Beutyblogtopic XL #7

Omdat discussie niet mogelijk is?

Inderdaad
 zo gepriviligieerd

In dat screenshot staat in de onderste tweet “Heel feministisch links NL staat” en de rest van die tweet is niet te lezen, niet op het screenshot althans

1 like

Discussieer dan

3 likes

Ruuustaaagh, @fornuis is al eventjes aan het typen

Doe zelf rustag, dat zag ik niet mijn excuuuuuuuses

1 like

Ik citeerde een tweet van hem
Ik snap dat mijn standpunt misschien niet typisch is hier op deze website, maar er zijn degelijk zat feministen die niet kunnen tolereren dat een transvrouw een echte vrouw is.

Verder zal ik het niet te offtopic houden meer, maar ik snap waarom mensen hier boos kunnen zijn over mijn mening.

Trans exclusionary Feminists (TERFS) zijn imo geen feministen.

39 likes

Oke, maar ik snap nog altijd niet wat het te maken heeft met de discussie? Is dit ook jouw mening dat ze geen vrouw is of wat bedoel je precies?

En nee joh, blijf maar verder discussiëren, ik vind niet dat iemand zich moet inhouden hier maar je kan wel gewoon reacties verwachten.

1 like

Maar dan ben je geen feminist. Maar gewoon een random vrouw die strijd voor haar eigen rechten. Dit is ook waarom mensen de term feminist zo vervelend vinden.

32 likes

Uit je (te) kort geformuleerde berichten komt eigenlijk niet echt je eigen mening of een standpunt naar voren vind ik.

Dit is toch eerder een constatering dan een mening? Dus wat vind je er zelf dan van, als je dat probeerde duidelijk te maken tenminste?

4 likes

Jezus zeg, deze man. Kan iemand hem bitch-slappen en hem vertellen om de wereld alsjeblieft niet te vervelen met zijn kansloze tweets?

6 likes

Ik hoop dat je jezelf niet al te serieus neemt wanneer je dit zegt

Jawel. Want ik vind Vrouwen die roepen dat ze feminist zijn maar dan trans vrouwen en vrouwen van andere afkomsten enzo niet meetellen omdat dat te ver van hun af staat , aandachtstrekkers. Die het woord feminist misbruiken om daar zelf stoer mee over te komen ofzo.
Maar als feminist zou je moeten strijden voor veel meer dan alleen de rechten van een blanke standaart vrouw.

41 likes

Gisteravond leek je nog te kunnen redeneren, maar nu ben ik je even kwijt.

Edit: Heb je Nikkie ooit gekend?

Een trol, lijkt me. Gisteren (na het nieuws van Nikkie) pas voor het eerst een post geplaatst op dit forum :woman_shrugging:

6 likes

Snap zelfs na opbreken van deze zin niet wat je hiermee bedoelt

Het is raar om het ‘opeens’ te hebben over de grootste mannelijke beautyguru’s nadat Nikkie haar coming out bespreekt. Zo suggereer je dan wel niet onbewust dat ze eigenlijk man is, lijkt het wel. Nikkie behoort tot de grootsten, en zij is vrouw. Ben niet thuis in de cijfers maar volgens dit overzicht van Business Insider (https://www.google.com/amp/s/amp.businessinsider.com/beauty-and-makeup-youtube-channels-with-most-subscribers-2019-7) is de grootste beautyvlogger ook vrouw (Yuya) daarna komt James Charles, Jeffree Star, RCLbeauty (vrouw), daarna Nikkie op 5. Dat zijn al 3 vrouwen in de top.

En hoe uit je je respect precies? Door naar Nikkie te verwijzen met ‘haar’? Dat is toch de enige juiste verwijzing aangezien ze toch een vrouw is?

Je zal het vast niet verkeerd bedoelen allemaal maar wat je dan wel goed bedoelt, verwoord je uiterst ongelukkig.

Edit: zie nu pas alle reacties die erop volgden die hetzelfde zeggen. Is geen ‘aanval’ om in herhaling te vallen oid.

8 likes

Ik ben het er met je mee eens dat ook feministen vrouwen met een niet-blanke afkomst nooit mogen buitensluiten (ik ben zelf niet-blank), maar ik weet niet of ik kan opkomen voor de rechten van de op z’n minst biologische man vanuit een feministische ooghoek.

@the rest
Er wordt maar zoveel gereageerd dat ik niet weet waarop ik moet reageren, om eerlijk te zijn. Maar ik snap de opschudding. Ben geen trol tho.

1 like

Geen trol maar wel een transfoob

57 likes

Waarom niet dan? Wat maakt dit dan zo zwaar?

2 likes