Beutyblogtopic XL #7

Maar bij middelbare school vind ik het nog schokkender dan op een hogeschool/universiteit/vervolgopleiding. Daar verbaast het me toch minder, ook al is het daar ook niet ok natuurlijk.

Ik had er inderdaad niet bij stilgestaan dat het particulier onderwijs was @Shaaar , zeker omdat de leerling waarover het ging al op die school zat. Ergens wist ik wel dat dit bestond in Nederland, maar het is (voor mij) nooit zo zichtbaar geweest.
Ik ken er volgens mij geen een in mijn omgeving (behalve mischien de internationale school)

Het is tijd

Samenvatting

Komkommer tijd

54 likes

Ik kreeg ondanks een hoge citoscore en een zelfstandige werkhouding vroeger ook geen vwo-advies. Als argumenten werden aangevoerd dat ik maar 1 ouder had en die was niet hoogopgeleid en dat ik een stille leerling was. Veel leerlingen van allochtone afkomst die bijvoorbeeld scoorden op mavo/havo niveau werden ook geadviseerd naar de mavo te gaan. Achteraf was het heel stom dat ik toen niet meer naar de school kon die het best aansloot op mijn capaciteiten en interesses. Genoeg komkommer en kwel.

Ik keek gisteren video’s van Avril Lavigne en toen stond dit aan de zijkant:

Best interessant om te kijken maar echt diervriendelijk lijkt het mij niet zo’n extra experimentele opzet voor een aquarium.

Ik zie het mij al voor mij over 200 jaar dat ze dan mensen in een grote afgesloten ruimten doen zoals bij die indoor dingen bij Burger’s Bush etc en dan gaan kijken hoe mensen het best kunnen functioneren. “Anita, die blonde hebben we niet meer gezien. Ik denk dat ze opgegeten is door Bob die toch wel behoefte had aan hamburgers en niet langer kon leven op een kunstmatig dieet van mieren.”

2 likes

Ik breek je nek als je aan komt met azijn.

8 likes

Ik heb het net gekeken en vind het heel tof ! Wel gek dat haar blackmailer een onbekende man was die gewoon geld wou blijkbaar.

Ik dacht dat het die zus was van die Too Faced baas? Maar het blijkt nu dus toch een onbekende te zijn? Gaat de video kijken

1 like

Haha oh bij ons waren de VWO-klassen juist de relschoppers van de school. Altijd mega dronken op schoolfeestjes, brutaal tegen de leraar, denken dat ze alles weten etc. Maar toegegeven: er was wel een kwart ofzo wat stiller en meer verlegen. Ik zat er denk ik tussen in :joy:

Ik ook. Ik denk elke keer: Nikkie, je bent zo classy. Bij die coming out video en nu weer. Ben echt een beetje verliefd op wie zij is.

36 likes

Ja vond ik ook apart. Naar mijn ervaring op vwo zitten daar juist de rustigere types/nerdjes (uitzonderingen even achterwege gelaten) die goede cijfers halen en op het vmbo de meer luidruchtige leerlingen die juist opvallen en altijd overal doorheen schreeuwen en juist meer praktisch gericht zijn ipv theoretisch (op mijn school dan haha).

Hierzelf een rustige nerd :rofl:

2 likes

ik heb de video gisteren gekeken maar ben de helft even kwijt, gaat ze m nou wel achterna of niet? Ik weet niet wat ik er van vind dat ze m in bescherming neemt/erboven wil staan. Iemand heeft haar gedwongen iets te doen wat ze niet wilde en daarbij haar autonomie afgenomen, moet je daar echt boven gaan staan als persoon? Natuurlijk wel als iemand je ijsje heeft opgegeten die jij had willen hebben, maar met zoiets groots en persoonlijks vind ik best dat je daar openlijk over kan zeggen dat je die kerel gewoon gaat vervolgen want wat hij gedaan heeft is niet okay

maar misschien heb ik het verkeerd begrepen. Ik vind Nikkie fantastisch en ik vind het super hoe ze reageert en ermee omgaat, maar ik ben niet zo supportive van de boodschap “hey als iemand iets illegaals doet dan kan je dat ook gewoon laten gaan”

Wat vind je daar gek aan, dat is meestal bij chantage zo toch?

Maar openbaar bekendmaken of Niks bekendmaken zijn toch niet de enige opties? Ik heb haar niet gehoord over juridische stappen. Een aangifte/onderzoek of zoiets loopt misschien wel maar daar heeft ze het niet over gehad. Dat zou ik zelf zeker wel doen. Openbaar wreken zeker niet inderdaad.

4 likes

Ik vind het ook geen goed voorbeeld eigenlijk. Dit is niet 1-op-1 te vergelijken maar eerst hebben we de hele #metoo beweging, en dus uitkomen over wie je wat aangedaan heeft en het niet langer geheim houden, maar als iemand je autonomie op een andere manier afneemt (door je bijv te blackmailen zodat je ongewild op een moment dat je niet wilde uit de kast moet komen) moet je daar maar boven staan

Ja hallo zo worden mensen nooit verantwoordelijk gehouden voor hun daden

7 likes

Nou als ik Nikkie was zou ik mij echt niet beter voelen als er een hele heksenjacht naar die man en zijn gezin (?) wordt gehouden.

11 likes

haha nee ik bedoel ook niet dat jij dat zegt! Ik wilde eigenlijk nog meer aan mezelf toevoegen.

En @flwhrs ik bedoel ook geen heksenjacht. Maar daarom vroeg ik ook of ik wat gemist had, ik had het idee dat ze het helemaal laat gaan. En dat snap ik totaal niet. Iemand blackmailt je, en dan denk jij " weet je ik kan ook de betere persoon zijn en geen aangifte doen". Dat vind ik dus geen goed voorbeeld

1 like

Ik vind het gek dat het iemand is die ze totaal niet kent haha. Ofnja dar het dus niet iemand van de youtube wereld of beuty industrie of uit haar oude woonplaats is.
Dat van dat geld snap ik wel.

Misschien wil ze het gewoon achter zich laten niet elk slachtoffer wil aangifte doen.

5 likes

Hm ja okay. Ik vind het lastig om me dat voor te stellen maar jij (en @flwhrs) hebben wel gelijk. Ze is niet verplicht. Ik zou het zelf alsnog wel doen, al is het maar om een voorbeeld te zijn. Zo veel meisjes/jongens/non genders kijken naar haar op als voorbeeld, dan zou ik persoonlijk wel laten zien dat het nooit okay is om met je persoon te laten sollen. Maar she do she, vind haar alsnog een voorbeeld en een top vrouw

Ze heeft volgens mij wel aangifte gedaan maar gaat hem niet publiekelijk outen.

9 likes

mja ik vind het ook wel lastig. Ik ben zelf gewoon van mening dat er verandering moet komen in hoe we met dingen omgaan, en als je de macht/influence hebt, dan moet je die gebruiken om die verandering te laten komen. Maar goed, niemand is verplicht het te doen natuurlijk, en ik weet zelf dat ik ook wel erg sterk ben in mijn overtuigingen