Beutyblogtopic XL #7

Oh ik dacht dat het overal een keuze was. Bij ons moest je hem uploaden, maar kon je daarbij wel aanvinken of hij wel/niet openbaar mocht. Best stom dat je de keuze niet hebt.

Ik lees dit en denk: huh, heb ik dit geschreven? Heb helemaal niks gepost vandaag?! Heb je gewoon dezelfde pf :joy:

6 likes

Persoonlijk vind ik het ook super handig. Ik ben nu bezig met het schrijven van mijn masterscriptie en soms kijk ik wat dingetjes af bij studenten waarvan ik weet dat het goede studenten zijn. :flushed:
(Geen inhoud hoor maar meer dingen als: wel of geen hoofdstuknummer bij de inleiding, wel of geen conclusie bij ieder hoofdstuk, wie moet je bedanken in je voorwoord, etc.)

4 likes

Ik vind het op zich ook wel logisch, maar vind dat wel dat je landelijk één lijn moet trekken tussen keuze/geen keuze. Als in zelfde niveau, zelfde titel dus zelfde rechten.

Maar ff serieus idd. Hoe zit het met die tweede druk die zou komen? Waar alle fouten uit zouden zijn gehaald “want de verkeerde versie was per ongeluk gebruikt” oid?

7 likes

Ik herinner me dat ik bij het indienen een formulier kreeg waarop ik iets moest aankruisen indien mijn scriptie niet online gepubliceerd mocht worden. Heb dat toen ook echt aangekruist (geen specifieke reden), maar mijn scriptie staat toch online :roll_eyes:.

1 like

Dat is zo creepy lol.

2 likes

Gelukkig staat er geen info in de scriptie die absoluut niet online mag. Ik heb geen stappen ondernomen toen ik het ontdekte, maar ik gok dat je het wel kan aanvechten (ik mag het hopen).

1 like

Haha ik zie het, wat onhandig :joy: zal hem binnenkort wel even veranderen

Misschien heb je dit al gedaan, maar ik zou toch even UU mailen of dat eraf mag als je het geen fijn idee vindt… het zijn wel je adresgegevens!

2 likes

Ik moet wel zeggen: ik ben na mijn master de wetenschap uitgegaan en ben mega trots op mijn beide scripties, maar ik heb ze wel over controversiële onderwerpen geschreven. Nu twijfel ik wel eens om met een aantal jaar politiek actief te worden en weet ik nu al dat als dat gebeurt, die scripties een potentieel minirelletje zijn. Daar ben ik nu al nerveus over, ik had het dus ook niet erg vonden als hij onvindbaar was.

4 likes

Heb de stories gemist, maar waar hebben jullie die scriptie over Mascha gevonden?

2 likes

Cum fraude

99 likes

Om deze reden heb ik destijds aangegeven dat 'ie niet openbaar mocht :see_no_evil:. Niet per se alleen politiek hoor, ook mbt solliciteren/potentiële klanten.

2 likes

Hmm bij ons is het anders denk ik. Wij hebben geen scriptie maar wel een wetenschappelijke stage en dat eindproduct is vrijwel altijd een wetenschappelijk artikel dat gepubliceerd moet worden/getracht te worden in een toonaangevend (internationaal) tijdschrift. We hebben daar geen opties in. Maar een scriptie is iets anders denk ik. Vind het ergens zo jammer klinken dat veel scripties niet openbaar zijn. Klinkt als verlies van potentieel interessante onderwerpen

2 likes

Wow iedereen moet publiceren? Heftig

3 likes

Ik denk niet zo handig die link hier direct met naam en foto enzo? :grimacing:

Weet niet of het echt moet omdat er veel tijd overheen gaat voordat iets gepubliceerd is vaak (was al afgestudeerd toen mijn artikel daadwerkelijk gepubliceerd werd, maar het moet iig wel de intentie/ opzet zijn. En het zijn natuurlijk niet allemaal lancet kwaliteit tijdschriften, maar wel het liefst met zo hoog mogelijke impactfactor. Is voor de uni denk ik ook een fijne manier van extra publiceren.

Is met voetnoten zo een geldige APA-stijl? Wel chiller lezen.