Beutyblogtopic XL #7

Vind het zo goed dat ze zegt: als je problemen hebt, ga naar je huisarts. Ik heb iets tegen de meeste ongeschoolde coaches in het algemeen, maar tja, de Suz’s, Annics en plancoaches mogen er zijn. Als jij commercieel bent en een ander kan vinden die jou kan uitleggen hoe je nog commerciëler kan zijn, doe vooral je ding.

Maar het lastige is dat ze allemaal opereren op de grens van commercie en stemming/geluk/middelen. Op het moment dat je mensen gaat wijsmaken dat ze gewoon de juiste mindset niet hebben als het geld niet binnen rolt, dat ze hun eigen dag gewoon kunnen maken door optimistisch op te staan, dat je door regie te nemen over je leven alles kan oplossen, wordt het kwalijk. Want in de groep die jij aanspreekt zit ongetwijfeld een groep mensen die gewoonweg niet geholpen is bij een coach die eens lekker zegt dat het aan hen ligt. Mensen die oprecht iets mankeren en vaak gewoon goed (en goedkoper) geholpen kunnen worden als ze de juiste hulpverlener treffen. En je kan die groep beschadigen als “coach”. Vind het echt idioot dat de meeste hulpverleners tuchtrechtelijk aansprakelijk zijn, maar commerciële coaches nergens een sprankje van verantwoordelijkheid dragen.

20 likes

Ja precies dit! Sannyzoektgeluk voldoet hier ook zooo aan. Ze heeft nu weer een nieuw coachingsprogramma op zoek naar geluk; “Vandaag gelukkig, morgen succesvol”. :roll_eyes:

5 likes

Waar komt je weerstand vandaan? Onderzoek het eens. Pak het vast en bekijk het. Wat is de vorm? De kleur? De geur? Wat doet dit met je? Waarom voel je je zo? Hoe kan ik nog meer op een egocentrische wijze jouw feedback teniet doen door amateuristische coachvragen uit een boekje van 3 pagina’s te stellen? Ik raad je aan te onderzoeken waarom je je voelt. Wie weet komen daar bijzondere dingen uit. Want ja, aan mij ken het niet liggen als doorleefd mens die kinderarbeid verrichte.

Mocht je nu nog hulp willen om monnies te maken, bel me. Fijne dag. Joe. :kissing_heart:

38 likes

Hahaha ‘don’t slide in the dms fake coaches want jullie annoyen me al genoeg’

:fire:

65 likes

Ze zegt het letterlijk, hoodmaps

:nauseated_face:

Is ‘geldmindset’ niet gewoon het nieuwe hebzucht? Deze mensen zijn gewoon greedy AF. Kan je duizend kekke woorden voor verzinnen maar blijft lelijk… :woman_shrugging:t5:

17 likes

Nou dat ben ik niet met je eens. Iedereen zou toch meer geld willen. Hebberig ben je alles zelf wil en een ander het niet gunt. Dat is hier niet aan de orde.

2 likes

Ze gunt iedereen de juiste geldmindset. Gul wel

1 like

Het is eerder gewoon het nieuwe ‘rijk willen worden’. Ik vind dat niet echt gierig en ken ook weinig mensen die niet meer zouden willen verdienen dan dat ze nu doen. (Al is het maar om bijv. meer vrijheid en vrije tijd te kunnen hebben.)

1 like

Haar eerste punt over dat ze niet te veel wisselingen wilt zien gaat ook best wel lastig worden. In Amsterdam is het personeelstekort zo groot. En ik vind haar ook vrij laat met kijken naar een kdv. De wachtlijsten lopen op tot een jaar inmiddels.

Zelfs in een stad in de kop van noord holland was ik met 5 weken zwanger nog net op tijd om mijn kind aan te melden bij het kdv. (10 jaar geleden!)

Maar wellicht heeft Mas geen haast. Hoeft ze niet 3 maanden na de bevalling al oppas te hebben.

1 like

En ook nog dat niemand het nog weet en jij daar al rondloopt. In de hoop geen bekende tegen te komen

2 likes

Met al die belachelijke wachttijden voor kinderopvang kan je ook wel een coachingspraktijk opzetten als kinderopvangwachttijdcoach maar eigenlijk ben je dan gewoon een veredelde gastouder waar je dan juist wel papieren voor moet hebben.

17 likes

Jij hebt zeker the secret gelezen

4 likes

Je had zeker een hele positieve kinderopvang mindset!!!

20 likes

Wow, absurd! Ik woon dan wel in het noorden, maar ik heb pas opvang geregeld in mijn zwangerschapsverlof/bevallingsverlof. Je weet toch ook pas na een bevalling hoe het gaat, of je kindje gezond is, hoe jij je voelt, etc. Ik schrik er echt van dat je rond 5 weken zwangerschap al opvang moet regelen :scream:

1 like

Je mag altijd nog aanpassingen doen, of opzeggen met hoede reden.
Maar anders heb je inderdaad kans dat er geen plek is…

zelfs hier in het oosten was ik met 12 weken zwangerschap al te laat voor flexibele opvang. Was echt een ellende.

Vind die tips trouwens wel echt suf van dr hoor. Heb toevallig vandaag voor onze jongste intake gehad bij kdv en je moet gewoon papieren ondertekenen wb toestemming foto/video en elk kdv heeft tegenwoordig echt wel een bepaald systeem hoe je naar binnen kan met een code of iets. En hetzelfde geldt voor het ophalen door iemand anders dan jezelf.

En wat een onzinnige tip met de invalkrachten zeg, pfff. Ja natuurlijk willen ze zelf ook zo min mogelijk invalkrachten maar wanneer er vast personeel onverhoopt uitvalt kunnen ze daar echt geen garantie in geven. En wb aantal baby’s per groep per pedagogisch begeleiding is ook gewoon vast protocol.

1 like

Ik heb me ingeschreven bij de omvang in dezelfde week als ik de positieve zwangerschapstest heb gedaan.

En over al die coaches, dat kan toch niet zo doorgaan? Er zijn toch een keer te veel coaches. Ben benieuwd wanneer die bubble barst.