Ik vind dit echt heel leuk om te zien. Ik vind het ook leuk om te horen hoe zij en G de kosten delen. Ben ik altijd super benieuwd naar bij mensen.
Nou ik ook in 4 maand (exclusief vaste lasten dan). En ben geen arme student maar werk gewoon bijna fulltime
Kanonnen wat een bedrag.
Ik ben wel jaloers op hoe makkelijk ze er over doet, oh €100 voor pt, €100 Bodyfix, €50 facial OH WELL. Hoop echt dat ik dat punt ooit bereik in mijn leven, gewoon lekker kopen/uitgeven wat je wil en er niet over na hoeven denken.
Lippen laten doen mag toch niet als je zwanger bent?
Even om te relativeren, geld maakt niet gelukkig. Ik heb best wat te besteden en hecht daardoor juist minder waarde aan dingen hebben/doen die voor een ander heel bijzonder zijn en er daardoor misschien meer van genieten, het geeft keuzestress en alles went. Het is niet zaligmakend om alles wat je wilt hebben meteen te kopen of kunnen doen. Ook wekelijkse massages of oneindig veel kleding etc.
@motherofragons lijkt me niet, ze is zwanger en dan mag dat niet, misschien goeie lipstick of houd ze wat vocht vast?
Die reactie van sanne ook weer
Nou geld zou mij op dit moment toch wel heel gelukkig maken
Mij ook. Niet hoeven werken om rond te komen en meer kunnen studeren zou zo fijn zijn
Ik denk dat je het lief bedoelde maar dit is echt een van de minst sympathieke posts ooit.
Als een tekort aan geld je juist problemen geeft dan is het een ander verhaal denk ik.
Als je “gewoon” goed rond kan komen en af en toe wat extra’s hebt om iets leuks te doen/kopen voor jezelf dan ben je denk ik niet perse gelukkiger met wat meer, omdat je ook je uitgaven daarop af stemt en er dan gewenning optreed.
Eigenlijk een veel complexere discussie, misschien dacht ik wat te zwart wit. Het heeft dus ook te maken met vrije tijd/tevredenheid etc etc. Het kan niet algemeen vastgesteld worden. Ik neem het terug, ik wil niet als een snob overkomen. Ik bedoelde het inderdaad goed.
Jongens letten we op, dit is een humble brag.
Ze had haar woorden inmiddels teruggenomen toch?
Zo gek is het toch niet om te benoemen dat meer geld echt niet per se gelukkig maakt. Dat is vaak genoeg bewezen. Al maar meer meer meer nastreven kan ook ongelukkig maken. Dat zien we toch juist de hele tijd bij al die bloggers.
Ja en natuurlijk maakt een gebrek aan geld voor essentiële zaken heel ongelukkig. Maar volgens mij ging het hier om Mascha dr bestedingspatroon waarbij je casual ff 700 euro in de week uitgeeft. Ik vind het best wel verfrissend om van iemand met blijkbaar wat meer te besteden te horen dat het in haar geval niet gelukkig maakt. Flauw dat dat nu wordt afgedaan als “humble brag”.
Thanks, dit is inderdaad hoe ik het bedoelde. Het voelt voor mij nu uit zijn context gehaald.
Ik ben niet zo goed met woorden om dit precies goed uit te leggen, ik wil het ook weer niet teveel op mezelf betrekken maar ben een typisch rupsje nooit genoeg, daardoor altijd stress en het idee dat het nooit goed genoeg is (maar dat komt vanuit een dieper probleem). Het lijkt mij fijn om tevreden te kunnen zijn met minder. En ik herken het vele hebben hebben hebben van Mascha bijvoorbeeld. Dus wilde het van een andere kant belichten. Het was juist niet bedoeld om te klagen of als humble brag.
Nou, een paar keer hetzelfde te horen krijgen, na een ongelukkige uitspraak, is natuurlijk ook niet leuk
Het is en blijft een mens. Ondanks haar uitspraak. Na een paar keer snapt ze het wel. Of niet, maar dan kan je het er niet in stampen en blijf je aan de gang. Denk echt niet dat ze met opzet iemand wilt kwetsen.
Maar ik blijf daarin liever naïef
Wat een moraalridder onzin is dit zeg.
Volgens mij maken we de wereld echt niet beter met elkaar door maar allerlei onderwerpen en uitspraken taboe te verklaren.
Ik ben blij dat iemand die meer te besteden heeft voor de verandering eens niet bijdraagt aan de verheerlijking van een dikke bankrekening. Want guess what, doordat heel veel mensen heel druk zijn met het nastreven van dikke bankrekeningen ontstaat er grote ongelijkheid en dus juist ja, mensen met en zonder privileges.
Nee want iedereen die steeds maar hetzelfde blijft zeggen maakt het forum gezelliger natuurlijk.
Ik heb nooit gezegd dat mensen hun mond gesnoerd moet worden. Alleen dat het na een tijdje niet leuk is/kan zijn om steeds dezelfde soort reacties te krijgen. Zeker als iemand al toegeeft dat haar reactie niet handig was. Misschien komt mijn bericht verkeerd over, maar ik heb nooit gezegd dat het niet mag
Waar het me om gaat is dat jij vindt dat als je zelf een bepaald privilege hebt je dan kennelijk niet over dat onderwerp zou mogen mee praten zonder vervelende reacties te verwachten. Dat lijkt me bijzonder kort door de bocht.