Waar komen ze vandaan , waar gaan ze heen , waar komen ze vandaan… Katoen oog Joe
We zijn altijd overal undercover. Wil je weten of je Brabanders in je midden hebt? Zet dan vooral Brabant van Guus Meeuwis aan. Minstens 80% van de Brabos reageert daar op.
Deels ook gelderlanders denk ik.
Wageningen ligt in Gelderland, en is trouwens een stad. Zie hier vaak ‘het dorp waar ze opgegroeid’, maar het is een heuze stad.
Bij Limburgers werkt dit met ‘tis een kwestie van geduld’
Uit Brabant, denk ik.
Deze (zeer korte want ik dacht na dat ellenlange, verdedigende antwoord meteen al dat er geen land mee te bezeilen valt) discussie vond net plaats bij mij.
Voor de goede orde, ik ben de middelste comment.
Haha ik was hier altijd al, vind het een heerlijk dorp trouwens qua instelling. Er wordt wel veel gepraat maar iedereen laat elkaar verder gewoon zijn. (denk/hoop ik tenminste) Ook Giel van stuktv staat gewoon bij ons in de kroeg, iedereen weet waar ze wonen etc. Nikkie is wat minder ‘op straat’. Zie ik alleen wel eens in een van haar dikke auto’s rijden haha. Laatst stond ik langs gaar ex Rick aan de bar. Denk dat het in de meeste dorpen waar ‘BNers’ wonen bijvoorbeeld je elkaar gewoon laat, ook al weet je waar ze wonen toch? Ben ook niet zo snel onder de indruk van ‘bekende mensen’ moet ik zeggen.
Nu ik mijn berichtje terug lees klinkt het wat van kijk mij hier wonen tussen de celebs lekker normaal enzo, maar zo is het niet bedoeld 
Nikkie komt toch uit de mortel? Klein dorpje in Brabant
Ik heb een paar lelijke transfobische comments onder het Volkskrantartikel over Nikkie gemeld bij instagram gereport maar insta vindt het niet tegen de richtlijnen…
Oud docent van Nikkie vertelt hoe ze vroeger heette, dat is toch ook not done??
Zeker niet. Gebeurt dat echt?
Ja bizar. Laat de naam even weg want wil ook niks verder verspreiden, maar hij zegt ,Alle leerlingen wisten dat ~, zoals ze heette, thuis een jurk aantrok en met poppen speelde. Daar werd niet geheimzinnig over gedaan"
Waar is dat interview te vinden?
Ik vind het zo bizar dat al deze mensen opeens hun verhaal willen doen.
Jeetje wat bizar dat juist een docent dit doet.
Ik wilde je een pb sturen maar volgens mij opende ik een topic. Staat op AD
Transfobie is oké, maar tepels… DAT gaat te ver.
Wat onprofessioneel van die docent! Waarom zou je dat doen? Waarom deel je deze informatie? Doe niet cool met het feit dat je haar kende en dit al wist. Jemig, wat een aandachtsgigolo
Wat erg dat je zoiets zegt, vooral als je je in zo’n positie bevind. Alsof zo iemand trots is dat ze die ‘informatie’ hebben.
Uiteindelijk denk ik altijd maar dat dat soort mensen zelf heel sneu zijn, maar dat is nog steeds geen excuus.
Ja, iemands deadname delen kan echt niet, en is voor veel transpersonen ook heel naar.
Nu zal deze man het zich waarschijnlijk niet realiseren, maar goed, dat praat het niet goed. Snap niet zo goed dat Jan en alleman nu ineens hun verhaal over hoe ze haar vroeger kende moeten delen, maar had niet veel anders verwacht.
Ik vind dat van die docent ook echt niet oke!
En dan nog ‘Pietje dook echt niet in een hoekje’ het was uiteraard niet Pietje maar ik wil haar vorige naam niet gebruiken en dan denk ik ‘joh zeg gewoon Nikkie?’ Ook echt consequent haar vorige naam gebruiken, zo lelijk van hem