Oh huh dan is er nog een scriptie over Mascha geschreven haha
Ja klopt, die zag ik gisteren ook
Ik moest wel lachen om de naam van die scriptie haha.
Hahaha wauw, het was duidelijk zeven uur ‘s ochtends.
En bovendien… dit is niet eens een onderzoek te noemen? Dit is wat vlogs kijken en je mening daarover op een blaadje kalken.
Dat doen wij dagelijks op dit forum, maar is toch geen scriptie
Edit: ik denk er nog eens over na, maar die scriptie staan gewoon vol aannames nav het kijken van vlogs? Alleen daarom al zou deze scriptie geen voldoende moeten hebben. Je doet toch (wetenschappelijk?) onderzoek nav literatuur, interviews, enquites oid. Het staat vol met aannames en persoonlijke interpretaties.
Hoe chill zou het zijn als ik al mijn posts sinds de Bettygate kon bundelen en daRmee kon afstuderen… the dream.
*moet ik ze wel even spelchecken
Ik vind het een soort betoog in iemands dagboek, als je hier een voldoende voor krijgt kan iedereen een master doen, wat een niveau
Zelfs dat hoeft blijkbaar niet eens als ik de rest mag geloven
De Bettygate scriptie ahahaha ik rol van mijn stoel af
Ik denk ook dat de mensen die dit moesten beoordelen zelf niet zo goed mee zijn met influencers etc. en ze een beetje misleid door het ‘originele’ onderwerp goede punten geven.
Edit: Ik heb voor een paper+presentatie over sharenting (ouders die hun kinderen online zetten) ooit heel goede punten gekregen. Ik weet nog dat ik destijds ook veel dingen vanop het forum als vertrekpunt had gebruikt Achteraf vroeg mijn prof zelfs of ze de info mocht doorspelen aan een van haar masterscriptiestudenten. Om maar te duiden dat bepaalde zaken voor mensen die effectief vlogs kijken zeer evident zijn, maar voor anderen echt niet.
Ik heb Maschas stories bekeken, volgens mij heeft ze er weggehaald want er was geen naam te zien. Ze gaat er inderdaad best lang over door, maar ik vond haar commentaar best wel grappig eigenlijk. Met zelfspot ook wel. Lijkt me ook echt onwerkelijk om zoiets, op deze manier, over jezelf te lezen.
Haha deze term
Vraag ook echt mij af hoe de nakijkende docenten zich hier doorheen hebben geworsteld
Omg… I can’t even…
Tun tun tuuuuun
Misschien is de scriptie wel een deel van zijn ‘echte’ onderzoek. En onderzoekt hij de invloed van feedback op een “neppe scriptie” door bekende vloggers…
Ik dacht ook dat het Mari was, maar vind zijn blog wetenschappelijker onderbouwd dan deze scriptie. Ik vind het onderwerp origineel en ik zie dat je sommige oude, ervaren professoren van alles wijs kan maken over zo’n nieuw onderwerp waar zij weinig kaas van gegeten hebben. Het lijkt inderdaad alsof de student maar een paar vlogs gekeken heeft en dan ook nog eens de verkeerde heeft gebruikt om zijn punt duidelijk te maken. In een aantal vlogs van Mascha kun je ook wel zien dat ze ‘typische vrouwendingen’ doet. Midden op de dag opruimen, thuis zitten (werken, maar ok), slecht rijden (niet de weg kennen/geen kaart of navigatie kunnen lezen wat meermaals door Gregor, als grap wellicht, wordt bevestigd).
Het had een ijzersterke scriptie kunnen worden, maar dat eindeloze gepraat over genderrollen komt mijn neus uit. Waarom moeten we anno 2020 (uit welk jaar stamt de scriptie af?) het nog steeds hebben over genderrollen? Genog mannen die thuis werken en even snel het huis opruimen 's ochtends voor ze aan het werk gaan. Vind Mascha een slecht genomen voorbeeld hiervoor.
Ik vind het vooral vreemd doordat diegene waarschijnlijk niet de intentie had om:
A) Mascha dit ooit te laten lezen
B) Mascha bewust te kwetsen of beledigen
Het komt op mij eerder over alsof iemand een zwak onderbouwde scriptie heeft geprobeerd te redden met nietszeggende theorieën over façades en consumptie. Het moet een zogenaamd kritische visie op de vloggerwereld voorstellen denk ik. Denk dat het doel voornamelijk was om dat diploma zsm te krijgen en dat daarbij niet in overweging is genomen dat dit lullig over kan komen voor de influencers die besproken worden. Dus raar dat Mascha de behoefte voelt alles zo te ontleden en publiekelijk te gaan verdedigen.
Ik vind het ook echt lullig. Ze had de persoon ook op kunnen zoeken en een bericht sturen ipv de mean girl uit te hangen.
Wat politiek correct dit, alsof het leven zo genuanceerd is…
Niemand die valt over het " Ik ging even mezelf googlen" gedeelte.
Wat had ze verwacht te vinden? Hordes fan sites.