Beutyblogtopic XL #7

Nee true, dat is natuurlijk nogal gechargeerd opgeschreven. Ik focus nu even op de mensen waar de problematiek groot is. Ook in bangladesh werkt niet iedereen in een sweatshop natuurlijk.

Maar in een aantal Afrikaanse landen, waar een deel van de bevolking in sloppenwijken woont is de verspreiding van het coronavirus wel een groot probleem. Omdat hygiene daar beperkt is, mensen dicht op elkaar wonen en bijv afhankelijk zijn van straatverkoop om te overleven.

Simpelweg thuisblijven, zoals wij dat doen, is geen oplossing. Los van een aantal andere ziektes als malaria waar ze ook op dagelijkse basis waar men (niet men in algemeen, maar in sommige delen) mee te maken heeft.

4 likes

De stoffen die erin zitten denk ik?

Welke stoffen zouden dat dan moeten zijn die niet in “normale” textielverf zitten? Het zijn gewoon pigmenten, en daarna was je het uit.

2 likes

Waarom klinkt het als zo’n willekeurige opmerking die je maakte zonder zelf überhaupt te weten hoe en wat? Dan is het wel een beetje zeuren om te zeuren.

3 likes

Twan Huys beschuldigd Lippie van plagiaat vanwege de titel van haar boek, zijn boek wat eerder uitkwam heet ook zo (was hier volgend mij ook al een keer geopperd).

Edit; zie nu pas de datum erbij van 25-3 dus wellicht heb ik gemist dat dit al is besproken😅

9 likes

@Luzarl gaat hem alle details vragen :sweat_smile:

2 likes

Ik stelde een vraag en doe niet alsof ik 100% gelijk heb. Die reactie van Riot komt over alsof ze weet waar ze over praat. Wat niet zo is want als ik Google dan zijn er onwijs veel websites over kinderkleding en textiel en de veiligheid ervan.

Is hier echt niemand die er echt verstand van heeft? Pls help us out

1 like

Was idd al besproken!

1 like

Ik ben aan het Googlen.

In ieder geval adviseert de Consumentenbond om baby’s geen kleding te laten dragen die in felle kleuren geverfd zijn, plastic opdrukken bevatten of met echt bont.

Ik had ook snel gegoogled en vond niet echt problematische dingen. Gewoon zorgen dat de verf goed hecht aan de stof en liever geen zogenaamd ‘natuurlijk’ 'verfmateriaal gebruiken omdat dat vaker loslaat. In uitzonderlijke gevallen is een baby allergisch, maar dit is een quickscan.

Vond Riots reactie ook wat te veel van het goede.

Mijn reactie komt ook vooral uit het idee van: zo’n vraag zou ik eerst googlen omdat het zo moederpolitie-ish klinkt. Neem aan dat ze dat wel opgezocht hebben?

1 like

Hoe bedoel je “echt” verstand? Ik weet voldoende van stoffen, blootstelling en de huid om te kunnen zeggen dat verven met vrij verkrijgbare textielverf die je uitwast voor het gedragen wordt niet gevaarlijk is voor babies.

1 like

Ik weet niet welke verf mascha heeft gebruikt. Maar je hebt verschillende soorten textiel verf. Je hebt van die poeders die je met zout en warm water moet mengen en die heb ik vaak zat gebruikt met blote handen. #lui en toen was er nothing on the hand. Als je ze daarna heel goed uitspoelt en dan een paar keer wast dan is het save. (Mits je wel de goede stoffen gebruikt waar het ook echt in trekt )

1 like

Bedoel je dit nou sarcastisch of niet haha?

Het maakt niets uit.

4 likes

Ook al is het blijkbaar geen probleem, dit is zeker een vriendin van Cynthia?

38 likes

Ja dit is die Twitter advocaat die elke influencer helpt

4 likes

Live, love, lopen

36 likes

haha jezus wat een stom artikel. Ook echt dat screenshot van dat app gesprek. Lekker professioneel allemaal.

2 likes

Ik kijk eigenlijk nauwelijks vloggloss maar nu door verveling wel en man man man wat een sfeer in de comments, massa reageert ook alleen maar op de kritische comments

Ik vind het idee van plagiaat of inbreuk op wat voor recht dan ook een beetje uit de lucht gegrepen, maar ik krijg plaatsvervangende schaamte van hoe partijdig dat artikel van Charlotte op me overkomt

18 likes