Het lijkt me super relaxed als dat je instelling is om te sporten. Sport is gezond, ongeacht je lichaamsvorm. Jammer genoeg is er nog steeds het idee dat soorten iets is voor dunne mensen, en dat dunne mensen fit en gezond zijn en dikke menen per definitie lui en ongezond. Ik hoop echt dat Cynthia een sport vindt waar ze van kan genieten, fit worden (zeker voor haar rug, zoals ze zelf benoemt) en daarnaast nog steeds tevreden kan zijn met haar lichaam en genieten van haar restaurantbezoekjes. Ik zou het jammer voor haar vinden als âeen strak lichaamâ haar enige drijfveer was en ik hoop echt dat ze voldoende zelfzeker is om dat achter haar te laten.
Zelf merk ik ook dat ik bij het kiezen van een sport eerder naar maatschappelijk wenselijke effecten kijk (dun worden, gespierd op bepaalde âprobleemzonesâ, een topconditie krijgen) dan naar âwat vind ik gewoon fijn?â. Bijgevolg hou ik dingen die nooit echt lang vol. Te meer omdat die maatschappelijk wenselijke effecten vaak lang op zich laten wachten:p