf wil.

En een van mijn honden heeft een tumor gehad en ja, wij hebben hier het geld neergelegd om die zo goed mogelijk te kunnen behandelen. Tot onze dierenarts zei en onze hond zelf aangaf dat het niet meer afdoende was voor een prettig leven.

Wat betreft financiƫn: Met een dierenverzekering krijg je een hoop geld terug en wordt er veel vergoed. Dus als je van tevoren alle zaken goed regelt, hoef je echt niet zo krom te liggen als men nu doet overkomen.

Ah fijn, ik denk dat het wel duidelijk is wat de mogelijkheden zijn en dat iedereen daar anders mee om mag gaan. Ik vind het echter nog steeds schokkend dat sommige mensen dierenartsen als geldbeluste mensen neerzetten en dieren met pijn niet serieus nemen.

Ik denk eerder dat je weet dat ik gelijk heb en dat niet fijn vindt, en dus nu gaat zoeken naar flauwe redenen om mij ergens op te pakken. Dat schaar ik dan onder zeuren om het zeuren. Ik heb ook al drie keer aangegeven dat alle meningen zijn gegeven en dat we gewoon weer verder kunnen, kom jij mekkeren om het taggen. Dikke oogrol.

Iets heel anders hoor, maar in mijn gemeente heb je een dierenarts voor minima, dan betaal je een eigen bijdrage die gewoon vaststaat. Mooi initiatief toch?

4 likes

Dat is wel jouw antwoord op iedereen die je tegenspreekt he, ā€˜zeuren om het zeuren’

3 likes

Maar je trekt dingen echt onwijs uit z’n verband. Want wat @anon50301661 zei was dat ze geen behandelingen zou laten uitvoeren die een reguliere dierenarts niet zo kunnen doen. Dat is echt iets heel anders dan helemaal niks willen laten behandelen.

9 likes