Beutyblogtopic XL #7

Je weet helemaal niet of je dat in een hypothetisch scenario zou doen. Nikki vertelt juist hoe erg de afgelopen weken ze heeft beseft hoe groot haar bereik is, de hoeveelheid berichten die ze kreeg etc. En hoe haar duidelijk werd hoe groot de verantwoordelijkheid is die gepaard gaat met zo’n bereik.

30 miljoen man heeft dat filmpje gezien. Niemand van ons zal ooit zo’n groot podium hebben, dat is echt niet te vergelijken. Ze kan alles kapot maken, en ze snapt dat dat niks oplost.

Kween.

41 likes

Heb video niet gezien, maar heeft ze wel aangifte oid gedaan of gebeurt er helemaal niks?

Nu je dit zegt herinner ik me ook weer dat ze dit zegt in de video en je hebt gelijk, ze heeft er zeker goed over nagedacht en overwegingen gemaakt. Ik snap het nu wat beter denk ik, en zal ook niet meer zeggen wat ik in een situatie zou doen want godzijdank ga ik nooit zo veel volgers hebben :’) Ik blijf er wel bij dat je mensen niet zo maar mag laten gaan, familie of niet, maar ik snap deze keuze ook wel wat beter nu

1 like

Amen. De hele rollercoaster waar soms in kan belanden door voor jezelf op te komen kan slopend zijn. Vooral als het gaat om iets dat heel persoonlijk is. Daarnaast ook nog eens de mogelijkheid dat iemand na die hele rollercoaster vrij uit gaat. Ik begrijp heel goed dat mensen soms bewust kiezen niet verder tr gaan. Dat is net zo goed voor jezelf opkomen.

2 likes

Het is NikkIE.

40 likes

Ze zegt niks over geld toch? Want dat vond ik juist zo raar. Want waarom dan in godsnaam?

1 like

Nu je het zegt haha daar ging ik automatisch vab uit ja. Want waarom zou je anders iemand chanteren…

Ik dacht dus misschien letterlijk in gods naam. Terwijl ik best veel leuke, moderne en tolerante christenen ken dus misschien was dat een beetje een lelijke gedachte van me…

1 like

Plottwist: het was Andries Knevel aka Evil Knevel

15 likes

Ik ben een beetje jaloers op de welbespraaktheid van Nikkie. Zeker in een taal die niet haar moedertaal is. Dan is dan wel het voordeel van jarenlang tegen een camera te praten in een vreemde taal. Als je dat wat serieus aanpakt word je een keigoede public speaker. Straks begin ik ook nog een YouTube-kanaal.

6 likes

Ik vind het wel een raar verhaal dat ze alles van hem weet. Politie of justitie mag zulke dingen helemaal niet prijsgeven toch?
Vriendin van mij heeft van een overval bij haar thuis wel eens dna onderzoek laten doen, (uiteindelijk was de persoon niet bekend bij politie) maar mocht het wel zo zijn dan kreeg ze niet te horen wie het was, ook al zou ze die persoon waarschijnlijk kennen, want het was een gerichte actie.
Dit voor de veiligheid van die persoon. En privacy etc.

Een overval is anders als chantage.
Je ontvangt mails, telefoontjes en/of brieven van diegene, al voor je de politie belt.
Veel mensen denken discreet te zijn maar zijn het eigenlijk helemaal niet.

Misschien heb ik het dan verkeerd begrepen wat ze zei, maar dacht dat ze die informatie echt van de politie gekregen had en niet zelf had ontfutselt bij de dader. Dan zou de wetgeving toch hetzelfde moeten zijn?
Maakt verder niet zoveel uit, lijkt me dat ze het beter een plekje kan geven en voor zichzelf kan afsluiten nu ze weet wie het is denk ik.

Van de politie dat horen is idd gek om
de door jou genoemde redenen.
Misschien wil ze details veranderen en klopt daardoor alles niet 100% meer.
Maar dat weet ze uiteindelijk alleen zelf.

Interessant om te weten.
Ik zou zelf niet zoveel van een dader willen weten maar iedereen is anders daarin.

Als je slachtoffer bent van een misdrijf en diegene wordt vervolgd, dan kun je er voor kiezen om op de hoogte gehouden te worden van de ontwikkelingen en krijg je bijvoorbeeld ook te horen wanneer de (openbare) zitting plaatsvindt. Op die manier kun je dus altijd te weten komen wie het is

5 likes

Mascha heeft nu zelfs een vlog over dat scriptie gebeuren.

Ik vind het toch wel een beetje butthurt overkomen.

Over Nikkie. Ik vind het natuurlijk wat ‘juice’ betreft jammer dat ze niet deelt wie het was, maar ik denk dat het wel slim is. Ik vind het niet haar verantwoordelijkheid maar ik kan me voorstellen dat ze toch niet ‘verantwoordelijk’ wil zijn voor het feit dat iemand hem opzoekt en in elkaar slaat. Want laten we eerlijk zijn: dat zou sowieso gaan gebeuren.

6 likes

Zou diegene haar daar dan ook niet verantwoordelijk ervoor kunnen stellen dat anderen zijn of haar leven zuur maken ? Ongeacht dat hij de chantage op zijn geweten heeft, het recht moet daarover oordelen, niet een boze massa fans.

Als er een zaak tegen diegene loopt mag ze volgens mij niet eens zijn identiteit prijs geven omdat dat invloed kan hebben op de straf (volgens mij)

1 like